Obsah fóra Papírové modelářství CZ Obsah fóra Papírové modelářství CZ
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 


Messerschmitt BF-110 G-2 / Halinski / 1:33
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Letecká a kosmická technika / Aircraft, space ships
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
sarmen



Založen: 17.11.2006
Příspěvky: 316
Bydliště: Nosetín,Milevsko

PříspěvekZaslal: 30.7.2009 19:03 čt    Předmět: Messerschmitt BF-110 G-2 / Halinski / 1:33 Citovat



Historie

Messerschmitt Bf 110 byl německý těžký stíhací letoun, který sloužil během druhé světové války.

Vývoj začal roku 1934, kdy RLM požadovalo těžký stíhací letoun s dlouhým doletem, který by byl schopen souboje s jednomotorovými stíhačkami. Menší obratnost měl vyrovnat palebnou silou. Kategorie takovýchto letounů dostala název Zerstörer (ničitel).

Prototyp Bf 110 V1 s motory DB 600A vzlétl 12. května 1936 a dosáhl rychlosti 505 km/h. V roce 1937 začala výroba ověřovací série čtyř Bf 110 A-0 se slabšími motory Jumo 210B, se kterými bylo dosaženo rychlosti pouze 430 km/h. Na jaře 1938 se začala vyrábět série strojů verze Bf 110 B s motory Jumo 210G a dvěma kanóny. Vzniklo celkem 45 kusů této série. Stroje už nestačily být vyzkoušeny v občanské válce ve Španělsku.

Ve větší sérii vznikla verze Bf 110 C s motory DB 601 s přímým vstřikováním paliva a kompresorem a s novým křídlem. V době útoku na Polsko měla Luftwaffe ve výzbroji 195 kusů verze C; letouny byly s úspěchem nasazeny jako bitevní a ještě stačily likvidovat polské stíhačky, podobnou úlohu sehrály ve Fracii, ale nad Anglií už na Spitfiry a Hurricany nestačily; dokonce k nim musel být dodán doprovod stíhaček Bf 109. Tím pádem byly jako stíhače z denních operací staženy nebo byly přeřazeny k bitevním úkolům.

Jako lodní doprovod sloužily verze D a E s přídavnými nádržemi. Verze F dostala silnější motory DB 601F s výkonem 993 kW, tato verze byla mj. vyzbrojena i raketovými projektily po křídly.

Od roku 1940 se také začaly používat jako noční stíhačky. Zpočátku byly opatřeny pouze černým nátěrem a na cíl byly návaděny vizuálně. Během roku 1941 začaly být náváděny pozemními radary, pokročilejší verzí byla až F-4 s palubním radarem Fug 202 Lichtenstein BC.

Roku 1941 se ukázalo, že náhrada v podobě letounu Me 210 zklamala a typ Me 410 se typu Bf 110 pouze vyrovnal, a tak vznikla
verze Bf 110 G se silnějšími motory DB 605B o výkonu 1084 kW a lepšími aerodynamickými vlastnostmi. Tato verze mohla být vybavena různou výzbrojí (i 37mm kanónem). Varianta G-4 s lepším radarem FuG 212 Lichtenstein C-1, čtyřmi kulomety a dvěma kanóny sloužila jako noční stíhač. Typ Bf 110 tak ve výrobě zůstal po celou dobu války, celkem se ho vyrobilo přes 6 000 kusů. 121 nočních sestřelů si na stroji Bf 110 připsal Heinz-Wolfgang Schnaufer.

Po neúspěchu nad Británií vznikl názor, že letoun trpí špatnou konstrukcí - to však nebyla až tak pravda. Žádný z konstruktérů té doby ještě nepřišel s nápadem, který by velkému a těžkému dvoumotorovému stíhači s dlouhým doletem umožnil konkurovat jednomotorové a jednomístné stíhačce s krátkým doletem. Jeho konstrukce navíc umožnila montáž novější avioniky, výzbroje i motorů, než mohl kdokoliv v době vzniku letounu tušit. Také hlavní štáb nepochopil jeho pravý způsob nasazení, to pak vedlo ke ztrátě 40 % v Zerstörergruppen za tři týdny. Pravdou však je, že se letoun vyráběl delší dobu než, po kterou mu stačily síly na udržení místa v přední linii (to se ale netýká jen typu Bf 110). Nad Británií mohl svou palebnou sílu využít pouze s momentem překvapení nebo při souboji s nováčkem, jeho jediný dozadu střílející kulomet byl jako obranná výzbroj málo. Třebaže stroj nad Británií nevynikl, na ostatních bojištích si v následujících letech vedl ale více než dobře.

