Obsah fóra Papírové modelářství CZ Obsah fóra Papírové modelářství CZ
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 


LIAZ 111.154 VK Dakar 2010 / J.Vintr / 1:32
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Velká dopravní technika - sport & Dakar / Racing trucks
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
peetee



Založen: 15.1.2008
Příspěvky: 187
Bydliště: Odry, Moravskoslezský kraj

PříspěvekZaslal: 2.1.2011 17:50 ne    Předmět: LIAZ 111.154 VK Dakar 2010 / J.Vintr / 1:32 Citovat

Zůstávám věrný barvě a po Babu se vrhám na tuhle dakarskou Lízu Martina Macíka Smile

První jsou práce na motoru:

U osy větráku jsem musel vyříznout oblouky pro usazení bílých válečků ... jo a nemůžu ve vystřihovánce najít "řemen" na řemenici, ale je to jen pásek tmavého papíru, takže to není problém:


Místo na motoru pro přilepení dílu 32 je větší - bude to mou chybou, ale retuš to správí:


U dřívějších modelů jsem v reportech kolegů postřehl špatnou polohu osy větráku vůči "díry"do chladiče - když jsem to dal zkusmo do roviny, vypadá to, že i zde to není v ose - bílý výstup z chladiče proto asi přilepím níže (ale až budu mí rám, ať je to najisto):


Shrnuto - zatím se to lepí dobře, tak už jen aby mě poslouchaly ruce a abych něco nezkonil Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rybak



Založen: 30.10.2006
Příspěvky: 435

PříspěvekZaslal: 2.1.2011 19:48 ne    Předmět: Citovat

Super, na to se rád podívám.
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
blekota



Založen: 7.2.2006
Příspěvky: 185
Bydliště: Židlochovice

PříspěvekZaslal: 2.1.2011 22:17 ne    Předmět: Citovat

I já se rád podívám Wink
Stavbu téhle liazky jsem taktéž rozjel, ale jako vždy začínám kolečky, takže k ukazování a reportu zatím nic moc... (a hlavně jsem 100x pomalejší).
_________________
Na stole: LIAZ 111.154 VK Dakar 2010
Hotovo: DAF CF 75 FAV Dakar 2004
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
peetee



Založen: 15.1.2008
Příspěvky: 187
Bydliště: Odry, Moravskoslezský kraj

PříspěvekZaslal: 2.1.2011 22:44 ne    Předmět: Citovat

Jen si nemysli .... abychom se v té pomalosti nakonec netrumfovali Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Uwe



Založen: 4.1.2011
Příspěvky: 32
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 4.1.2011 22:51 út    Předmět: Citovat

Jsem rád, že se stavby této Liazy tak rozběhly. Já už jsem kousek dál, ale s rychlostí stavby to taky není nic moc. Najivně jsem si myslel, že ji dodělám, jak skočí Dakar. Jo a poloha větráku opravdu nesedí, bude chtít asi 2mm výš
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
peetee



Založen: 15.1.2008
Příspěvky: 187
Bydliště: Odry, Moravskoslezský kraj

PříspěvekZaslal: 6.1.2011 21:01 čt    Předmět: Citovat

Pokračuji rámem:


A tady mám dotaz na pana Vintra případně i na Uweho - když jsem osadil listová pera, přední jsou níž (jsou víc prohnutá) než zadní a mám strach, že po dokončení bude LIAZ mít zvednutý čumák - mám to správně nebo zadní a přední pera mají mít stejnou výšku prohnutí?

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Uwe



Založen: 4.1.2011
Příspěvky: 32
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 7.1.2011 21:49 pá    Předmět: Citovat

Já jsem napřed složil nápravy a prohnutí se snažil udělat podle délek tlumičů. Jenže jsem se s tím nějak nemohl domluvit. tak jsem to udělal tak, aby rám stál vodorovně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
peetee



Založen: 15.1.2008
Příspěvky: 187
Bydliště: Odry, Moravskoslezský kraj

PříspěvekZaslal: 9.1.2011 18:16 ne    Předmět: Citovat

Dík za tip Smile Až dám do kupy tlumiče, upravím i péra ať je to vodorovné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
peetee



