Obsah fóra Papírové modelářství CZ Obsah fóra Papírové modelářství CZ
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 


Diorama - Hybridní dioráma venkovského nádraží / 1:160
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Diorámata a miniboxové krajiny / Diorama
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Bassmimouš



Založen: 1.11.2006
Příspěvky: 119
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 2.12.2007 20:12 ne    Předmět: Diorama - Hybridní dioráma venkovského nádraží / 1:160 Citovat

Ahoj všem,
cca před měsícem jsem se rozhodl, že jeden z vánočních dárků udělám osobně a třeba tak i ušetřím. Nakonec jsem příliš neušetřil (ba naopak Embarassed ), ale i tak jsem s výsledkem celkem spokojený. Základem diorámka je stavba venkovského nádraží z publikace Drážní stavby autora Arch. Vyškovského, které vydal ERKOtyp v roce 2000. Měřítko je 1:140, takže je vhodné jak do kolejiště TT (1:120), tak do kolejiště N (1:160). Nádraží se původně jmenovalo Dubice. Předělal jsem na Černovice, kde bydlí obdarovaná osoba (autor snad promine Confused ). Diorámko jsem nazval hybridní, jelikož je směsí papíru a plastu. Tady snad prominou pravověrní papíráci Cool . Vlak a koleje jsou modely německé firmy PIKOv měřítku N a postavičky jsou od firmy NOCH ve stejném měřítku. To je asi ve stručnosti vše.



_________________
Pod drobnohledem: Fiat 508 LAZIK
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
praguemodels



Založen: 27.3.2006
Příspěvky: 254
Bydliště: Cesky Brod

PříspěvekZaslal: 2.12.2007 21:52 ne    Předmět: Citovat

mily bassimousi,

mas to pekne ale neda mi to abych se na vec nepodival kriticky Smile hlavne proto, ze bojuji za to aby vznikaly modely jakkoli udelane ale hlavne dobre logicky a faktograficky...

takze hodnotim:

Arrow kompozice nadrazi a cele dioramy je v pohode. Jedna se ocividne o mistni drahu nekdy v 60. letech (soude dle navestidla). Z hlediska tratoveho se spise jedna o vyhybnu z dopravni obsluhou nez o stanici Smile

Arrow stavba nadrazi je spise pro oko rozhodsich me se libi jak je postavena a moc

Arrow pouzite figurky jsou taky dobry - zkratka standard o Nochu Smile

A ted velmi kriticky:

mas pouzite PIKO kolejnice - nic proti tomu i ja je pouzival - ale mas tam nekolik do oci bijicich chyb ktere jsou bych tak rekl neodpustitelne -

Arrow pravidlo ktere plati nekdy cca od roku 1847 a rika ze prvni kolej u nastupiste musi byt zasypana ro urovne hlavy kolejnice (tato zasada plati u sypanych nastupist dodnes

Arrow stejna vytka je i u druheho nastupiste mezi kolejemi

Arrow mas pouzite svetelne navestidlo, z cehoz se da usuzovat ze se jedna o zabezpecovaci zarizeni bud primo releove nebo kombinaci alektromechaniky z releovou nastavbou - tedy umisteni vjezdoveho navestidla je trochu blbe chtelo by to dat dal od hrotu vyhybky ale budiz je to licence

Arrow vjezdove navestidlo ma pouze dve svetla??? neni to videt ale rekl bych ze ano tedy potom to neni vjezdove navestidlo pro tuto stanici nebot musi zobrazovat napriklad volno a 40 km/h do odbocujiciho smeru

Arrow mas navestidlo vjezdove ale kde mas odjezdova? takova stanice fakt neni Smile takze tam chybi dve odjezdova

Arrow snad to posledni co by melo byt uplne vsude. To je nameznik - tedy pruhovany bilo cerny prah oznacujici hranici bezpecneho prujezdu u sbihajicich koleji u vyhybky. Nameznik se pouzival a pouziva i u te nejzapadlejsi trati a je vsude tam kde je vyhybka . proste musi

A uz toho radeji necham ---- snad jen ze by to chtelo alespon prepsat na vozech a lokomotive napisy DR na CSD Smile ale jestli je to u hranic tak proc ne.....

