Obsah fóra Papírové modelářství CZ Obsah fóra Papírové modelářství CZ
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 


B-24 J Liberator / GPM / 1:33 / Paralelka
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Letecká a kosmická technika / Aircraft, space ships
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
TOm.a.s.h.



Založen: 11.10.2008
Příspěvky: 371
Bydliště: Slezské Rudoltice

PříspěvekZaslal: 19.2.2011 11:05 so    Předmět: B-24 J Liberator / GPM / 1:33 / Paralelka Citovat

Po menší diskuzi v sekci Bazar si někteří už všimli k čemu se schyluje. Společně se skyriderem jsme se nakonec dohodli na paralelce stavby tohodle údajně neslepitelného letounu. Oba to bereme jako modelářskou výzvu a u mě navíc je to i krapet záležitost ega Very Happy Stavba začala (u mě) včera podlepením žeber pro přední část a nejpozději dneska večer bych měl předvést první ukázky z boje.

Zatím k tématu:

Roku 1935 byl v USA zadán vývoj nového čtyřmotorového bombardovacího letounu s velkým doletem. Kalifornská firma Consolidated Aircraft Corporation vypracovala projekt bombardéru, který byl označen jako Model 32. Prototyp vzlétl poprvé 29. prosince 1939, ale očekávané výkony nepodal. Přesto Francouzi a Britové o tento stroj projevili zájem, avšak dodávkám do Francie zabránila její rychlá porážka nacistickým Německem. Proto některé vyrobené kusy nazvané LB-30 byly dodány Britům, zbytek převzalo americké armádní letectvo. Některé kusy z LB-30 byly ve Velké Británii vyzbrojeny čtyřkulometnými střeleckými věžemi Boulton-Paul dvou typů instalovanými na hřbetě trupu a na zádi a jako takové nesly označení Liberator Mk.II. Američané využívali LB-30 a B-24 převážně dopravním účelům. Roku 1940 byla testována nová varianta XB-24B, která byla osazena čtyřmi motory Pratt & Whitney R-1830-41 (S4C4G) s turbokompresory, které zachovávaly výkon motorů 895 kW (1200 hp) i ve výšce 7 625 metrů. Z tohoto typu byla odvozena verze B-24C, která nesla střeleckou věž Martin těsně za kabinou pilotů a další tři kulomety v přídi a v bocích trupu. Počátkem roku 1942 začaly být dodávány modernizované letouny B-24D, jejichž vybavení se neustále zlepšovalo a zdokonalovalo. V průběhu války docházelo k postupným modernizacím, čímž se množství typů letounu B-24 Liberator značně rozšířilo.
Letadlo B-24 se díky svému dlouhému doletu stalo významným strojem na tichomořském bojišti, v Evropě se spolu s Boeingem B-17 stalo hlavním strojem amerického strategického letectva při bombardování Říše. Byl používaný i britskou RAF pří hlídkování nad Atlantickým oceánem, byla jimi vyzbrojena i 311. čs. bombardovací peruť v rámci československých jednotek v RAF. Ta během působení u Pobřežního velitelství potopila jednu velkou nákladní loď (Alsterufer), poškodila 4 hladinová plavidla a několik menších. Dále zaútočila na 35 ponorek, z nichž 4 potopila a vyřadila z boje přibližně 17 nepřátelských stíhačů.
O významu B-24 svědčí i počet vyrobených kusů, který do roku 1945 dosáhl úctyhodných 18 188

Na typu létali od května 1943 i letci 311. československé bombardovací perutě RAF.

Technické údaje

Posádka: obvykle 10 mužů
Délka: 20,47 m
Rozpětí: 33,52 m
Výška: 5,49 m
Plocha křídel: 97,36 m²
Prázdná hmotnost: cca. 16 783 kg
Vzletová hmotnost : cca. 29 484 kg
Pohonná jednotka: 4x dvouhvězdicový čtrnáctiválec Pratt & Whitney R-1830-65 Twin Wasp s turbokompresorem, každý o výkonu 895 kW (1200 hp) při vzletu

Výkony

Maximální rychlost: 467 km/h
Dolet: 3 540 - 6 000 km
Dostup: 8534 m
Stoupavost: 274 m/min



Naposledy upravil TOm.a.s.h. dne 26.2.2011 23:32 so, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Brzdic
Moderátor


Založen: 20.9.2006
Příspěvky: 2379
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 19.2.2011 12:06 so    Předmět: Citovat

Pánové budu bedlivě sledovat a fandit vám. Laughing

Zde máte jednu stavbu zároveň s Lansactrem. http://www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php?t=6221&highlight=liberator
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TOm.a.s.h.



Založen: 11.10.2008
Příspěvky: 371
Bydliště: Slezské Rudoltice

PříspěvekZaslal: 19.2.2011 12:19 so    Předmět: Citovat

První poznatek ze stavby. Ač se technologicky jedná o dost jednoduchý model, tak popis i návodné kresby jsou doslova odstrašující příklad toho jak se to nemá dělat. Stavím asi 1h a z toho jsem dobrých 40min zjišťoval co, kam, jak a proč. Ale někdo musí přijít a ukázat: "Tudy NE soudruzi!" Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TOm.a.s.h.