Stavba modelu



Mně padla do rukou verze G-2, velice kvalitně zpracovaná A. Halinským.
Stavbu jsem zahájil klasicky kostrou střední části letounu s kokpitem, jedinná chybička zde zjištěná byla v jinak bezvadné návodové kresbě, k tomu se vrátím na jedné z fotek. Je to moje první setkání s prací p. Halinského a zatím musím říct, že nic tak kvalitního jsem na stole ještě neměl. Stavbu plánuji samozřejmě čistou, budu se snažit zasahovat minimálně do grafického zpracování, vlastně pouze retuší.

A teď již ke stavbě samotné.
Kostra trupu střední části je prakticky hotová, čeká mě nyní osadit samotné vybavení kokpitu. Díky laserem páleným žebrům je stavba kostry vlastně jen skládání 3D puzzle Smile
Arrow


Zde upozorňují budoucí stavitele na dílek 1r, který jsem nenašel zakreslený v návodovce.
_________________
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Telemarketing
-povinně přečíst a zhotovit výtah
hotovo : Sd.Kfz.250/3 GREIF
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Potkan



Založen: 4.6.2008
Příspěvky: 118
Bydliště: Žilina, Slovensko

PříspěvekZaslal: 31.7.2009 8:41 pá    Předmět: Citovat

pekny macek. budem sledovat stavbu Wink
_________________
Rozrobene: Bf109F-4, Panther, USS Arizona
Naposledy dokoncene: Parowoz T-3
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
štefíno



Založen: 9.6.2008
Příspěvky: 2145
Bydliště: okolí Zlína

PříspěvekZaslal: 31.7.2009 8:44 pá    Předmět: Citovat

Jupí...muj nejoblíbenější mezek Smile ....bedlivě sleduji. Ať se daří Wink
_________________
Co je malé, to je milé a v po...ličce roztomilé Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
JoskaM



Založen: 8.4.2008
Příspěvky: 1733
Bydliště: Úžice u kralup

PříspěvekZaslal: 31.7.2009 13:38 pá    Předmět: Citovat

no budu taky sledovat a doplním tě, po stažení z denních úkolů se z ěho stala vynikající noční stíhačka, která později byla později vybavena několika radary, dokonce ....a to jméno teď nevím... ale využíval signál z naváděcího letounu pro spojenedké bombardéry takže angláni sami naváděli 110 na svá letadla...vývojově 210 a 410 šla uplně mimo..ale to je jiná kapitola...tak hodně štěstí...nějak mi tady u tvé verze bude scházet ta změť antén na čumáku
_________________
Galerie: Arrow
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Brzdic
Moderátor


Založen: 20.9.2006
Příspěvky: 2379
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 31.7.2009 15:07 pá    Předmět: Citovat

Mě by se taky ta verze s anténama líbila víc, ale to je detail.

Spíš mě zajímá jestli si troufneš do motorových gondol nacpat motory od Alina Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Rohlos



Založen: 2.3.2008
Příspěvky: 264
Bydliště: Poříčany

PříspěvekZaslal: 31.7.2009 15:34 pá    Předmět: Citovat

Moc pěkný éro. Držím palce. Koukal jsem, že na spoustě fór je hotovejch spousta postupů na tohodle krasavca, takže inšpirace je.

Jinak, ten radar byl myslím FuG 202, nebo 220 Lichtenstein.

A jako noční stíhačku bys musel komplet překopat kamo. Tohle je vzor kamufláže z první poloviny války a eskadra Wespe nikdy jako nočnáci nelítala.

Tak budu sledovat. Wink
_________________
Člověk žije, dokud se má na co těšit. I kdyby to měla být jeho smrt. (Rohlos)

3.BAP
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sarmen



Založen: 17.11.2006
Příspěvky: 316
Bydliště: Nosetín,Milevsko

PříspěvekZaslal: 31.7.2009 16:04 pá    Předmět: Citovat

Přesně tak, někde ke konci historie letounu je zmíněno jméno H.W. Schnaufra, který se 110kou noční udělal 121 sestřelů.
Radar na nočníku byl lichteinstein.
Já sám vycházím hlavně z modelu kolegy z Polska Laszlika na kartonworku
_________________
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Telemarketing
-povinně přečíst a zhotovit výtah
hotovo : Sd.Kfz.250/3 GREIF
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sarmen



