Obsah fóra Papírové modelářství CZ Obsah fóra Papírové modelářství CZ
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 


BR 52 Modelik 1:25
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Železnice / Railways
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ALEXANDR



Založen: 28.2.2007
Příspěvky: 159
Bydliště: Orlová

PříspěvekZaslal: 4.5.2008 21:34 ne    Předmět: Citovat

O téhle lokomotivě jsem rovněž uvažoval-téměř okamžitě mně ale odradil rozsah modelu Confused .
K tvé stavbě: Do té doby jsem si myslel že moje Px48 vypadá docela hezky, ale teď jjsem změnil názor Confused -ta Tvoje je nádherná.
btw:mohu vědět co máš za mobil? Smile
_________________
Bumar-Labedy DUT 0502 -HOTOVO
Px48
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
BARTHE



Založen: 5.11.2007
Příspěvky: 30

PříspěvekZaslal: 4.5.2008 22:03 ne    Předmět: Citovat

hank napsal:
Barthe, na samém začátku téhle reportáže ses zmínil, že se na internetu dají sehnat kola parních lokomotiv - nebo se to týká jen BR 52? - vypálená laserem. Mohl bys to prosím upřesnit?

děkuje a zdraví
hank


Kola a různé doplňky se dají koupit tady www.gpm.pl a myslím že už i na strankách modeliku něco bylo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BARTHE



Založen: 5.11.2007
Příspěvky: 30

PříspěvekZaslal: 4.5.2008 22:10 ne    Předmět: Citovat

ALEXANDR napsal:
O téhle lokomotivě jsem rovněž uvažoval-téměř okamžitě mně ale odradil rozsah modelu Confused .
K tvé stavbě: Do té doby jsem si myslel že moje Px48 vypadá docela hezky, ale teď jjsem změnil názor Confused -ta Tvoje je nádherná.
btw:mohu vědět co máš za mobil? Smile


Rozsah modelu je opravdu velký, já jsem teprve tak v půli stavby. Teď sem tak měsíc na lokomotivě nic nedělal, už sem měl toho plné zuby Smile .Mobil mám Panasonic VS6
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BARTHE



Založen: 5.11.2007
Příspěvky: 30

PříspěvekZaslal: 5.5.2008 16:54 po    Předmět: Citovat

Pár fotek ze stavby kabiny...



Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Azaret



Založen: 29.10.2007
Příspěvky: 207
Bydliště: Troubky

PříspěvekZaslal: 11.5.2008 18:27 ne    Předmět: Citovat

Ahoj. mohl bych se prosímtě zeptat jak je siroka lokomotiva a tendr?
_________________
Zkoro hotovo: Zis-42
Na stole: Škoda 706 RTTN a Star 20 + HP3
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BARTHE



Založen: 5.11.2007
Příspěvky: 30

PříspěvekZaslal: 11.5.2008 19:25 ne    Předmět: Citovat

lokomotiva je široká přibližně 12,5cm.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Azaret



Založen: 29.10.2007
Příspěvky: 207
Bydliště: Troubky

PříspěvekZaslal: 11.5.2008 20:35 ne    Předmět: Citovat

BARTHE napsal:
lokomotiva je široká přibližně 12,5cm.

Omlouvám se, že jsem poněkud otravný ale mohl bych se jeste zeptat na roztec nárazníků?
Moc děkuju za odpověď.
_________________
Zkoro hotovo: Zis-42
Na stole: Škoda 706 RTTN a Star 20 + HP3
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BARTHE



Založen: 5.11.2007
Příspěvky: 30

PříspěvekZaslal: 11.5.2008 20:57 ne    Předmět: Citovat

Tady to máš i s náčrtem, abys viděl od čeho sem to měřil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Azaret



Založen: 29.10.2007
Příspěvky: 207
Bydliště: Troubky

PříspěvekZaslal: 12.5.2008 7:40 po    Předmět: Citovat

Moc jsi mi pomohl diky.
_________________
Zkoro hotovo: Zis-42
Na stole: Škoda 706 RTTN a Star 20 + HP3
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jozkin
Moderátor