Založen: 11.10.2008
Příspěvky: 371
Bydliště: Slezské Rudoltice

PříspěvekZaslal: 19.2.2011 13:40 so    Předmět: Citovat

No takže po 2,5h boje můžu zatím potvrdit co víme: Bude to těžké Laughing

1. Už po vyřezání prvního dílu mi něco nehrálo. Po chvíli koukání jsem i zjistil co. Vnitřní díl A druhého segmentu čumáku má vyznačené na vyřezání okna která nejsou vyznačena na obšívce. Proč? No po menším pátrání jsem zjistil, že takto je měla verze D (vydáno u Fly model - rovněž údajně neslepitelné) což mě vedlo k myšlence že autoři obou kusů jsou jedno, nebo GPM se pokusila upravit verzi D na J, ale zůstala tak napůl cesty a tím k chybám Fly model přidala i hromádku svých vlastních jako bonus.

Tady je problém (na levé straně fotky):



2. Další chyba je buď v délce obšívky nebo velikosti žebra -> Vyřešeno zmenšením žebra.

3. Vnitřní část jinak na sebe pasuje přesně -> žádný problém.

Problém se vyskytuje až ve spasování s obšívkou, což se ovšem dalo čekat po prvotních problémech. Na fotce pro ilustraci spasováno na sucho:



Toť prozatím vše. Sečteno, podtrženo za 2,5h práce výsledek nula, nula, nic.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JoskaM



Založen: 8.4.2008
Příspěvky: 1733
Bydliště: Úžice u kralup

PříspěvekZaslal: 19.2.2011 13:48 so    Předmět: Citovat

Na první hodiny práce docela dosti znechucení, nic méně jeslti jsem tě pochopil, vzal jsi očekávané nepřesnosti jako výzvu. Držím palce. V tomto asi máme náturu stejnou. Práci budu sledovat, možná ti doporučím, příště vyříznout okna jen ve vnější obšívce a pak vložit vnitřní obšívku - najít posun označit na vnitřní bšívce a pak teprve ve vnitřní vyříznout a poupravit třeba rám okna - vložením svého rámu.
Tak či tak budu sleduji. Předloha nádherná - však s těmahle potvorama lítali i Češi v Británii!
_________________
Galerie: Arrow
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
yvan



Založen: 7.2.2006
Příspěvky: 640
Bydliště: Kyjov

PříspěvekZaslal: 19.2.2011 15:30 so    Předmět: Citovat

Nebylo by lepší, než do toho krásného tisku říznout naostro, si to nejdřív okopírovat černobíle, zkusit to a až potom upravovat? Bylo by to asi dražší, jestli je to na A3, ale zas lepší než v půlce trupu zjistit, že je něco jinak a škoda pak originálu s metalickým tiskem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Robert Blaschke



Založen: 25.8.2007
Příspěvky: 335
Bydliště: teraz Bratislava

PříspěvekZaslal: 19.2.2011 18:20 so    Předmět: Citovat

TOm.a.s.h. - držím palce! Nedaj sa zviklať tým, že niečo nesedí. Šikovný modelár si poradí so všetkým.
BTW - kam tú potvoru chceš potom dať? Do predzáhradky? Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TOm.a.s.h.



Založen: 11.10.2008
Příspěvky: 371
Bydliště: Slezské Rudoltice

PříspěvekZaslal: 19.2.2011 18:33 so    Předmět: Citovat

Roberte díky. Teď dokončuju onen segment a načal jsem druhý. Ten už vypadá líp, no uvidíme. Každopádně montáž toho jednoho prcka mi sežrala 4h a výsledek by mohl být lepší.

A kam ji dám? Very Happy Nóóó tak to ještě nevím. Teda ne že by nebylo místo, ale on to není žádný drobek že... Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TOm.a.s.h.



Založen: 11.10.2008
Příspěvky: 371
Bydliště: Slezské Rudoltice

PříspěvekZaslal: 20.2.2011 2:30 ne    Předmět: Citovat

Tak tenhle víkend už nejspíš naposled. Pokračování někdy příští víkend, protože přes týden jsem 200km daleko od svých nástrojů Wink

Tak hurá na to:

1. Přesnost je VÝRAZNĚ větší. 95% věcí sedí jak má. Těch 5% je za místy lehce nenavazující grafiku. Nijak výrazně to nebije do očí, ale přece...



2. Jde vidět, že model je konstrukčně už min. 10 let za zenitem, protože ta donebevolající ignorace jakýchkoliv detailů je nepříjemná. Model je možná koncipován pro začátečníky, ale ti to nemají šanci dát do kupy. A vylepšovat to nemá smysl -> to už je lepší zkonstruovat model celý od začátku. Nejvíc je to vidět na kokpitu.