Založen: 17.11.2006
Příspěvky: 316
Bydliště: Nosetín,Milevsko

PříspěvekZaslal: 2.8.2009 20:09 ne    Předmět: Citovat

Dnes jsem dokompletoval kokpit pilota, chyby stavebnice jsem žádné neobjevil.
Neobešlo se to bez nějakých zkažených míst, je to opravdu titěrná práce Smile , zvlášť u kniplu jsem ocenil natištění stáčených dílů na slabý papír.
Arrow


_________________
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Telemarketing
-povinně přečíst a zhotovit výtah
hotovo : Sd.Kfz.250/3 GREIF
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sarmen



Založen: 17.11.2006
Příspěvky: 316
Bydliště: Nosetín,Milevsko

PříspěvekZaslal: 5.8.2009 12:38 st    Předmět: Citovat

Dnes jsem až na střelcovu sedačku dokončil podlahu. Za chvíli mě čeká již první obšívka - vnitřní. Docela z ní mám třasavku Confused
Arrow



Zde budoucímu staviteli radím, aby kulometné pásy natřel po stranách herkulem, nebudou se tak třepit jako se to stalo mě, pravý pás už je takto ošetřen a vypadá mnohem líp.


_________________
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Telemarketing
-povinně přečíst a zhotovit výtah
hotovo : Sd.Kfz.250/3 GREIF
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ondra21



Založen: 2.8.2008
Příspěvky: 70
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: 5.8.2009 13:54 st    Předmět: Citovat

pěkné Very Happy
_________________
Sapere aude! Incipe!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sarmen



Založen: 17.11.2006
Příspěvky: 316
Bydliště: Nosetín,Milevsko

PříspěvekZaslal: 9.8.2009 11:49 ne    Předmět: Citovat

Dokončil jsem kokpit a nalepil obšívku. Tady pozor při vlepování žeber ( č.12) do kokpitu, někdy je potřeba, hlavně v oblasti beden s náboji, je trochu seříznout aby se tam vešli. Při lepení obšívky jsem čekal velké nepříjemnosti, naštěstí se mé očekávání naplnilo jen z části. Je třeba si to pořádně natvarovat a zkoušet na sucho, ale i po půlhodince přeměřování a tvarování mi dolní spoje nevyšli přesně podle mých představ, a ještě horší to bylo u druhé, přední části obšívky ( díl 15).

Arrow



Nově vyrobená sedačka střelce a radioperátora



Chyby v dolních spojích obšívky
_________________
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Telemarketing
-povinně přečíst a zhotovit výtah
hotovo : Sd.Kfz.250/3 GREIF
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sarmen



Založen: 17.11.2006
Příspěvky: 316
Bydliště: Nosetín,Milevsko

PříspěvekZaslal: 15.8.2009 14:22 so    Předmět: Citovat

Tak a konec trápení, tohle je zatím to nejvíc bobkovitější místo na modelu.
Všechna žebra vypálená laserem mi zůstala, ani jedno mi tam nepasovalo, takže tvarování alá brzdič, navíc konec čumáku skoro vůbec nesedí.
Měl jsem chuť s tím seknout, hroznou chuť, ale vždycky sem se kouknul na cenu 750 Kč na balíčku a lepil jsem dál Smile
Každopádně každý kdo to bude lepit ať se připraví, peklo otevírá brány Smile

Arrow


_________________
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Telemarketing
-povinně přečíst a zhotovit výtah
hotovo : Sd.Kfz.250/3 GREIF
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Robert Blaschke



Založen: 25.8.2007
Příspěvky: 335
Bydliště: teraz Bratislava

PříspěvekZaslal: 15.8.2009 14:32 so    Předmět: Citovat

Výsledok ale vyzerá super! Keby si nenapísal, že to bol boj, tak to nie som vôbec schopný poznať.
A držím palce Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
old_Mr_Grim
Moderátor


Založen: 7.2.2006
Příspěvky: 882
Bydliště: Jindřichův Hradec

PříspěvekZaslal: 15.8.2009 16:20 so    Předmět: Citovat

náhodou, ztvarovaný to máš mazácky, z takových koulí na modelu mám vždycky hrůzu. Popral ses s tím skvěle
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
sarmen



Založen: 17.11.2006
Příspěvky: 316
Bydliště: Nosetín,Milevsko

PříspěvekZaslal: 15.8.2009 17:06 so    Předmět: Citovat

díky kluci, ono to ve výsledku není uplně zlý, ale řeknu vám znova bych to dělat nechtěl, Smile
_________________
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Telemarketing
-povinně přečíst a zhotovit výtah
hotovo : Sd.Kfz.250/3 GREIF
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Letecká a kosmická technika / Aircraft, space ships Časy uváděny v GMT + 2 hodiny
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com