|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Robert Blaschke

Založen: 25.8.2007 Příspěvky: 335 Bydliště: teraz Bratislava
|
Zaslal: 31.5.2008 16:18 so Předmět: Williams FW30 (VC Španielska 2008) /1:24 / novostavba HOTOVO |
|
|
Rozhodol som sa, že skúsim vytvoriť vystrihovačku tohto typu F1, z terajšej sezóny. Zatiaľ len zbieram fotografický a faktografický materiál, ktorého je našťastie na nete dosť. Postupne plánujem nakresliť si výkres a podľa neho tvoriť jednotlivé dielce. Viem kresliť len v ACAD-e, takže to bude všetko v ňom.
Túto tému zakladám aj preto, aby - ak niekto vie, že niekde sa na tomto type vystrihovačky už pracuje - aby mi to povedal, nech nenosím zbytočne drevo do lesa.
Inak - ak sa chce niekto k práci pripojiť, nech sa páči, môžeme na tom popracovať spolu aj viacerí.
Ja sám tomu nebudem vedieť dať farebný kabát, takže to bude len v obrysoch dielcov - ale nemám strach, že by to niekto nevedel následne po mne urobiť.
Takže toľko na začiatok odo mňa. To, čo vytvorím, bude free, pre všetkých. Len dúfam, že to skončím skôr, než skončí táto sezóna

Naposledy upravil Robert Blaschke dne 7.12.2009 23:53 po, celkově upraveno 3 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pepinel

Založen: 9.5.2008 Příspěvky: 147 Bydliště: Holešov
|
Zaslal: 31.5.2008 19:23 so Předmět: |
|
|
FW30 je vzhledově povedená formulka, ty barvy a ta sedmička
Asi nejsem ten pravý kdo by mohl pomoct ale budu se těšit na výsledek a držet palce.... _________________ moje galerie |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Vlcacka
Založen: 21.4.2006 Příspěvky: 741
|
Zaslal: 1.6.2008 12:31 ne Předmět: |
|
|
pepinel napsal: |
FW30 je vzhledově povedená formulka, ty barvy a ta sedmička
|
No vidíš a mně se zdá nesmírně depresivní v té černé.  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pepinel

Založen: 9.5.2008 Příspěvky: 147 Bydliště: Holešov
|
Zaslal: 1.6.2008 13:42 ne Předmět: |
|
|
Vlčačka: to není černá, to je modrá, škoda mě přijde fakt hezká _________________ moje galerie |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Gerry

Založen: 21.8.2006 Příspěvky: 280 Bydliště: Česká Kubice
|
Zaslal: 1.6.2008 18:09 ne Předmět: |
|
|
No to je paráda, už se na ni těším....  _________________ - There is no dark side of the moon....matter of fact it's all dark.
http://www.gp-team.webgarden.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
hepyno

Založen: 8.2.2006 Příspěvky: 106 Bydliště: Banská Bystrica
|
Zaslal: 2.6.2008 10:19 po Předmět: |
|
|
S návrhom si pomôcť netrúfam, ale na betu by som sa odvážil  _________________ MOJA GALÉRIA
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Robert Blaschke

Založen: 25.8.2007 Příspěvky: 335 Bydliště: teraz Bratislava
|
Zaslal: 2.6.2008 21:11 po Předmět: |
|
|
Vôbec to nie je auto jednoduchých tvarov 
Naposledy upravil Robert Blaschke dne 7.6.2008 12:52 so, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Robert Blaschke

