|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Lukáš

Založen: 17.2.2006 Příspěvky: 1392 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 8.8.2010 8:34 ne Předmět: |
|
|
Chlape, tohle mi nedělej. Zase si začínám vyčítat, že jsem ty nápisy na pneumatikách zatřel Jinak pokud ti snad někde nesedí geometrie, jak píšeš, koukej to napravit teď. Až na to budeš rvát nástavbu nebo kabinu, tak bude pozdě na nějaké zásadní úpravy. _________________ na stole: Jelcz 043
hotovo: Tatra T815 (SOT) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
johnny7
Založen: 26.2.2009 Příspěvky: 125
|
Zaslal: 8.8.2010 9:26 ne Předmět: |
|
|
Ono sedi nesedi, ked to postavim na napravy bez kolies, tak tam mm hore dole kolise, prave preto robim teraz kolieska, aby som to vedel posadit a odmerat geometriu na sto percent...uvidime. Este som ani neprilepil naboje prednych kolies, ktorymi sa chystam doopravit pripadne odchylky... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
johnny7
Založen: 26.2.2009 Příspěvky: 125
|
Zaslal: 19.8.2010 16:49 čt Předmět: |
|
|
Niekolko zopar dalsich fotiek...tentokrat uz noveho bytu v Prievidzi, radost velka ...jelcz utrpel mensi sok zo stahovania a odpadlo nejake to fidlatko tykajuce sa riadenia...
Na fotkach nasucho poskladane kolieska co som doposial spatlal + odpadnute riadiace fidlatko a leserove kolieska, ktore mi usetrili mnozstvo prace...dezen, ako som uz spominal, je ale vsetko hand-made, lebo kolesa neprefarbujem. Mozno si povsimnut ze oproti predchadzajucim fotkam som dolepil akusi napodobeninu rafika na prednom kolese
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
johnny7
Založen: 26.2.2009 Příspěvky: 125
|
Zaslal: 29.10.2010 15:59 pá Předmět: |
|
|
Zdravim vospolok. Po takmer troj- a mozno aj viacmesacnej pauze hlasim maly progres a prispejem nejakymi fotkami a dojmami z doterajsej stavby
Od posledneho prispevku dokoncene vsetky kolesa okrem rezervy. Posledne predne koliesko som zfinisoval hned po Nitre. Zapocal som motor, ktory je az na "dratencinu" hotovy na 99% + prevodovka hotova na 98% chybaju tam akurat tie one...
Takze...nejake foto:
Vsetko pekne ulozene vo veku od topanok...
Drobotina, sucasti motora, ktore sa este chystam prilepit, alebo ktore odpadli pocas manipulacie s pohonnou jednotkou :bad smile:
Stokrat videne, ale tentoraz pekne pokope a kompletne
Nasucho ulozeny motor s prevodovkou
Este bude nejake foto poskladaneho podvozku. Ale nechcem stale nasuvat a vysuvat kolesa, lebo uz naboje kolies trochu pokyvkavaju a papier je uz zosuchany z tolkeho skusania a skladania nasucho. Mam hlavne dilemu, ci to mam lakovat, alebo nie. Podla mna je to zbytocne a neviem ci ostatni lakuju, alebo nie... :confuse: Nechcem to pokazit (druhykrat ) Asi to radsej necham tak.
K stavbe len tolko, ze vsetko zatial ide bez problemov, a nejake tie milimetre na kruhovych dieloch su navyse, takze jednoducha uprava. Jediny problem som mal s prevodovkou, ale to je len zlozitostou oneho dielu. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Lukáš

Založen: 17.2.2006 Příspěvky: 1392 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 30.10.2010 20:08 so Předmět: |
|
|
Opět série fotek dokumentující perfektní práci. Pneumatiky máš opravdu pěkné, jen u předních je moc výrazný přechod mezi běhounem a boky. Chtělo by to hranu srazit do ztracena. Šrouby máš ručně dělané nebo z nějakého polotovaru?
Co se týče lakování, určitě ano. Když ne rám, tak kabinu a nástavbu určitě. Lak projasní barvy a model je i odolnější vůči prachu. Nemusí z toho být zrcadlo, stačí zlehka.
Jo, a když už pracuješ na motoru, pozor na výfukové potrubí. Nedělej ho podle šablony, pak by vadilo kabině, která nepůjde úplně přiklopit. Mně to vyšlo tak, že hned po vystoupení z turba musí být zalomeno kolmo dolů.
Držím palce do další práce. _________________ na stole: Jelcz 043
hotovo: Tatra T815 (SOT) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
johnny7
Založen: 26.2.2009 Příspěvky: 125
|
Zaslal: 30.10.2010 21:37 so Předmět: |
|
|
Dakujem za pochvalu budem sa snaztit dalej A one...
Ten prechod na prednych kolesach je danou za nefarbene pneumatiky, nazivo to neni az take ostre, ale neda sa inac tuto. Brusit nemozem, ale skusim to trochu "pretiahnut" nejakoym tupym predmetom. Matice su od Drafmodelu 1,5mm na prednych aj na zadnych kolesach.
Lakovat este uvidim ci budem, ale mam uz zakupeny ten leskly motip, tak hadam by to slo, ale to ma este cas, najprv dokoncim vsetky veci ohladom podvozku a pred nasadzovanim kolies sa finalne rozhodnem.
A dakujem este za to upozornenie na potrubi motora, ale o tom som uz upovedomeny, lebo mam podrobne prestudovanu tvoju stavbu
Chcel by som sa ta ale Lukas spytat, ze z coho si robil tie potrubia? Lebo s tym mam dost problem. Nepamatam si, ci si to pri svojej stavbe niekde zmienil... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Lukáš