Založen: 22.4.2006
Příspěvky: 1026
Bydliště: Martin (SK)

PříspěvekZaslal: 9.6.2008 3:45 po    Předmět: Citovat

Na akcii vo Vrutkach som nafotil Ty2, je to polska obdoba BR52, tak sem davam link na prislusne vlakno:

http://www.papirovemodelarstvi.cz/forum/viewtopic.php?t=4069

Dufam, ze to nie je prilis OT Wink
_________________

... normálne je vlastniť (viac) originál(ov)
Lepím preto, že ma to baví, tak ako ma to baví a to, čo sa mi páči.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
miky



Založen: 7.10.2007
Příspěvky: 9
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 11.6.2008 22:33 st    Předmět: Citovat

Sleduji - držím palce - naštěstí ji již mám hotovou a na kolejích, takže vím co tento kolos a jeho barvení znamená Smile Máš to pěkné.
_________________
Hotovo - Bismarck (GPM), PzKpfw VI Tiger (Halinski), Stug III Ausf A (GPM), BR 52 Kriegsloko (Modelik), zámek Pardubice (Erkotyp), Hrad Pernštejn (Betexa)
Na stole - Sd.Kfz.9 FAMO (Angraf)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jarek



Založen: 19.6.2006
Příspěvky: 338

PříspěvekZaslal: 12.10.2008 10:21 ne    Předmět: Br-52/Ty-2 Citovat

Ptám se zasvěcených ............ Jaký je rozdíl mezy br-52 a ty-2 / To že ty -2 jezdila po ww2 u polských železnic pkp to vím ale není mi jasný rozdíl .... Je vůbec nějaký ???? Nebo se to jen přeznačilo . Ps 2 jaký je rozdíl mezy br-52 a čsd 555.0 Ty-2 a 555.0 Já bych nakonec řek že asi nic moc jen to přeznačení a možná individualní úpravy . Nebo se pletu?????
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
hank



Založen: 11.9.2007
Příspěvky: 377
Bydliště: přes víkend Doksy u Mácháče, v týdnu Litovel na Hané, občas celý svět :-)

PříspěvekZaslal: 12.10.2008 13:31 ne    Předmět: Citovat

V podstatě máš pravdu, po válce všechny železniční správy, u nichž lokomotivy řady 52 jezdily, víceméně jen sjednocovaly některé části podle svých zvyklostí. U ČSD šlo především o kotlovou armaturu, např. původně byl na kotli jeden vodoznak a dva zkoušecí kohouty, u nás se zásadně nahrazovaly dvěma vodoznaky. Na německém fóru (http://www.kartonbau.de/wbb2/thread.php?threadid=13539) je podrobná reportáž ze stavby, podle fotek je původní armatura už také pozměněná, ale jestli přesně odpovídá zvyklostem ČSD, neumím posoudit. Vodoznaky u ČSD vypadaly určitě jinak, ale na modelu už jsou taky dva. Asi by pomohly fotky ze stanoviště muzejní 555.0153 společnosti KHKD.

K úpravám viditelným na první pohled zvenku: Většina "němek" i "mazutek" u ČSD postupně dostala servomotor rozvodu (ale muzejní 555.0153 ho nemá). Byl umístěný podobně jako u 556.0 na ochozu vpravo před budkou. Dalším viditelným rozdílem bylo (ne)používání "uší" (kouřových plechů), které byly někde důsledně montovány a jinde naopak odstraňovány. U ČSD se lišilo umístění turbodynam (na skříňovém kotli před budkou, na ochozu nebo na dýmnici nalevo nahoře za komínem). Časem se také odstraňovaly protimrazové kryty kompresorů a napájecích hlav a klapky na komíně (naopak na mazutkách se klapky ponechávaly). Některé lokomotivy měly kola běhounů plná.

Lokomotivy 555.0201-0300 nakoupené pro ČSD v 60. letech v SSSR z kořistních zásob a později přestavěné na mazut měly všechny malá ("americká") dýmniční dvířka a některé měly dvě turbodynama (druhé jako zdroj proudu pro vlak). I jejich armatura byla odlišná a měnila se jak po převzetí k ČSD v uhelné verzi, tak po přestavbě na mazut.

