Obsah fóra Papírové modelářství CZ Obsah fóra Papírové modelářství CZ
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 


Lokomotiva TKr 55 + Cisterna 201 Ra /ADW MODEL/ 1:45 HOTOVO
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Železnice / Railways
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Listy



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 273
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: 22.7.2010 19:41 čt    Předmět: Lokomotiva TKr 55 + Cisterna 201 Ra /ADW MODEL/ 1:45 HOTOVO Citovat

Je to už nějaký ten pátek, co se na trhu s papírovými modely poprvé objevily sešity polského vydavatelství ADW MODEL , které zájemce ihned zaujmou přitažlivými obálkami, atraktivním výběrem typů i jejich velmi detailním zpracováním. Mezi postupně vydávanými modely mě osobně nejvíc oslovila řada železničních vozidel v měřítku 1:45 ( pro vyznavače funkční modelové železnice velikost G ), které jsem vždy považoval za pro daný účel nejlepší. Pravda ? ona taková rychlíková lokomotiva v ?pětadvacítce? působí velice impozantně, ovšem kolik podobných kusů nábytku si může dovolit mít doma průměrný panelákový modelář? Confused ?Há nulky? jsou zase malé, roztomilé a skladné, jenže v tomto měřítku to prostě už nejde bez jistých zjednodušení, takže se hodí spíš pro sběratele než ty, kdo touží mít podrobnou a realistickou maketu. ?Géčko? je zkrátka dobrý kompromis, modely lokomotiv jsou co do počtu dílů a detailnosti zpracování téměř totožně s ?pětadvacetinami? a přitom nejsou tak velké, abychom si na každý kousek museli pořizovat extra zasklenou pokojovou vitrínu. Very Happy

Je pravda, že nakladatelství nabízí několik velmi atraktivních lokomotivních řad, jejichž zástupkyně se svého času proháněly či stále prohánějí po českých kolejích ( UNRRA ? 456.1, elektrická ?Bobina? či plánovaný ale doposud nevydaný ?Kocour?), jejich přestavba do podoby domácích strojů by se ovšem neobešla bez rozsáhlejších úprav, včetně kompletního přebarvení. Já si nicméně hodlám stavbu užít jako letní a oddychovou záležitost a to navzdory faktu, že některé počiny vydavatele (bohužel třeba právě pro našince superatraktivní autobus JELCZ resp. ŠKODA RTO ) v minulosti neprosluly jako právě bezchybné. Sad Polská parní lokomotiva TKr 55 mě zaujala hned z několika důvodů. Jednak díky samotnému svému pojetí ? mám prostě slabost pro tendrovky ? jednak pro svůj poněkud bizardní vzhled s vysokým, tupě zakončeným kotlem a krátkými bruknami. Kromě toho, je to přesně ten typ lokomotivy, jaký bych mohl v budoucnu využít pro další uvažované dioráma, jehož námět už delší dobu nosím v hlavě.



Něco faktografie ( volně podle autora modelu ): prototyp lokomotivy TKr 55 byl vyprojektován a postaven v roce 1955. Záměrem bylo vytvořit jednoduchý, výkonný a provozně spolehlivý stroj určený primárně pro vozbu nákladních vlaků. Konstrukční zajímavostí je použití rámu a podvozkové skupiny z lokomotivy Tr 203, což nebylo nic jiného, než původně americká S160, známá jako UNRRA (stovky těchto lokomotiv původně sloužících v americkém armádním dopravním sboru bylo předáno různým evropským státům v rámci programu poválečné obnovy - u ČSD nesly označení 456.1). Na původní podvozek byl tedy dosazen zcela nový kotel, parní stroj i budka s příslušenstvím. Přestože výsledky provozních zkoušek se ukázaly jako velmi uspokojivé ? lokomotiva měla nízkou spotřebu provozních hmot, zejména oleje a její výkon zůstal zachován i při použití nekvalitního topiva ? k sériové výrobě nakonec nedošlo, zejména proto, že Polské dráhy v té tobě již počaly plánovat přechod k motorové a elektrické trakci. Jediný vyrobený kus pak dalších 20 let spolehlivě sloužil k posunu a osobnímu i nákladnímu provozu v lokomotivním depu Kutno.