Ale jinak fakt pekny pocin....snad jen doporuceni - podivat se na internet na Navestni predpisy a nebo zajit na male nadrazi in natura

P.
_________________
".....Za dnesnich dnu nikdo nepocal nic velkeho, je na nas abychom dali priklad toho......"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Bassmimouš



Založen: 1.11.2006
Příspěvky: 119
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 2.12.2007 22:17 ne    Předmět: Citovat

Kdybych to byl býval věděl, tak by jsem sem nechodil.... Sad .
_________________
Pod drobnohledem: Fiat 508 LAZIK
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bassmimouš



Založen: 1.11.2006
Příspěvky: 119
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 2.12.2007 22:20 ne    Předmět: Citovat

Jsem chemik, ne železničář, takže je jasné,že tam jsou faktické chyby (to co píšeš jsou pro mě absolitní novinky). Prostě jsem to dělal tak, aby to bylo tak nějak pěkné pro mě. No uvidíme. Snad mě obdarovaná osoba nesejme jako ty Very Happy . I tak díky za rady.
_________________
Pod drobnohledem: Fiat 508 LAZIK
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
praguemodels



Založen: 27.3.2006
Příspěvky: 254
Bydliště: Cesky Brod

PříspěvekZaslal: 2.12.2007 22:27 ne    Předmět: Citovat

proto taky brojim za to aby kdyz se stavi model tak aby si stavitel o predloze zjistil co nejvice Smile

mimochodem ted jsem si vsiml jednoduche napravy... prehod vyhybku Smile protoze je za vlakem prehozena

P.
_________________
".....Za dnesnich dnu nikdo nepocal nic velkeho, je na nas abychom dali priklad toho......"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
numi
Moderátor


Založen: 17.10.2006
Příspěvky: 766
Bydliště: Třinec 3

PříspěvekZaslal: 2.12.2007 22:27 ne    Předmět: Citovat

Nesmíš to brát jako urážku, snažil se tě vlastně posunout v modelařině k dokonalosti.
Byl bych nadšen kdyby mi to tak někdo zkritizoval.
Praguemodels dělá 99% modelů realných co se staly a hodně lpí na detailech . Mistrovi jako on se to líbí, ale chtělo to dotáhnout v detailech.
_________________
... normální je vlastnit ORIGINÁL!!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
praguemodels



Založen: 27.3.2006
Příspěvky: 254
Bydliště: Cesky Brod

PříspěvekZaslal: 2.12.2007 22:33 ne    Předmět: Citovat

neber to zle... ja mam jen prilis kriticke mysleni... myslim ze tim urcite udelas radost a priste budes vedet ze tam jeste neco patri Very HappyVery HappyVery Happy

P.
_________________
".....Za dnesnich dnu nikdo nepocal nic velkeho, je na nas abychom dali priklad toho......"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Bassmimouš



Založen: 1.11.2006
Příspěvky: 119
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 3.12.2007 8:46 po    Předmět: Citovat

Tak ještě jednou díky za reakce. Včera večer jsem měl pošramocené ego Very Happy , dnes už se snad můžu vyjádřit pragmaticky Cool .
Moje životní role jsou následující a také v následujícím pořadí:
1) otec od rodiny
2) pracující člověk (bohužel Crying or Very sad )
3) aktivní muzikant (bohudík Cool )
4) modelář

Z předchozího je zřejmé, že já budu vždy jen takový ten "krabičkový neinvenční patlal", jelikož prostě na shánění materiálů, obíhání reality, internetu, prostě tvoření informační rešerše, není kdy. Tímto pohledem je třeba na ten model nahlížet Very Happy .
A na závěr ještě jednou díky za podněty.
_________________
Pod drobnohledem: Fiat 508 LAZIK
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
NolthA



Založen: 8.8.2006
Příspěvky: 31
Bydliště: Mokrá (u Brna)

PříspěvekZaslal: 3.12.2007 21:17 po    Předmět: Citovat

No já jen poznámky k tomu návěstidlu, kdyby bylo obráceně (tedy svítilo na druhou stranu) tak by to bylo lepší, to by se již dalo lépe vysvětlit z hlediska zabezpečoacího zařízení, jako skupinové odjezdové.
Ale i v této poloze by se možná dalo najít vysvětlení..... jedná se o odbočku se zastávkou. Odbočka má jen vjezdová návěstidla. Návěstidla z druhého směru budou mimo zobrazený prostor ..... i to jedno co je je sice blízko výhybky, ale pro potřebu zmenšení proč ne. A návěst 40 a volno apod být nemusí pokud je tratová rychlost rovna povolené rychlosti přes výhybkou do odbočného směru, tedy předpokládejme 40 km/h.
Ale toto sem asi nepatří, mě se model moc líbí, a hlavní je aby z něho měl obdarovaný radost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
hank



Založen: 11.9.2007
Příspěvky: 377
Bydliště: přes víkend Doksy u Mácháče, v týdnu Litovel na Hané, občas celý svět :-)

PříspěvekZaslal: 4.12.2007 0:04 út    Předmět: Citovat

Ani praguemodels nema uplne pravdu.