Založen: 17.2.2006 Příspěvky: 1392 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 4.11.2010 0:00 čt Předmět: |
|
|
Potrubí k motoru jsem dělal z izolovaného měděného drátu z vlastních zásob kdysi vytaženého z jakéhosi kabelu. Jeho výhodou taky je, že izolaci má poměrně silnou, takže to není zbytečně těžké.
BTW: Jak se s těmi laserovanými matkami pracuje? Nerozpadají se třeba na vrstvy? _________________ na stole: Jelcz 043
hotovo: Tatra T815 (SOT) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
johnny7
Založen: 26.2.2009 Příspěvky: 125
|
Zaslal: 4.11.2010 16:28 čt Předmět: |
|
|
No ved aj ja mam medeny drot s izolaciou, ale je to dost neforemne
Nu a tie matice maju dost velku tendenciu sa rozvrstvovat. Tieto "laserovanky" je dobre namocit do riedkeho nitrocelulozoveho laku, alebo vraj este lepsie ich este nevylupnute z ramceka napustit sekundakom. Ten sa pekne vpije a matice ostanu nezlepene.
Ja som ale tento krok obisiel. Pri natierani matic to este drzalo, ale musel som byt dost opatrny rovnako ako pri nalepeni. Vysledkom je to, ze aj najmenie zadrhnutie o maticu sposobi je rozpad. No ale nejdem s tym moc hybat, takze by to malo vydrzat. Neni potom zas az taky problem to opatovne prilepit. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
johnny7
Založen: 26.2.2009 Příspěvky: 125
|
Zaslal: 12.11.2010 21:38 pá Předmět: |
|
|
Zdravim vospolok
Odchadzam na skolenie, takze cely tyzden si nestrihnem. Chcel som este pockat, kym celkom dokoncim motor a poskladam vsetko nasucho, ale dam aspon nieco co som spatlal.
System sklapania a vyklapanie kabiny, celkom dost fuska...najlepsie bolo, ked som si v jedno rano vsetko pekne pripravil, pofarbil polepil, a ked som to este v ten isty vecer skompletoval, tak sa mi to asi trikrat rozpadlo :beat brick: takze vysledok na treti pokus. Mala chybicka sa mi ale vloudila, vyznacene je to na druhej fotke, kde mi nejake to "fidlatko", ktore trci z tej "krabicky" riadenia mi koliduje s vyklapacim ramom. Nedalo sa uz inac, len odrezat z tej rurky a teraz to sluzi ako drziak ramu vyklapania
Chladic... :beat brick: asi tyzden som riesil, kym som prisiel nato ako tam napasovat toudiho sietku, aby to aspon ako-tak vyzeralo. Isiel som na to metodou: nastriekaj sietku a potom ju "dodzub" pri lepeni, alebo nalep sietku, a potom ju "dodzub" pri farbeni :ah:
Mimochodom, chladic uz bol aj prilepeny na rame, len ked som potom pokracoval v lepeni a nalepil som dalsiu cast ramu, tak som zistil, ze uz tam nevtrepem motor. Najprv som skoro dostal mrtvicu, ale potom som zistil, ze chladic ide celkom lahko odlepit
Nejaka ?nadrz? ...pride na lavobok
Zrejme hriadel na od prevodovky k cerpadlu + hriadele dalsie...
Motor tu uz bol, len som musel trosku este zaimprovizovat, kedze som asi zle nalepil uchytenie prevodovky na ram
No a este zadna cast systemu uchytenia kabiny
Patlaniu zdar a vidime sa o tyzden... :boss: |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Lukáš

Založen: 17.2.2006 Příspěvky: 1392 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 13.11.2010 21:58 so Předmět: |
|
|
johnny7 napsal: |
Mala chybicka sa mi ale vloudila, vyznacene je to na druhej fotke, kde mi nejake to "fidlatko", ktore trci z tej "krabicky" riadenia mi koliduje s vyklapacim ramom. |
Mrkni na návodné kresby, díl 28g, na kterém drží "krabička" s "fidlátkem" je potřeba vytvarovat a odklonit víc od rámu. _________________ na stole: Jelcz 043
hotovo: Tatra T815 (SOT) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
johnny7
Založen: 26.2.2009 Příspěvky: 125
|
Zaslal: 13.11.2010 22:05 so Předmět: |
|
|
Dik za radu. Kukol som navodne kresby a prisiel som na to, kde bol pes zakopany. Ja som si nevsimol, ze ta "krabicka" nema byt dielmi 28h a 28i spojena s ramom, ale ze tam ma byt medzera... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
johnny7
Založen: 26.2.2009 Příspěvky: 125
|
Zaslal: 21.11.2010 18:09 ne Předmět: |
|
|
Motor kompletny a osadeny do ramu...
  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
johnny7
Založen: 26.2.2009 Příspěvky: 125
|
Zaslal: 28.11.2010 15:03 ne Předmět: |
|
|
Hotovy podvozok...
Na piatej fotke som iba znazornil asi moju chybu ked som asi daleko usadil motor a kardan mi nevystacil. Nebude to vidno, ale nepotesilo ma to...celkovo s vysledkom nie som na 100% spokojny, ale necham to uz tak
Este som zabudol zafarbit vyfuk zvnutra...co najskor napravim... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
mucholl
Založen: 6.2.2007 Příspěvky: 70
|
Zaslal: 28.11.2010 15:13 ne Předmět: |
|
|
sakra čistá práce. Jsem zahanben  _________________ !!!LIAZ!!!TEDOM!!!TATRA!!!DAKAR!!! |
|
Návrat nahoru |
|
 |
johnny7
Založen: 26.2.2009 Příspěvky: 125
|
Zaslal: 9.12.2010 17:12 čt Předmět: |
|
|
dokonceny "komin"
A kabina...chyba este hasiaci pristroj...
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|