Založen: 25.8.2007 Příspěvky: 335 Bydliště: teraz Bratislava
|
Zaslal: 6.6.2008 10:39 pá Předmět: |
|
|
No, mám na 95percent výkres (trochu zjednodušený, je to predsa len papierová vystrihovačka) a v hlave približnú predstavu, ako poskladať prvé dielce k sebe
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
mr.prudil
Založen: 21.4.2008 Příspěvky: 20 Bydliště: Příbram
|
Zaslal: 6.6.2008 19:05 pá Předmět: |
|
|
Kolego Roberte.
Gratuluji k výběru zajímavé, ale nikterak lehké předlohy.
Dovolil jsem si podle fotek zkontrolovat tvůj výkres.
Myslím, že si tvary vystihl poměrně dobře, i to prohnutí čumáku v prostoru předního křídla, jsi pěkně vystihl.
Mám pouze dvě připomínky.
Z fotek se mi jeví příď skutečného vozu o něco užší než je zachycena na výkresu.
Hrana přídě vozu v tvém půdorysu je přímková.
Nevím zdali si to nezahrnul schválně do svého zjednodušení, ale v reálu je hrana křivka.
Druhou připomínkou je výšková poloha zadního přítlačného křídla.
Oproti ?komínu? se mi na výkresu zdá vysoko.
Z front pohledu na fotkách,je horní hrana křídla ve stejné výši jako vodorovná spodní hrana nasávacího kanálu za hlavou řidiče.
Tolik pro začátek.
Na konstrukci vystřihovánky F1 jsem si nikdy netroufl, jsem pouhým pomalým lepičem.
V CAD pracovat neumím, nicméně ke konzultacím jsem k dispozici.
Přeji hodně úspěchů v konstrukci a těším se na výsledek.
Pěkné detailní fota jsou tady:
http://www.f1-site.com/f1_wallpaper.php/2008/03/05/p158#more158
http://www.ultimatecarpage.com/car/3580/Williams-FW30-Toyota.html
S pozdravem Pavel _________________ Kolegium zdraví Mr. Prudil |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Robert Blaschke

Založen: 25.8.2007 Příspěvky: 335 Bydliště: teraz Bratislava
|
Zaslal: 6.6.2008 20:21 pá Předmět: |
|
|
mr.prudil napsal: |
Mám pouze dvě připomínky.
Z fotek se mi jeví příď skutečného vozu o něco užší než je zachycena na výkresu.
Hrana přídě vozu v tvém půdorysu je přímková.
Nevím zdali si to nezahrnul schválně do svého zjednodušení, ale v reálu je hrana křivka.
Druhou připomínkou je výšková poloha zadního přítlačného křídla.
Oproti ?komínu? se mi na výkresu zdá vysoko.
|
Vďaka za pripomienky. Predok ešte trochu zúžim, jeho pôdorys trochu zaoblím do krivky a zadné krídlo pôjde trošičku nižšie.
Stále sa ale neviem rozhodnúť, ako urobím spodok - či spravím tú zníženú strednú časť po dĺžke, alebo radšej nie. Nemám totiž zospodu žiadne foto.
Vyzerá to tak, že si s tým nebudem lámať hlavu a dám tam rovný plochý spodok.
---------------
Tak som to trochu upravil. azda je to lepšie

Naposledy upravil Robert Blaschke dne 7.12.2009 23:56 po, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
mr.prudil
Založen: 21.4.2008 Příspěvky: 20 Bydliště: Příbram
|
Zaslal: 7.6.2008 10:45 so Předmět: konstukce FW30 |
|
|
Vidět spodek monopostu F1, je skutečná vzácnost.
FW30 jsem takto zatím na žádné fotce neviděl.
Pouze monopost Force India Giancarla Fisichelly, nám v Turecku 11.05.2008 lehce ukázal svojí základnu.
Po incidentu s Kazuki Nakajimou, Fisico přelétl nad FW30.
Mám za to, že základna vozu je po celé délce i šířce rovná.
Z ní pak směrem k vozovce vyčnívá dřevěná deska, která je povinnou součástí každého monopostu.
Pěkně to je vidět na revellově plastikové stavebnici Ferrari F2007 tady:
http://www.modellversium.de/kit/artikel.php?id=3383
Ke geometrii vozu a správné proporci výšky ?komínu? a zadního přítlačného křídla.
Předně vím, že tady hovoříme o 2-3 milimetrech a možná to nestojí za řeč, nicméně posílám svojí úvahu.
Myslím, že nepostačí pouze zadní křídlo posunout níže.
Ta bočnice křídla se mi na výkresu jeví ve správných proporcích i výšce.
Problém spatřuji u kokpitu, kolem hlavy pilota a bezpečnostních prvku kolem helmy.
Možná by stálo za to domalovat do výkresu v měřítku helmu řidiče.
Od té bych pak nadimenzoval výšku boční a zadní ochrany hlavy pilota.
Z této konstrukce, by se pak měla odvinout i výška komínu nasávání.
Ještě bych rád upozornil na tvar předního přítlačného křídla.
Jim Tomlinson, hlavní aerodynamik FW30, oproti prezentačním fotkám z roll outu FW30 a prvním jízdním testům, zcela překonstruoval a změnil tvar křídla, které je nejblíže k zemi.
Pod čumákem byl oblouk a nyní tam je takové široké U.
S pozdravem Pavel _________________ Kolegium zdraví Mr. Prudil |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Robert Blaschke