1. Tam, kde se hazely veksle rucne, tj. nebyla zadna zavislost mezi znaky navestidel a postavenim vyhybek:
a) se vjizdelo pres zhlavi do stanice - a to i v primem smeru - max. 40 km/h, protoze to je max. rychlost prujezdu odbockou i na tech nejchciplejsich vyhybkach;
b) pak stacila dvouznakova vjezdova navestidla - volno/stuj, tj. cervena/zelena, ale pred nimi VZDY byl rychlostnik omezujici max. rychlost na 40 km/h (na slozitejsich zhlavich nebo u neprehlednych nechranenych prejezdu i na nizsi rychlost, nekde treba az na 10 km/h - viz treba Cisovice na dobrisskem pacifiku).

2. Vetsinou tento stav byl tam, kde byla mechanicka navestidla, ale i v takovem pripade byvala navestidla uz od 60. let leckde svetelna - viz treba trat Svitavy - Policka - Zdarec u Skutce (dnesni stav bohuzel neznam...)

3. Odjezdova navestidla v takovych pripadech ve stanicich vetsinou bud NEBYLA VUBEC nebo bylo jedno skupinove na cele zhlavi. Povoleni k odjezdu nedavalo samotne navestidlo, ale VZDY jedine vypravci.

4. Svetelne navestidlo se nerovna automaticky releovka!

5. V takovych stanicich byvalo casto na zhlavi stanoviste vyhybkare (aspon mala drevena budka) nebo v mensich stanicich, kde byl jen jeden vyhybkar, lital jako sus pri kazdem krizovani vlaku (casto na sluzebnim kole) od zhlavi ke zhlavi - viz treba Branna na ramzovske draze v Jesenikach, a ze tam tech krizovani byvalo pozehnane... ani tam odjezdova navestidla nebyla, a to tam jezdily i rychliky, a vjezdova navestidla byla svetelna (ale mela 5 svetel, tudiz navestila i vjezdy odbockou, prestoze tam max. tratova rychlost byla jen 40 km/h a zavislost postaveni vymen na navestech neexistovala... nemelo to logiku)

6. Vzdalenost vjezdoveho navestidla od zhlavi musi byt na vytaznou delku, tj. nejdelsi moznou delku soupravy, se kterou se posunuje ze stanice naproti vjezdovemu navestidlu - kam az lze ze stanice vyjet proti vjezdovemu navestidlu, oznacuje tzv. oznacnik neboli policajt, bily kolik s modrou spici za (ve smeru ze stanice pred) vjezdovym navestidlem (dnes se nahrazuje jednoznakovym svetelnym navestidlem s modrym svetlem sviticim smerem do stanice). V tomto ohledu je diorama nesmyslne, predpokladame-li, ze jde o stanici nebo vyhybnu.

Z hlediska navestnich predpisu by nejjednodussi zpusob, jak uvest diorama do souladu se skutecnosti, bylo otocit navestidlo tak, aby bylo jako skupinove odjezdove pro cele zhlavi, nebo ho uplne vynechat.

V tom ostatnim, predevsim jak vypada hrana nastupiste a nutnost mit u kazde vyhybky nameznik, ma praguemodels pravdu.

Omlouvam se za prednasku, kdysi jsem delal kumulovanou funkci spravce vlecky v jedne papirne a mel jsem kompletni drazni zkousky z dopravnich a navestnich predpisu.

zdravi
hank
_________________
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Bassmimouš



Založen: 1.11.2006
Příspěvky: 119
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 4.12.2007 8:57 út    Předmět: Citovat

Šmankote, že já tam ten semaforek dával. 150 Kč stál a ještě tam udělal takovou neplechu Very Happy .
Jinak informace jsou to více než zajímavé, takže jsem se celkem ochytřil.
_________________
Pod drobnohledem: Fiat 508 LAZIK
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Beny



Založen: 1.3.2006
Příspěvky: 292
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 4.12.2007 14:46 út    Předmět: Citovat

No, hlavne ted vis, jak to obdarovane/mu vsechno vysvetlit. Jen by sis to mel vytisknout jako manual. Very Happy Very Happy .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
hank



Založen: 11.9.2007
Příspěvky: 377
Bydliště: přes víkend Doksy u Mácháče, v týdnu Litovel na Hané, občas celý svět :-)

PříspěvekZaslal: 4.12.2007 19:38 út    Předmět: Citovat

Smile
Kdybyste nahodou nekdo chteli stavet drazni diorama, poslete SZ predem, vysvetlim, jak ma vypadat, aby to bylo ze zivota... nebo zkuste zabrousit na webu k bratrancum zeleznicnim modelarum, ti to maji zmaknute...

