Obsah fóra Papírové modelářství CZ Obsah fóra Papírové modelářství CZ
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 


Tatra 813 S1 8x8 / PMHT / 1:32
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Velká dopravní technika / Heavy vehicles, trucks
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
okrout



Založen: 29.8.2007
Příspěvky: 127
Bydliště: Odolena Voda

PříspěvekZaslal: 22.1.2008 2:53 út    Předmět: Tatra 813 S1 8x8 / PMHT / 1:32 Citovat

Tak jsem se pustil do druhého modelu, který jsem pořídil v Neratovicích.
Stejný model má také vlákna zde
http://papirovemodelarstvi.cz/forum/viewtopic.php?t=2578
http://papirovemodelarstvi.cz/forum/viewtopic.php?t=3219
http://www.pmht.net/forum/viewforum.php?f=63&sid=8330b0f7ec47ce4059197c22a062fa1d

Narazil jsem na jeden malý problém s dílem č. 11. Možná to je mohe chyba možná ne.

Úsečka "A" není stejně dlouhá jako úsečka "B" a to skoro o 1mm. Dá se to řešit asi různě, zkrácením chlopní jak radil ZDENE. Já jsem to řešil rozříznutím a zkrácením celé úsečky "B".

A tady je pár fotek co už mám hotovo. Teď zrovna mám dost jiné práce, taže to jde pomalu.



A moje první uslintané kolečko, respektive zatím jenom cesta k němu Smile


Naposledy upravil okrout dne 9.2.2008 3:36 so, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jozkin
Moderátor


Založen: 22.4.2006
Příspěvky: 1026
Bydliště: Martin (SK)

PříspěvekZaslal: 22.1.2008 3:00 út    Předmět: Citovat

Krasa, budem sledovat stavbu... Wink Tento model mam v plane po dokonceni T813 TP 6x6 od Rippera, ale mam v plane (pre mna typicke) upravy, riadenie bude zmes kolosa (riesenie a la PMHT sa mi moc nepaci) a TPcka a pridam motor z kolosa.

Az budes mat hotovy podvozok (s kolesami), tak napis, ako sa sprava tento sposob zatacania v kombinacii s vykyvnymi poloosami, ja si myslim, ze sa bude pri vykyvnuti menit natocenie jednotlivych kolies...
_________________

... normálne je vlastniť (viac) originál(ov)
Lepím preto, že ma to baví, tak ako ma to baví a to, čo sa mi páči.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
neo



Založen: 19.7.2007
Příspěvky: 62
Bydliště: Lichnov,okr.Bruntál

PříspěvekZaslal: 22.1.2008 3:45 út    Předmět: Citovat

Taky ho mám doma a jen co dodělám CASE tak se do něho pustím ,strašně se mi model líbí.
Budu tě sledovát at se přiučím. Cool
_________________
Na stole:PN-1,Pražský hrad
Rozestavěno:Kraz
Plánuju:Drtikol,ladowarka kolowa
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
okrout



Založen: 29.8.2007
Příspěvky: 127
Bydliště: Odolena Voda

PříspěvekZaslal: 29.1.2008 2:46 út    Předmět: Citovat

Tak jsem udělal kola a osadil je na podvozek.
Tady je to nasazený zatím jen na sucho

A tady už i s poklicema.



Jozkin: při kývání přední nápravy se úhel zatočení nemění. Ohybá se díl č. 23 jako planžeta.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
okrout



Založen: 29.8.2007
Příspěvky: 127
Bydliště: Odolena Voda

PříspěvekZaslal: 30.1.2008 2:18 st    Předmět: Citovat

Dneska jsem slepil rám.


Narazil jsem na tři malé problémy. Těžko říci jestli je chyba u mne, nebo v modelu. No až to budete někdo lepit, dejte mi prosim vědět. Tady je foto, které dokumentuje problém 1 a 2.


Problém č. 1
Na dílech 1 a 2 není naznačeno, kam se má nalepit díl 136. Toto vlastně problém není, nalepím to až bude korba hotová.

Problém č. 2
Na dílech 1 a 2 je bílá plocha pro nalepení dílu č. 46 delší, než je díl samotný. Je to o jeden mm na papíře a cca 1,5 mm v mém provedení. To také vlastně není problém - to zakreje retuš.

Problém č. 3
Součet délek dílů č. 32 + č. 30+ č. 29 je 72 mm. Na dílech č. 1 a 2 je ale počítáno s délkou 69mm.

Řešit se to dvěma způsoby
a) nalepim to tak, jak to mám teď a bílou plochu zaretušuji
b) rozříznu si rouru a zkrátím díl č. 32, nebo č. 29
V tuto chvíli nedokážu posoudit jaké řešení je správné. Budu asi muset slepit korbu abych viděl jak je dlouhá a kam až bude sahat a kam pak budou sahat zástěrky a jestli tam bude ještě místo pro rezervu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Frantisek Sochor



Založen: 6.8.2006
Příspěvky: 235
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 30.1.2008 11:14 st    Předmět: Citovat

Snad pomůže...