Stavbu jsem započal jako vždy ofocením všech dílů ? člověk nikdy neví, kdy se mu podaří něco zkazit nebo ztratit. Vzhledem k tomu, že většina dílů je čistě černých bez jakýchkoli barevných přechodů či stínování, neměla by být náprava případných chyb až takovým problémem.

POZOR, výstražné upozornění!
Hned v první fázi stavby jsem chytl trošku paniku. Zdálo se totiž, že nejsem schopen najít potřebné součásti a že tyto buď úplně chybí, anebo jsou jejich čísla přiřazena dílům zcela jiným. Asi po hodině studování návodu a teď již částečně rozstříhaných archů vystřihovánky ( zaplať Pán Bůh za kopie ) se ukázala hořká pravda. Autor totiž používá opravdu svérázný způsob číselného označení dílů, resp. používá stejný font a výšku písma jak pro díly samotné, tak i pro pomocné značení těch, které na ně mají být přilepeny. V praxi to znamená, že okolo některých součástí se vyskytuje několik různých číselných označení a je na modeláři, aby pochopil které je to pravé, a které pouze pomocné! Mad A aby byl zmatek ještě větší, jsou i ?pomocná? čísla doprovázena hvězdičkami, naznačujícími jak silným podkladem má být ten který díl podlepen. Všichni respektujeme fakt, že většina polských vystřihovánek je určena pro velmi pokročilé modeláře, ale co je moc ? Rolling Eyes

Ale teď už k stavbě samotné. Na začátku je třeba trochu potýrat um a trpělivost při vyřezávání hlavních nosníků podvozkového rámu. Jedná se o poměrně komplikovaný tvar, který je nutno podlepit 1 mm kartónem, navíc ve čtyřech identických kusech. Tvarově náročné partie se mi vyplatilo vyřezávat s mírnou rezervou a do konečné podoby dobrousit jemným smirkem. Přesto jsem se nevyhnul drobným nesrovnalostem, které jsem částečně eliminoval tak, že jsem ještě před retuší všechny viditelné hrany ?přetmelil? herkulesem.



A pak už následuje to, co mám já na modelaření vůbec nejraději. Mám tím na mysli situaci, kdy máme co do činění s modelem natolik podrobně zpracovaným, že lze hovořit o jeho nejen estetické ale i dokumentační hodnotě. Pozornému staviteli se tak nabízí nejen zážitek ze stavby, ale i možnost načerpat vědomosti o funkci a vzájemném propojení jednotlivých součástí či konstrukčních celků. V případě této lokomotivy to můžeme skvěle doložit na rámu podvozku ?



? ale hlavně na systému vypružení náprav:


[/b]


Naposledy upravil Listy dne 12.3.2011 11:27 so, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
AmatER



Založen: 23.2.2009
Příspěvky: 322
Bydliště: Marienbad

PříspěvekZaslal: 22.7.2010 20:09 čt    Předmět: Citovat

jen nepodstatný detail: 1:45 není G, ale 0 (nulka).
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
bedatruhlar



Založen: 22.6.2009
Příspěvky: 442
Bydliště: kyjov

PříspěvekZaslal: 22.7.2010 22:54 čt    Předmět: Citovat

Já mám s ADV ty nejhorší zkušenosti přeju Ti aby ty moje pokusy byly vyjimka
_________________
před dokončením: kostel v Kochlovicich
příprava : WR 360 Modelik
rozděláno:SM42-999 GPM
odloženo:SA-6 KUB ANGRAF
hotovo : e 514 a mnoho dalších
-------------------------------------------------------
"Bijte je pražákéééé, hanba Sparta!"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
peetee