Platny navestni predpis CD je tady:
http://www.volny.cz/mikulda/d1/
(lze kompletne downloadnout)

A tady
http://www.volny.cz/masinky2003/zakladni_pojmy.html
je neco k navesteni na modelovych kolejistich, vcetne vysvetleni zakladnich pojmu.

zdravi
hank
_________________
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Lukáš



Založen: 17.2.2006
Příspěvky: 1392
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 5.12.2007 8:11 st    Předmět: Citovat

Jako laikovi neznalému drážních předpisů se mi to moc líbí. Hlavně oceňuju, že to na mě nepůsobí kýčovitě, což se u podobných kompozic stává..
_________________
na stole: Jelcz 043
hotovo: Tatra T815 (SOT)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hank



Založen: 11.9.2007
Příspěvky: 377
Bydliště: přes víkend Doksy u Mácháče, v týdnu Litovel na Hané, občas celý svět :-)

PříspěvekZaslal: 5.12.2007 15:21 st    Předmět: Ad Lukáš Citovat

Tak tohle je klasický výrok, nad kterým se všem rozhodčím a instruktorům v každé modelářské branži (doufám, že i u papíráků...) určitě otvírá kudla v kapse.

?Nemusí to být podle pravdy, hlavně, že se mi to líbí.?

Tohle je použitelné snad nanejvýš v případě, že někdo modeluje Hvězdné války, a vsadím se, že i tam se hledí na to, aby to odpovídalo fantazii držitele jejich copyrightu.

Nemohu se slzou v oku nevzpomenout loni zemřelého nestora českých železničních modelářů Vladimíra Zusky z Jesenice u Rakovníka (dožil se požehnaného věku 95 let), který učil modeláře (hlavně děti a mládež) vše od zásad krajinářské kompozice (v civilu byl učitelem výtvarné výchovy) přes možné kombinace vegetace a hornin a příklady působení vody v krajině až po přísnou provozní věrnost modelů. (Jo a mimochodem: Svého syna vychovával v 50. letech, v té pravěké době, kdy ještě nebyly vůbec žádné modely železnic na československém trhu k mání, s pomocí něčeho, co bychom dnes nejspíš nazvali miniboxem.)

Zvláštní je, že kdyby někdo vymodeloval např. model náklaďáku se 4 koly a označil ho ?Tatra 813 8x8?, všichni se mu vysmějí, protože ?každý přece ví, že...? atd., zatímco v případě provozních, krajinářských nebo urbanistických nesmyslů se najdou postoje jako Lukášův (neber to prosím osobně, pokouším se jen na tvém případě zobecnit něco, co tu nevidím prvně) - ale vlastně proč? Protože málokdo rozumí tomu jak se na dráze točí kolečka? Nebo jak má vypadat v krajině třeba koryto potoka?

V tomto ohledu má daleko k realitě třeba i Weinerova krajina a kolejiště z miniboxů 1:300 (Skalka, Podskalí apod.) z ABC. I s přihlédnutím k nutným rozměrovým redukcím vzdáleností takhle krajina prostě nevypadá. O uspořádání kolejí ve stanici ani nemluvím. Naopak pěkným příkladem modelové krajinářské věrnosti v měřítku 1:300 od téhož autora je skansen Veselý kopec.

Jiným odstrašujícím příkladem byl v na tomto fóru v diskusi o stavbách ?Severočeský skansen? s chalupami namačkanými k sobě doslova okap na okap. Tam ostatní diskutující autora taky řádně rozebrali - po mém soudu oprávněně.

Doufám, věřím a předpokládám, že i v této ctěné společnosti papírových modelářů se dodržují zásady modelové věrnosti na 100 (nebo více) %.

A jestli mě někdo nařkne z negativismu (?prudění?), reaguju předem: Když už něco děláme, snažme se, ať je to pořádně.

zdraví
hank
_________________
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Diorámata a miniboxové krajiny / Diorama Časy uváděny v GMT + 2 hodiny
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com