Obsah fóra Papírové modelářství CZ Obsah fóra Papírové modelářství CZ
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 


Mikromodely 1:250 aneb renesance krabičkových krajinek
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Diorámata a miniboxové krajiny / Diorama
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Kuba78



Založen: 7.2.2006
Příspěvky: 707
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: 18.4.2011 20:01 po    Předmět: Citovat

ja mam teda take rad "whatif" hlavne pro pomnichovske scenare, ale letadlova lod..?

a kdyz uz, tak letadlova lod nasi flotily se nejmenuje Svaty Vaclav, ale Primator Pavel Bem..
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Prim%C3%A1tor_Pavel_B%C3%A9m
_________________
Quis custodiet ipsos custodes?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
modelar



Založen: 8.9.2007
Příspěvky: 182
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PříspěvekZaslal: 18.4.2011 22:25 po    Předmět: Citovat

Byl to jenom takový experiment, mám k tomu i drobný sesmolený článeček. Dovolím si ho sem uveřejnit (doufám že s tím není problém).

Letadlové lodě třídy Sv. Václav
První loď třídy Sv. Václav, stejného jména, postavená v Nogovských loděnicích, byla slavnostně uvedena do provozu 16. 8. 1937. Československé námořnictvo mělo ve výzbroji do té doby pouze jedinou, už notně zastaralou přestavěnou nákladní loď Orion, která byla využívána pouze jako stacionární letištní plocha v hlavním přístavu Port Nogova. Po uvedení Sv. Václava do provozu byl Orion rozebrán a materiál použit ke stavbě dalších lodí (včetně sesterské lodi Sv. Václava, Karla IV., který byl uveden do provozu na jaře roku 1939)

Sv. Václav byla menší letadlová loď určená k ochraně námořního prostoru Nogovských ostrovů, bohatých na surovinová naleziště a později také jako doprovodné plavidlo konvojů, směřujících přes Středozemní moře do rumunského přístavu Constanţa. Leteckou sílu představovalo 10 upravených stíhaček Avia B 534 a 12 námořních Letovů Š 328N, sloužících jako průzkumné a torpédové bombardéry.

V době rozsáhlé modernizace československé armády začaly v červnu 1938 sloužit na Sv. Václavu zbrusu nové stíhačky Avie B 35N, vyvíjené současně s klasickou pozemní variantou. Naneštěstí byla v době Mnichovské války k dispozici pouze série 12 letadel, které všechny sloužily na Sv. Václavu (na palubu se jich vešlo více díky skládacím křídlům, kterými B 534 nedisponovaly). Tento stav panoval až do konce roku 1938, kdy se rozběhla nová linka přímo na Nogovských ostrovech.

Jedním z prvních velkých úspěchů dosáhla letadlová loď Sv. Václav během tzv. Mnichovské války, kdy se podařilo malému svazu proniknout do Severního moře a vším co bylo k dispozici provést překvapivý večerní nálet na německé lodě ve Wilhelmshavenu. Překvapená obrana nestačila včas zareagovat a sestřelen byl pouze 1 šmolík, z 14 vyslaných (kvůli tomuto náletu nesl Sv. Václav o 3 Avie B 35N méně). Pro piloty byl tento let nesmírně obtížný a reálný výsledek byl zcela neadekvátní ke ztrátám, 3 Šmolíky nenašli svoji mateřskou loď, další 3 se rozbily při nočním přistání a výsledkem byl pouze potopený torpédoborec a poškozený křižník, nicméně morální dopad byl značný, zejména na vojáky bránící se v Československu. Nálet byl samozřejmě nafouknut Československou propagandou jako ?velké vítězství Československého námořnictva nad mnohem silnějším protivníkem?. Během Mnichovské války se však podobná akce již nikdy nekonala, jelikož riziko ztráty letadlové lodi bylo příliš velké.

Další úspěch, na kterém tedy mělo zásluhu celé námořnictvo, byla evakuace ustoupivších divizí do Rumunska po obsazení Československa. Po prohraných bojích se podařilo ustoupit zhruba 50 000 mužů do Rumunska, kde byli sice internováni, ale podařilo se vyjednat jejich propuštění. Téměř celé námořnictvo se proto zapojilo v operaci Soumrak, při kterém byli všichni tito muži odvezeni na Nogovské ostrovy. Ve svazu byla jak letadlová loď Sv. Václav, tak Karel IV. , kteří prováděly vzdušné krytí a také letecký průzkum. Hrozilo riziko útoku Italského námořnictva, ve chvíli kdy konvoj proplouval průlivem mezi Tuniskem a Sicílií, ale Itálie do války nevstoupila, třebaže její podpis na Mnichovské dohodě byl. Ke střetu s Itáliií nedošlo, ale došlo ke střetu s lodí Admiral Graf Spee, který společně s několika menšími loděmi vyplul z domovského přístavu, aby bylo evakuaci zabráněno. Permanentní letecký průzkum však nepřátelský svaz odhalil a z letadlových lodí stačilo odstartovat 8 Šmolíků vybavených torpédy. V zoufalém útoku se podařilo potopit jeden lehký křižník a kapesní bitevní lodi Admiral Graf Spee poškodit kormidlo, takže nemohla dostihnout konvoj a ten nakonec v pořádku dorazil na Nogovské ostrovy. Při náletu bylo sestřeleno 5 Šmolíků, dvě posádky padly do Německého zajetí. Po ?úspěšném? ukončení Mnichovské války došlo k Československé kapitulaci, ale na Nogovských ostrovech se zformovala exilová armáda. Po této akci byl zaveden nový letoun B 135N, který dostal silnější motor, dokonalejší radiostanici a dokonce mohl pod trupem 300 kg pumu. B 135.2N mohla nést i přídavné nádrže, což ještě zvýšilo dolet. Již zastaralý letoun Š 328N byl nahrazen Š 628N,což byl zcela překonstruovaný letoun vybaveným mnohem silnějším motorem, krytou kabinou a střeleckou věží. Mohl nést jak pumy, tak torpéda a byl dokonce použitelný i jako střemhlavý bombardér. Převyšoval Š 328N jak v doletu, tak v maximální rychlosti a zabíral méně místa než Š 328N, takže se jich na palubu vešlo 14, společně s 12 Aviemi B 135N.