Založen: 15.1.2008
Příspěvky: 187
Bydliště: Odry, Moravskoslezský kraj

PříspěvekZaslal: 2.8.2010 20:46 po    Předmět: Citovat

Já mám teď rozdělanou Oi2 (taky ADW), zatím to sedí celkem pěkně.
Uvítal bych "zapasy koloru" a trošku mám problém s návodkama - občas musí člověk hoooodně dlouho koumat jak to autor myslel a pak po slepení stejně přijde na to, že támhle něco zapoměl... ale jinak dobrý Smile

Jo a vřele můžu doporučit laserovánky - mám jak kola, tak žebroví s ostatními silnějšími díly:)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
štefíno



Založen: 9.6.2008
Příspěvky: 2145
Bydliště: okolí Zlína

PříspěvekZaslal: 2.8.2010 21:52 po    Předmět: Citovat

Tak na toto se těším. Když si vzpomenu na tvou lodičku, tak už se nemůžu dočkat dalších fotek Smile
_________________
Co je malé, to je milé a v po...ličce roztomilé Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Listy



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 273
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: 17.8.2010 17:57 út    Předmět: Citovat

to amatER ? : máš samozřejmě pravdu, bohužel moje dosavadní osobní zkušenosti s ?vláčkařskými? měřítky končí u Hánuly ? Embarassed

to peetee?: nezanedbatelných výhod ?fototrawnionych? součástí jsem si samozřejmě vědom, ovšem jejich používání má i své stinné stránky. Nejsem žádný modelářský purista a ve své práci poměrně často využívám různé předpřipravené polotovary (např. plastové profily), nicméně stále se nemohu zbavit přesvědčení, že ?tovární? laserem vyřezávané díly jsou ne snad přímo podfuk, ale tak něco jako tiše tolerovaný doping. I když uznávám, že někde už to bez nich asi nejde ? nedávno jsem měl poprvé možnost pracovat s laserovanými dezény pneumatik a ten rozdíl v komfortu a rychlosti práce, ale hlavně v konečném výsledku je nebetyčný. A pak, co si budeme povídat, je tu také finanční hledisko. Při pomyšlení, že bych za sadu kol + detaily rozvodu vysolil tolik, co za další kompletní vystřihovánku se zase pokorně vracím k podlepování a vyřezávání. Wink

Ale teď už zpět ke stavbě lokomotivy TKr 55. Musím bohužel začít v negativním duchu. Sad Obavy pesimistů se ukázali jako oprávněné a stavba samotná připomíná spíš překážkovou dráhu, na níž na každém kroku zakopáváme o skryté pasti a zádrhele. Naštěstí se (alespoň prozatím) nejedná o zásadní chyby, které by vážným způsobem ohrožovali dokončení díla, nicméně jde o záležitosti, které stavbu zdržují a hlavně dokážou neuvěřitelně naštvat! O frustrujícím a zdržujícím způsobu označení dílů jsem se zmiňoval posledně. Komplikace působí také skutečnost, že některým dílům chybí jak rubová strana tak označení síly podlepení. Asi se předpokládá, že zkušený patlal si tyhle věci vydedukuje sám ? Sem tam také přistihneme autora, jak si ulehčil práci a díly potřebné ve více kusech prostě nakopíroval, velkoryse přitom ignorujíce fakt, že součástky potřebné pro pravou a levou stranu musí být zrcadlově obrácené. Rolling Eyes Skutečnou zkouškou nervů je pak situace, kdy jsme nuceni podrobně a pečlivě zkoumat podklady i díly vystřihovánky, jen proto, abychom po dlouhé době zjistily, že součástky, jejichž použití vyžaduje řešení předložené v návodné kresbě, prostě neexistují! Evil or Very Mad ( toto pochybení se konkrétně týká mechanických částí brzdového systému a je o to horší, že, jak jsem se osobně přesvědčil, se přeneslo i do dalšího modelu ze stejné stáje používajícího obdobnou podvozkovou skupinu tedy Tk 203 ). Ono to vůbec celé vyvolává dojem, že na tvorbě se podílelo více autorů, kteří se mezi sebou ne vždy správně domluvili a nebo snad jediný autor uvedený v tiráži sešitu pracoval na konstrukci tak dlouho, až pozapomínal, jak to vlastně původně myslel. Všechny tyto skutečnosti nás tak pomalu ale jistě tlačí k poznání, že to, za co jsme se uvolili utratit nemalou částku a co by dle data vzniku a způsobu presentace mělo být považováno za špičkový a přesný model navíc oceněný jako středně obtížný, je pouze polotovar, k jehož zdárnému dokončení je třeba si řádně sáhnout do zásobárny zkušeností a dovedností. Mad Nezbývá než děkovat Prozřetelnosti za nápad, nestavět lokomotivu jako plnohodnotný samostatný soutěžní kus, nýbrž pouze jako jednu ze součástí budoucího diorámatu. Už teď je totiž jasné, že pokud vše dopadne tak jak má, je velká šance, že problémové partie zůstanou běžnému pozorovateli skryty.