Založen: 25.8.2007 Příspěvky: 335 Bydliště: teraz Bratislava
|
Zaslal: 7.6.2008 12:36 so Předmět: Re: konstukce FW30 |
|
|
Vďaka za komentár.
Čo sa týka spodku, prebehol som internet a našiel zopár fotiek starších havárií, kde bolo vidieť spodok. Napokon som našiel i túto peknú fotku:
Nie je to williams, ale je to z doby nedávnej, čo je fajn.
Našiel som i predpisy pre F1, s vyobrazením "skid block", teda tej drevenej dosky, ktorá tam má byť.
Bol som najskôr rozhodnutý ten spodok nerobiť po skúsenostiach so stavbou FW24 od Špinlera, ale zistil som, že na Minardi z roku 2003 už to urobil aj on. Takže to tam napokon bude, som sa rozhodol
mr.prudil napsal: |
Ke geometrii vozu a správné proporci výšky ?komínu? a zadního přítlačného křídla...
Myslím, že nepostačí pouze zadní křídlo posunout níže.
Ta bočnice křídla se mi na výkresu jeví ve správných proporcích i výšce.
Problém spatřuji u kokpitu...
|
To už riešiť nebudem. Je to kompromis medzi tým, ako som obkresľoval rôzne fotografie - viď foto:
mr.prudil napsal: |
Ještě bych rád upozornil na tvar předního přítlačného křídla.
nyní tam je takové široké U.
|
Vďaka za pripomienku, prinútila ma definovať si, z ktorej GP bude "môj" voz. A keďže som sa rozhodol, že z tej, z ktorej pochádza tá fotka zhora v prvom príspevku tejto témy, tak je to GP Španielska, kde už naozaj bolo použité to nové spodné krídlo tvaru širokého U.
Nuž, mám ale dojem, že radšej sa takto "vykecávam" na fóre, než by som naozaj niečo urobil s vystrihovačkou - a to som bol plný odhodlania, čo všetko za túto sobotu stihnem 
Naposledy upravil Robert Blaschke dne 8.12.2009 0:02 út, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Robert Blaschke

Založen: 25.8.2007 Příspěvky: 335 Bydliště: teraz Bratislava
|
Zaslal: 7.6.2008 19:50 so Předmět: |
|
|
Tak som sa predsa len rozhýbal a dokázal som nakresliť prvé 4 dielce, vytlačiť a zlepiť. Vyšlo mi to trochu do vrtule, čo ma štve, ale už to prerábať nebudem. Aj tak som to robil už dvakrát - prvý pokus tlačený na 80g kancelárskom papieri nebola dobrá voľba. Nižšie uvedená fotka vytlačených dielcov patrí k prvému pokusu:
No a toto je výsledok druhého pokusu z pevnejšieho papiera (135g):
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
hepyno

Založen: 8.2.2006 Příspěvky: 106 Bydliště: Banská Bystrica
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Gerry

Založen: 21.8.2006 Příspěvky: 280 Bydliště: Česká Kubice
|
Zaslal: 7.6.2008 22:08 so Předmět: |
|
|
V němém úžasu smekám.....a už se nemůžu dočkat  _________________ - There is no dark side of the moon....matter of fact it's all dark.
http://www.gp-team.webgarden.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|