Po vypuknutí druhé světové války se Československé námořnictvo aktivně bojů neúčastnilo a nyní Nogovská armáda pouze z bezpečné dálky sledovala, jak se hroutí Francouzský odpor a jaké problémy má Velká Británie. Československá exilová vláda nakonec po dlouhých jednáních souhlasila, že Československá armáda, letectvo a námořnictvo i průmyslový potenciál pomůže Velké Británii, za přístup k technologiím, a také anulování Mnichovské dohody. Obě letadlové lodě poté prošly rozsáhlou modernizací a během války byly nasazeny (společně se zbytkem námořnictva) jako doprovodné letadlové lodě pro konvoje směřující do Británie a později také do Sovětského svazu. Sv. Václav prožil válku bez větší úhony, i když byl několikrát napaden ponorkami i letadly Luftwaffe.

Na konci druhé světové války byla třída Sv. Václav již dávno zastaralá, třebaže prošla několika poměrně zásadními úpravami. Sv. Václav byl vyřazen roku 1947, Karl IV. o rok později. Význam pro Československé námořnictvo však byl nesmírný. Sv. Václav byl zachován jako muzeum, Karel IV. byl rozebrán a sešrotován. Od roku 1947 sloužila jako náhrada jedna letadlová loď třídy Essex zakoupená od USA.
_________________

http://pencin.myminicity.com/

Pracuji na Mikromodelech 1:250
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Šidi



Založen: 10.2.2006
Příspěvky: 72
Bydliště: Lužánky

PříspěvekZaslal: 23.4.2011 9:14 so    Předmět: Citovat

Je to tak věrohodný, že by to v učebnicích dějepisu zapadlo. Když námořní historky, tak tato je pravdivá. V dobnu 1945 proběhla námořní bitva o brněnskou Bílou horu. Tehdy posluchači školy německého námořního dělostřelectva bránili kopec. Ten dobývala sovětská námořní pěchota. Akorát je vhodnější nahradit slovo námořní za námořnická.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
modelar



Založen: 8.9.2007
Příspěvky: 182
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PříspěvekZaslal: 5.6.2011 8:56 ne    Předmět: Citovat

Zdarec všichni, naše modely expandují na Facebook Cool
Tady najdete naši stránka http://www.facebook.com/pages/PRmodels/108137459276278
Mělo by to být viditelné i pro lidi bez Facebookového profilu. Prozatím tam jsou jenom Mikromodely, ale chtěl bych tam dát všechny modely, které jsme kdy vytvořili.
_________________

http://pencin.myminicity.com/

Pracuji na Mikromodelech 1:250
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
modelar



Založen: 8.9.2007
Příspěvky: 182
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PříspěvekZaslal: 18.7.2011 12:03 po    Předmět: Citovat

Nějaké novinky, ukázka na jakém setu do Mikromodelů právě pracuji. Cool


_________________

http://pencin.myminicity.com/

Pracuji na Mikromodelech 1:250
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Rawen



Založen: 11.1.2008
Příspěvky: 153
Bydliště: Aš

PříspěvekZaslal: 13.1.2012 18:10 pá    Předmět: Citovat

Zdravím vás po hodně dlouhé době. Ač to tak mohlo vypadat, tak mikromodýlky neumřeli a momentálně se chystá do ABC další stroj. Nebudu prozrazovat zatim co to bude, ale bude to asi největší mikromodel ze všech tady zatím. Dokonce tak velký že musí být v měřítku 1:300. Novinky do sady k již starším mikroušům mi tu pořád vysedávají na disku a doufam že je vypustím do světa co nejdřív.
_________________
www.rawencomics.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Swab



Založen: 27.2.2009
Příspěvky: 707
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 13.1.2012 20:09 pá    Předmět: Citovat

paráda už sem ani nedoufal že bude něco dalšího doufám že to v ABC neprošvihnu....a na další 250 se těšim..
_________________
u každýho modelu se dá něco upravit !...........
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Diorámata a miniboxové krajiny / Diorama Časy uváděny v GMT + 2 hodiny
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Strana 10 z 10

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com