Ale už dost nářků, vraťme se ke stavbě. Kde to šlo, nahradil jsem hlavy šroubů novými ?nasekanými? z plastového profilu:



? my máme parní stroj, úžasné síly zdroj ?



Abych jen nehaněl. Některá autorem použitá řešení považuji za přínosná, například tato sestava brzdových táhel v jednom kuse sice dokáže potrápit při vyřezávání ?



? zato však ušetří spoustu práce při spojování jednotlivých komponent a hlavně dodržení jejich správné vzájemné pozice:



Model začíná správně chlupatět, tedy nabírat na prostorové složitosti:




Jakže to bylo v knížce o veselé mašince: Kola kola, to je jejich, rozjeti se po kolejích ? V tomto případě jsem se na autorské řešení rovnou vybodl a postavil si je tak říkajíc po svém ( s vynecháním dobré třetiny dílů ). Dokonalosti laserem vypalovaných sice nedosahují, ale svůj účel splňují ?



A máme tu opět slavnostní okamžik ? objekt postavený na kontrolní lišty (kvůli dodržení rozchodu) od této chvíle už definitivně připomíná to, čím by měl být, tedy podvozek lokomotivy:


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Lukáš



Založen: 17.2.2006
Příspěvky: 1392
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 22.8.2010 20:22 ne    Předmět: Citovat

Problémy, které popisuješ, jsou u ADW MODEL už ohranou písničkou. Autobus, sklápěčka, lokomotiva - pořád je něco odfláknuté. Soudě podle zamrzlých internetových stránek, vydavatelství přerušilo činnost, což není až taková škoda. Ovšem předlohy měli atraktivní a neokoukané, to zas jo.
_________________
na stole: Jelcz 043
hotovo: Tatra T815 (SOT)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Listy



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 273
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: 22.8.2010 21:47 ne    Předmět: Citovat

Jéžkovy voči, to mi ani neříkej Exclamation Confused V jejich posledním opusu - BR 74 - měli na poslední stránce jako chystanou novinku klasického českého "kocoura" , sice v barvách jakési polské fabriky, no ale stejně ... A taky jsem doufal, že někdo konečně udělá BR 52 v rozumnějším měřítku ( tu pětadvacítku od MODELIKA jsem už jednou postavil, ale je to taková kysna, že ji stejně doma vystavit nemůžu)
_________________
Složitě to dokáže udělat každý hlupák! ( A. Morozov - konstruktér tanku T 34 )
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
AmatER



Založen: 23.2.2009
Příspěvky: 322
Bydliště: Marienbad

PříspěvekZaslal: 22.8.2010 22:00 ne    Předmět: Citovat

v případě bangle neházej kvér do pole, v pátek na mě vrčel kolega, že to moje tétéčko je strašně mrňavý...
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
bedatruhlar