Obrázek stažen z internetu - nesjspíše ze stránek www.liaz.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
okrout



Založen: 29.8.2007
Příspěvky: 127
Bydliště: Odolena Voda

PříspěvekZaslal: 8.2.2008 0:46 pá    Předmět: Citovat

Tak jsme to vokometricky přeměřoval (problém č. 3 z minulého příspěvku) a došel jsem k závěru, že chyba je v modelu. Podle měřítka má být rozteč mezi druhou a třetí nápravou 87,5 mm (děkuji Františkovi za podklady) V modelu je ale 89 mm. Ještě uvidím, jestli se pustím do zkracování trubky.

Zatím jsem slepil nějaké drobnosti


Při té příležitosti jsem nasěl dlaší malou drobnost u dílů č. 86 a 87.

pokud by to člověk udělěl podle návodu, tak by jedno světlo bylo nahoře a druhé dole. Podle mne to ale asi má být jako to má zdene


Tak jsem zatím udělal korbu



A zatím nasucho položil na podvozek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VZadak



Založen: 21.9.2006
Příspěvky: 516
Bydliště: Jihozápadní Vysočina

PříspěvekZaslal: 8.2.2008 12:33 pá    Předmět: Citovat

Stejné problémy mám na Tatře 141 také od PMHT. Všude je počítáno s holou šířkou či délkou dílů. Se zesílením dílu při slepení počítáno není. Jakmile se tedy slepí dva či tři takovéto díly k sobě, hned se to někam nevejde. Poté musím některý díl krátit, jako třeba tu centrální rouru.
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
okrout



Založen: 29.8.2007
Příspěvky: 127
Bydliště: Odolena Voda

PříspěvekZaslal: 9.2.2008 3:34 so    Předmět: Citovat

Dneska část kabiny

a pár dílů připravených na slepení
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mucholl



Založen: 6.2.2007
Příspěvky: 70

PříspěvekZaslal: 9.2.2008 11:12 so    Předmět: Citovat

tu mříšku na chlazení vyřízni,ať to vypadá jako v reálu Wink
_________________
!!!LIAZ!!!TEDOM!!!TATRA!!!DAKAR!!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
okrout



Založen: 29.8.2007
Příspěvky: 127
Bydliště: Odolena Voda

PříspěvekZaslal: 10.2.2008 3:08 ne    Předmět: Citovat

Kabina je zasklená a slepená.

Je to teprve moje druhá zasklená kabina. Použil jsem tentoktát chemoprén. Práce je čistější to je jednoznačný přínos, ale staršně rychle to schne. Než člověk napatlá jednu stranu, druhá už je suchá. V té tenké vrstvě to snad schne ještě rychleji než vteřiňák.

Vyříznul jsem tu mřížku, trochu jsem si pridělal práci ale nevypadá to zase tak strašně ... já vím mohlo to být lepší Very Happy


A malý náhled jak se rýsuje celek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sarmen



Založen: 17.11.2006
Příspěvky: 316
Bydliště: Nosetín,Milevsko

PříspěvekZaslal: 10.2.2008 10:32 ne    Předmět: Citovat

no mohlo, ale to se dá říct úplně o všem Wink
je to velice vysoce pěkné, to je fakt ! Shocked
jen tak dál.......
_________________
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Telemarketing
-povinně přečíst a zhotovit výtah
hotovo : Sd.Kfz.250/3 GREIF
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Brzdic
Moderátor


Založen: 20.9.2006
Příspěvky: 2379
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 10.2.2008 12:56 ne    Předmět: Citovat

Parádní práce, reportáž i fotky. Kdy by to šlo, přidal bych jim trošku víc světla Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
talas.m



Založen: 25.6.2007
Příspěvky: 262

PříspěvekZaslal: 11.2.2008 12:29 po    Předmět: Citovat

Máš to velice pěkné Wink , jedna věc by mě ale zajímala-jak jsi vyřešil ten problém č.3 s tou délkou? U mě už spodek začíná dostávat tvary a ten rozdíl je fakt znát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
okrout



Založen: 29.8.2007
Příspěvky: 127
Bydliště: Odolena Voda

PříspěvekZaslal: 11.2.2008 14:14 po    Předmět: Citovat

talas.m: Původně jsem doufal, že bude stačit jen retuš - člověk je holt línej. Smile
V mém případě to rozhodně ale bude znamenat zkrátit centrální rouru. U mě se totiž problém č. 3 sčítá s problémem č. 2.
Kdybych to nechal tak, tak by
- buď přední kola zasahovala moc do podběhů
- nebo zadní zástěrky by brousily o kola
Večer jsem zkusím dát nějaké dokumentační foto.

btw. problém č. 2 ja krásně zamaskovaný dílem č. 64
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Velká dopravní technika / Heavy vehicles, trucks Časy uváděny v GMT + 2 hodiny
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com