Založen: 15.1.2008
Příspěvky: 187
Bydliště: Odry, Moravskoslezský kraj

PříspěvekZaslal: 9.1.2011 18:31 ne    Předmět: Citovat

Poznatky z lepení:
Arrow modrá čísla nejsou díly nástavby a šedá nejsou díly podvozku (nevím, jak mě to napadlo Embarassed ) - je to jedna číselná řada Smile
Arrow u některých dílů jsou chybná čísla (u přední nápravy brzdič - místo 119 je to 117) a některé nejsou očíslovány - tam je nutno hledat, protože jde většinou o více stejných kusů, ale chybí k nim např. nějaká šipka, že je to zrovna ten a ten díl - takže dobře číst návod, kresbu a promyslet lepení Exclamation
Arrow některé díly nejsou uvedeny v návodu (např. 115,116,117), ale protože to jde po řadě, tak to není až takový problém
Arrow ty detailní nákresy by byly super v 1:1, tak snad třeba příště Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
peetee



Založen: 15.1.2008
Příspěvky: 187
Bydliště: Odry, Moravskoslezský kraj

PříspěvekZaslal: 11.1.2011 13:02 út    Předmět: Citovat

Protože zatím ještě nemám drátek ani folii na tlumiče, trošku přeskočím postup.
Přední a zadní nápravy dokončeny a odloženy do krabičky, pera odřezána - až budou hotovy tlumiče, osadím nápravy i nová pera.



Osadil jsem motor na rám - a vyústění chladiče muselo být posunuto asi o 3 mm níž aby do něj sedla vrtule, ale pohledově mi to nijak nebije do očí (na netu jsem nenašel žádné fotky, které by zachycovaly tuhle část moto)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jezdec



Založen: 23.10.2006
Příspěvky: 220
Bydliště: Chotěšov Plzeň-Jih

PříspěvekZaslal: 11.1.2011 13:12 út    Předmět: Citovat

Jenom technická poznámka. Šlo by fotit někde mimo bordel na stole? Je dobře, že se pochlubíš, ale v tom zmatku je to celkem nepřehledné. Tady na foru je spousty pěkných pracovních fotek.
_________________
Moje galerie

Trochu jiný model
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
peetee



Založen: 15.1.2008
Příspěvky: 187
Bydliště: Odry, Moravskoslezský kraj

PříspěvekZaslal: 11.1.2011 15:22 út    Předmět: Citovat

Jo, není problém Smile nechtělo se mi vstávat od stolu ani uklízet podložku, ale když si to přejou, co bych pro ně neudělal ... od příště tedy bez bordelu Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
majkouch



Založen: 1.11.2010
Příspěvky: 39
Bydliště: Sokolov / Praha

PříspěvekZaslal: 11.1.2011 21:03 út    Předmět: Citovat

pecka Exclamation už mi leží na stole nějakej ten týden a ne a ne se dokopat začít, když vidím jak pěkně to vypadá Arrow možná začnu i já Smile
jen tak dál Cool
_________________
http://suckalloff.myminicity.com/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
peetee



Založen: 15.1.2008
Příspěvky: 187
Bydliště: Odry, Moravskoslezský kraj

PříspěvekZaslal: 19.1.2011 20:56 st    Předmět: Citovat

Další, byť malý postup - část potrubí a nápravy:


Tzv. pomocný rám (ten, co na něm sedí korba) se mi nepovedl - nepochopil jsem z návodu správné slepení obou polovin a pak bylo už pozdě - jedna strana je tedy udělána nově ze zbytků jedné polské lokotky:


Osazen sestup k nápravám:


Našel jsem na netu lepší fotku potrubí a trochu jsem jej poupravil - odřezat, zpřeohýbat a znova nalepit (škoda, že v návodce nejsou rozkreslené tvary potrubí Sad ):


Rozpracované drobnosti:
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Uwe



Založen: 4.1.2011
Příspěvky: 32
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 19.1.2011 22:03 st    Předmět: Citovat

Zjistil jsem. že motor je stejnej, jak u modelů Lopraisovy Tatry, tak jsem potrubí okoukal tam. Doladil dostupnejma fotkama a hotovo. Stejne si myslím, že to není ono. Trubka na pravé straně pravděpodobně nevede až k durbu, ale jen do roury, co je nad motorem. No nic, stejně to neuděláme přesně do šroubku a drátku, tak v rámci zjednodušení je to dobry.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Velká dopravní technika - sport & Dakar / Racing trucks Časy uváděny v GMT + 2 hodiny
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com