Založen: 22.6.2009
Příspěvky: 442
Bydliště: kyjov

PříspěvekZaslal: 22.8.2010 23:37 ne    Předmět: Citovat

pozoruju že můj názor na ADV se zase nezmění.
_________________
před dokončením: kostel v Kochlovicich
příprava : WR 360 Modelik
rozděláno:SM42-999 GPM
odloženo:SA-6 KUB ANGRAF
hotovo : e 514 a mnoho dalších
-------------------------------------------------------
"Bijte je pražákéééé, hanba Sparta!"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Listy



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 273
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: 3.9.2010 23:11 pá    Předmět: Citovat

Dobrých zpráv není nikdy dost a proto svůj dnešní příspěvek nezačnu tradiční litanií na nepřesnost modelu a neschopnost autora a to jednak proto, že už bych se asi opakoval, ale hlavně proto, a to je myslím dobrá zpráva, že jsem ( až na výjimku o níž ještě bude řeč ) tentokrát žádné podstatné vady nezaznamenal.
Ke kompletnímu dokončení pojezdové skupiny mi od posledně zbývalo dodělat přední pohyblivý podvozek odborně zvaný běhoun ? příjemná prácička na prodloužené sobotní odpoledne Cool :



Hrubá stavba podvozku byla tedy dokončena a já zase jednou řešil dilema kudy dál.



Samozřejmě mě lákalo vyšperkovat podvozek všemi těmi krásnými detaily rozvodu, spřáhel , stupaček, luceren a dalšími, zároveň mi však bylo jasné, že mě čeká spasování ( odborně navázání ) podvozkové skupiny s kotlem a budkou, což se u modelu těchto rozměrů většinou neobejde bez použití fyzické síly. A protože nic není víc frustrující než situace, když není model za co chytit, respektive když každým uchopením riskujete očesání pracně přilepených součástek Evil or Very Mad , rozhodl jsem se poslechnout hlas rozumu a postavit nejprve celou lokomotivu tak říkajíc nahrubo. Takže ? hurá na kotel! Tady nemohu než říct: vše absolutně bez problémů, sedí to jak zadek na hrnec:



Kotel je s podvozkem spojen soustavou vzpěr, při jejichž usazování je třeba neustále kontrolovat rovnoběžnost a vzájemnou pozici:



A šup tam s ním Very Happy



Budka pro obsluhu ( čili kokpit, jak jsem se nedávno dočetl v jednom ?populárněodborném? magazínu Rolling Eyes ) zůstává zatím otevřená ?



? její interiér je totiž třeba nejprve osadit hrstkou ovládacích prvků ?



? které po přilepení střechy zůstanou už navždy prakticky neviditelné ( proto dovolte, abych je alespoň tady presentoval podrobněji ) Embarassed




Zadní čelo budky jsem kompletně předělal, v originále totiž autor zpracoval všechny vnitřní stěny ve světle šedém odstínu ( možná právě kvůli lepší viditelnosti zvenčí ), který mi přišel jako nesmyslný



S kompletací uhláku taky problémy nebyly, bohužel při jeho spasování se zadní stěnou budky se projevil další v úvodu zmíněný trabl. Podvozek se totiž ukázal jako o zhruba 3 mm delší, takže mezi zadní stěnou uhláku a zadním čelem podvozku vznikla nepěkná mezera Confused . Jediným řešením bylo opatrně odlepit zadní čelo a zkrátit oba podvozkové nosníky ( vzhledem k tomu, že jsem použil kvalitní kartón to bylo obzvlášť obtížné ). Také se ukázalo nezbytné mírně seříznout a zkrátit zadní části obou již dříve přilepených vzduchojemů. Naštěstí i tato část zůstane už provždy neviditelná.



Jak už jsem psal v úvodu, autora tentokrát kamenovat nehodlám ( chyba mohla vzniknout i zaviněním lepiče ? i když 3 mm, no nevím ? ), hlavně proto že další velké konstrukční celky ? podélné nádrže na vodu tzv. brukny (zajímalo by mě, odkud se tento název vzal, poučí mě někdo? ) se, navzdory poměrné tvarové složitosti, lepily docela v pohodě a na své místo zapadly taky ( relativně ) bez problémů. Pro závěrečné foto jsem si dovolil trochu zaimprovizovat ? střecha je zatím přiložena jen provizorně, protože hodlám lokomotivu využít v diorámatu, budou muset v budoucnu do budky nastoupit nějací ti paňácové.