Vyráběly se ve 13 lokomotivkách v Evropě, někde (třeba v Polsku) dokonce i po válce, a i když podléhaly válečné unifikaci, určité rozdíly na nich bylo možno vidět už z výroby - mj. šlo o použitý druh rámu, prvních asi 300 strojů mělo trámcový rám, ostatní zjednodušený rám plechový.

O tendrech snad není potřeba psát, u ČSD část strojů měla rámové tendry původní řady 930.2 (viz papírový model válečného provedení od Modeliku), ty ale zmizely z provozu do r. 1950 a dále se u nás používaly jen tendry Vanderbildt, původně označené jako 932.1, po zrušení rámových tendrů přeznačené na 930.2. Tendry Vanderbildt u sovětských lokomotiv měly delší uhláky.

Přesný počet vyrobených lokomotiv není znám, uvádí se až 6728 strojů. Určitě šlo o nejpočetnější evropskou řadu parních lokomotiv. Nejvíce jich po válce zůstalo v Polsku.

U jednotlivých železničních správ měly následující řadová označení:
BDŽ (Bulharsko) 15, FS (Itálie) 52, JŽ (Jugoslávie) 33, CFR (Rumunsko) 150.10, MÁV (Maďarsko) 520, u NS (Holandsko) měly jen původní inventární čísla řady 52 bez řadového označení, CFL (Lucembursko) 56, ÖBB (Rakousko) 52 (plechový rám) nebo 152 (trámcový rám), PKP (Polsko) Ty 2 (vyrobené za války) a Ty 42 (vyrobené po válce), SNCB (Belgie) 26, SNCF (Francie) 150 Y a SŽD (SSSR) TE (psáno pochopitelně azbukou) a k tomu původní inventární číslo řady 52.

zdraví
hank
_________________
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jarek



Založen: 19.6.2006
Příspěvky: 338

PříspěvekZaslal: 12.10.2008 14:11 ne    Předmět: Br-52/Ty-2 Citovat

Byla by prosím někde fotečka br 52 sloužící u čsd s rámcovým /hranatým/tebndrem . Použvaná ČSD do R-1950 Chci se pustit do modeliku a překopat ho na čsd . Nebo se mám pustit do Ty-2/ Angraf a překopat ten???? na scan a kombinaci loko/ modelik a tendr angraf se necítím a taky nevím jestli je to reálné....... / v loko se moc skoro vůbec neorientuju tak se ptám povolanejších............JP
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jozkin
Moderátor


Založen: 22.4.2006
Příspěvky: 1026
Bydliště: Martin (SK)

PříspěvekZaslal: 12.10.2008 21:21 ne    Předmět: Citovat

Zdravim, vlastnim iba encyklopediu zeleznice (tu novu od Corony) a tam nie je ziadna fotka nemky (u CSD) s ramovym tendrom, vsetky su iba s vanderbildtovym... pisu v nej to, co uz napisal Hank, vsetky ramove tendre sme (neviem, ci nahodou nie az do roku 1952) odovzdali do SSSR.
Inak myslim si, ze samotna lokomotiva (okrem tendra) by sa medzi Modelikom a Angrafom nemala lisit (az na drobotinu okolo kotla a reflektorov), takze by podla mna nemali nastat problemy pri kombinacii Modelik-lokomotiva a Angraf-tender (nemozem priamo porovnat, vlastnim iba Ty2 od Angrafu).
Inak tiez mam v plane prestavbu Ty2 na nasu 555.0, pripadne 555.3, ale asi az v roku 2010 (dovtedy chcem ziskat nejake skusenosti s polskymi modelmi).
_________________

... normálne je vlastniť (viac) originál(ov)
Lepím preto, že ma to baví, tak ako ma to baví a to, čo sa mi páči.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Železnice / Railways Časy uváděny v GMT + 2 hodiny
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 3 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com