3. Jediná mnou provedená (ale ne nutná) byla úprava zadního žebra třetího segmentu, které jsem ořezal na zhruba menší polovinu (viz. fotka) a zasadil na místo. Jeho ořezanou část nahrazuje zadní stěna kokpitu. Navíc na tenhle zadek přijde přilepit další žebro z následujícího segmentu.



Současný časový souhrn na tomhle kousku je 7,5h.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
skyrider



Založen: 26.5.2008
Příspěvky: 42
Bydliště: Poděbrady

PříspěvekZaslal: 21.2.2011 21:25 po    Předmět: Citovat

Teda zatím moje účast v paralelce vypadá jako když si dávám paralelní sprint na 100m s Usainem Boltem. Very Happy A to mi TOm.a.s.h. psal, že taky nestaví moc rychle. Dneska snad aspoň podlepím žebra.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TOm.a.s.h.



Založen: 11.10.2008
Příspěvky: 371
Bydliště: Slezské Rudoltice

PříspěvekZaslal: 22.2.2011 8:43 út    Předmět: Citovat

Žádný Bolt Cool Hravě mě doženeš přes týden, kdy se já k tomu nedostanu...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bedatruhlar



Založen: 22.6.2009
Příspěvky: 442
Bydliště: kyjov

PříspěvekZaslal: 22.2.2011 20:10 út    Předmět: Citovat

proc mam pocit ze uz ten model ode me nechces?
_________________
před dokončením: kostel v Kochlovicich
příprava : WR 360 Modelik
rozděláno:SM42-999 GPM
odloženo:SA-6 KUB ANGRAF
hotovo : e 514 a mnoho dalších
-------------------------------------------------------
"Bijte je pražákéééé, hanba Sparta!"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TOm.a.s.h.



Založen: 11.10.2008
Příspěvky: 371
Bydliště: Slezské Rudoltice

PříspěvekZaslal: 22.2.2011 20:29 út    Předmět: Citovat

Pocit máš špatný. Chci a jenom čekám na SZ kdy, a kde se v Brně sejdem na předání jak si slíbil Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TOm.a.s.h.



Založen: 11.10.2008
Příspěvky: 371
Bydliště: Slezské Rudoltice

PříspěvekZaslal: 26.2.2011 16:16 so    Předmět: Citovat

Takže po týdenní pauze pokračujeme v krasojízdě. Doufám, že můj beznohý spolusprinter Laughing Cool skyrider se brzy přidá...

Chyby nám sice ubyly, ale pořád tu nějaké prkotiny máme.

1. Žebra 3C a 4C nemají ve své horní části vyznačen nutný výřez pro díly horní střelecké věže (především díl 22 a 22d) -> Náprava stupidně jednoduchá. Prostě si to vyřežeme sami.



2. Díl 4C je příliš krátký. Chybí něco přes 1mm. Ale nic katastrofálního to není. (Tady může být i chyba na mé straně)



3. Již tradičně nesedí grafika. Prostě na sebe při nejlepší vůli nejdou napasovat linie panelů.



Jinak se mi to začiná dobře natahovat. Bude z toho dobrá příšera Very Happy

Zatím odlepeno cca 10h.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TOm.a.s.h.



Založen: 11.10.2008
Příspěvky: 371
Bydliště: Slezské Rudoltice

PříspěvekZaslal: 26.2.2011 22:41 so    Předmět: Citovat

Dnes ještě jednou a dnes také naposledy. Chtěl bych zítra dodělat ještě předposlední sekci a dostat se na téměř konec téhle roury a začít si hrát s křídly tohodle vrabce Cool

Tož jdem na tu prezenčku:

No chyby jsou zpět. Ne v takovém množství jako na startu, ale jsou tu. Jsou ale lehce zvládnutelné. Ale v koutku duše vždycky doufám že jejich náprava neovlivní další stavbu...

Arrow 1. Díl 5C je na délku OK, ale na šířku chybí z každé strany kus. Na jednom konci (ten širší) je to téměř v pořádku, ale zužuje se až příliš. Náprava krapet složitější -> vycpat kartonem tak aby to sedlo jako "p*r*d*e*l na hrnec" Wink



Arrow 2. Další chyba mi přišla spíš komická, ale tady ještě budu muset kumštovat, jak ji zamaskovat. Jde o špatně vytištěné označení dílu (7), které je vytištěné na dílu 8, který bude dělat přechod ze zadní střílny tuším že na výškovku.



Arrow 3. Díl D který je základ pro bombovnici je o 1mm kratší než by skutečně měl být aby to sedělo. Doplněné kartonem a později bude zaretušováno barvou hliníku (syntetika Revell buď 66 nebo 99 Confused ). Při budoucí montáži vrat bombovnice to snad částečně ještě zakryju těma vratama.



No a nakonec fotka zatím sestaveného celku té příšery i s pravítkem pro orientaci. Zjišťuju, že za chvíli mi dojdou prostředky jak to nafotit Cool

Arrow Retuš ještě u bombovnice nebyla v době focení hotová.



Zatím 12h času
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Letecká a kosmická technika / Aircraft, space ships Časy uváděny v GMT + 2 hodiny
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 1 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com