_________________
Složitě to dokáže udělat každý hlupák! ( A. Morozov - konstruktér tanku T 34 )
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Listy



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 273
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: 26.9.2010 22:14 ne    Předmět: Citovat

Nevím, jak pro koho, ale pro mě osobně je ztvárnění detailů kotle, armatur, hadic a rozvodů opravdu záležitostí z rodu neoblíbených. Zakroucení drátu tak, aby dostal ten správný ?3D? tvar je operací, která se jen zřídkakdy povede napoprvé a jen zřídkakdy opravdu dokonale. Pokusy o tvarování přímo na modelu zas většinou končí poškozením okolních již hotových součástí Mad . Bohužel, opět musím konstatovat, že i v tomto bodě na nás autor modelu nachystal malou pastičku. Třípohledový nákres, ukazující tvar a umístění všech nepapírových součástí je totiž poněkud mimo měřítko ( zmenšený asi na 85% ), na což jsem samozřejmě přišel až ve chvíli, kdy jsem podle něj část těchto prvků vyrobil Evil or Very Mad . Naštěstí jsem už před delší dobou přišel na fígl, pro ztvárnění hadic a trubek menších průměrů. Skvěle poslouží gumička vytažená z tzv. kloboukové gumy ( k dostání v galantérii ) ? má kruhový průřez cca. 0,5 mm, napnutá či zkroucená dokonale kopíruje požadovaný tvar, perfektně se lepí vteřiňákem a navíc má i dokonalou tedy šedočernou barvu. Na trubky a hadice velkých průměrů jsem použil klasický zvonkový drát, na středně silné tentýž drát bez bužírky:



Samozřejmě ideálním materiálem pro podobné kreace je měkký a skvěle ohebný olověný drát. Ten jsem ale neměl v dané chvíli k dispozici. Mezeru v zásobování jsem zaplnil teprve minulý víkend při návštěvě akce e-day, kam jsem se vypravil kvůli inspiraci a modelářským nákupům. Obojího jsem užil vrchovatě. Jednou z položek mého seznamu byly i figurky pro plánované dioráma. Ne že bych doufal, že se mi podaří koupit něco jako sadu Obsluha parní lokomotivy (epocha III) 1:45 Very Happy -pakliže taková skutečně existuje, jedná se nade vší pochybnost o záležitost v tuzemsku prakticky nesehnatelnou, nehledě na cenu, jež by se jistě pohybovala daleko za mými finančními horizonty. Rozhodl jsem se jít cestou klasickou a již prověřenou, totiž použít figurky v měřítku velmi příbuzném tedy v tzv. ?čtvrtce? ( 1:48 ), kterých je na trhu přece jen větší výběr. A skutečně, na stánku firmy EDUARD jsem narazil hned na několik stavebnic. Po chvíli váhání mezi Leteckým personálem RAF 1914-18 a Palubním personálem amerických letadlových lodí 1942-45 jsem zvolil sadu figurek, jejíchž pózy a styl oblečení nejvíce vyhovovaly mému záměru:



Konverze figurek byla jednoduchá a omezila se na oškrábání a obroušení vojenských insignií z oblečení, úpravu pokrývek hlavy ( naštěstí pomačkanou brigadýrku mohl nosit stejně tak pilot jako strojvůdce ) a také odřezání částí rukou a jejich opětovné slepení v požadovaných pozicích. A tak se ze sedícího pilota stal topič odpočívající s lopatou v ruce a důstojník dirigující mechaniky se proměnil na mašinfíru, an s jednou rukou na ovládacích prvcích otočen přes rameno po očku kontroluje trať zadním okýnkem couvajícího stroje. K barvení jsem použil syntetiku HUMBROL 35( pleť ) a 56 ( matná tmavá modrá ). Přesný odstín pro stejnokroje polských železničářů ze 70. let 20. století samozřejmě neznám, ale tak nějak předpokládám, že umaštěné a od mouru špinavé montérky jsou a hlavně v době páry byly univerzálním oděním ajzboňáků na celém světě Cool . Další detaily a patina jsou provedeny převážně temperou, strouhanou tuhou a pastely. Na plastikářské soutěži by tihle fešáci asi první cenu nezískali, ale pro mnou zamýšlené účely bohatě postačí ?



? hlavně proto, že po přilepení střechy je jejich přítomnost v budce spíše tušená



Aby to na fotce vypadalo líp, dolepil jsem na budku ještě nějakou tu droboť



A to je prozatím vše. Cítím totiž, že mě stavba této mršky začíná stále více vyšťavovat a protože mě popravdě k jejímu dokončení nic moc netlačí, asi ji na pár dní ( týdnů, měsíců ) uložím k ledu Twisted Evil .
_________________
Složitě to dokáže udělat každý hlupák! ( A. Morozov - konstruktér tanku T 34 )
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
CSR



Založen: 20.5.2007
Příspěvky: 175
Bydliště: Slaný

PříspěvekZaslal: 26.9.2010 22:59 ne    Předmět: Citovat

Máš to pěkné:Jen tak dál.A myslím že i figurky si vybral k tomu vhodné Wink
_________________
KPM Královského města Slaný
Moje galerie ZDE
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Vojta Č.
Moderátor


Založen: 20.4.2006
Příspěvky: 1243
Bydliště: matka měst

PříspěvekZaslal: 26.9.2010 23:19 ne    Předmět: Citovat

Velká paráda. Gratuluju k úspěšnému přeškolení personálu Luftwaffe na obsluhu mašiny Smile

Jinak ohledně té brukny povedou stopy k němčině, řekl bych. Když se tak člověk podívá, jak je to s ajznboňáckým (!) slangem všeobecně, třeba tady
Arrow http://www.fce.vutbr.cz/zel/svoboda.r/zabava/slang.htm
tak je toho tam z němčiny požehnaně. Takže brukna bude mít něco s "die Brücke", čili most, mostek, možná i ochoz...
_________________
Př_dst_v_v_st j_ d_l_ž_t_jš_ n_ž zn_l_st.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Listy



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 273
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: 27.9.2010 8:44 po    Předmět: Citovat

To je krása Very Happy Dík za typ na "překladový slovník", určitě mi v budoucnu bude co platný, i když ( jak už to tak u slovníků bývá ) v něm pár potřebných věcí chybí... Nicméně dovolte, abych při této příležitosti odcitoval malou ukázku z mé tolik milované publikace Parní symfonie. Koupil jsem ji kdysi v jednom antikvariátu, snad byla léta uskladněná ve sklepě nebo kde, ale věřte nevěřte dodneška je z ní při otevření cítil lehký odér kouře a navlhlého uhlí, takže listování v ní je skutečně multimediální zážitek:

Mašínfíra a hajcr. První tahal za střevo, nenechal mašinu brousit a střežil se ji obout. Před cestou jel do figur, občas na kanál, před každým výjezdem na hranice. Obsluhoval páky, prubíry a kurbly, nic ho nemrzelo víc než šustrování. Ten druhý se oháněl krackou a širhákem, občas mrkl, zda nebrečí kotel, hlásil na klacku dvakrát, nenechal jet mašinu na vodu a nedopustil, aby se vytavil olovník. V hajcně nakonec založil a dotáhl. Oba společně sledovali z výšky svého stanoviště koloťuky, bremzáky a vechtry.
_________________
Složitě to dokáže udělat každý hlupák! ( A. Morozov - konstruktér tanku T 34 )
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Železnice / Railways Časy uváděny v GMT + 2 hodiny
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com