Obsah fóra Papírové modelářství CZ Obsah fóra Papírové modelářství CZ
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 


LZ-129 Hindenburg a jiné / Alin / 1:200
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Letecká a kosmická technika / Aircraft, space ships
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
svarva



Založen: 18.11.2008
Příspěvky: 5
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: 19.11.2008 23:38 st    Předmět: Citovat

Zdravím Aline,
kdesi jsem četl,že vzducholodě řady "r" lítaly pouze v šedej kamufláži.Pokusim se to dohledat.Ale je to daný i dobou.Erka začaly lítat ve druhým roce války a to už ty kamufláže byly najetý.
Poslední rok se za tim honím a už v tom mám solidní hokej Rolling Eyes
Inspiroval mě Zep LZ.41 vydanej už snad někdy předloni firmou Hippo models.Řada "p" v námořním značení L 11.prostřídala pár kamuflážních schémat.I tzv.strakatou krávu.
Vzhledem k tomu,že v knize Vojenská letadla 1 bylo celkem solidní vyobrazení L 33,což je taky řada "r",tak jsem začal shánět informace o erkách.
V popisu k fotce na druhý straně píšeš:
Tak tohle je dobová fotka L 32. Vrchní pruhy jsou pravděpodobně tvořeny pásy celonu o jiných(několika) odstínech. Pásy zhruba od poloviny dolů mě připadají jako pruhy vytvořené povětrností , provozem a opravami potahu.
Chápu to tak,že celej doutník je potaženej cellonem ( plátno impregnovaný cellonovým lakem).Akorát ta část hřbetu je krytá jiným odstínem cellonu?!?Ale proč jen takový pásky?
Je to vlastně nad balonetama.Přemýšlím o kondenzaci par.Jestli to nemůže mít něco společnýho s odvětráváním doutníku.To by pak mohlo hrát třeba i na jinej druh materiálu.Právě to co popisuješ jako pruhy vytvořený povětrností by mohly bejt čistě teoreticky stečeniny kondenzátů.
Ale Zeppelinů řady "r" bylo snad patnáct u námořnictva a dva armádní ale takovejhle potah měla určitě jenom L 32.
Zatim Svarva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
svarva



Založen: 18.11.2008
Příspěvky: 5
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: 19.11.2008 23:51 st    Předmět: Citovat

jo našel jsem to.Jak jsem sem hodil odkaz na ty polský stránky,tak v sekci kolory,těsně nad obrázkem vlajky je psáno o typu "r" Idea
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Alin



Založen: 6.1.2007
Příspěvky: 254

PříspěvekZaslal: 20.11.2008 19:22 čt    Předmět: Citovat

Ahoj,

jistě vím, že tento druh potahu měly zeppy L30až L35.Mám to zdokumentované i fotografiemi. Potah těchto zepelínů byl vlastně v barvě plátna,na které byly natištěny drobné čárky a tečky v modré barvě a tím se výsledný efekt přibližoval šedomodré.



Podélné a příčné pruhy opravdu připomínají kondenzační chladiče, které se používaly na amerických vzducholodích a měly za úkol z výfukových plynů získávat vodu, která měla nahradit úbytek váhy způsobený spotřebou paliva. Ale u válečných zeppelinů se jednalo jen o maskování, o snahu rozbít siluetu lodi. Ostatně němci byli proslulí šílenými kamuflážemi.( viz. lozenge)


Stečené pásy pod těmito pruhy jsou intenzívnější jednak proto, že v těchto místech je těleso lodi plochou největší a proto přijímá i nejvíce vody a jednak i z důvodu chemického složení barev té doby, takže voda si z pruhů vzala i malé procento barvy.

Odvětráváni vodíku se dělo šachtami ve středu tělesa, které sbíraly plyn a vypouštěly ho ventily na vršku lodi. Typ r měl tyto ventily tři. Byla to docela riskantní operace, neboť vypuštěný plyn se mohl lehce vznítit od střelby z horních střelišť. Taktéž bylo zakázáno vypouštět plyn při bouřce, kde zhoubnou jiskrou hrozil blesk.



Alin
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
svarva



Založen: 18.11.2008
Příspěvky: 5
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: 9.5.2009 16:03 so    Předmět: Citovat

Zdravim Aline,
jak se daří Tvé L-32 ?
Nešlo si nevšimnout Síbla,ale doufám,že to není na úkor Zeppelína? Wink
Nebo mi něco uniklo? Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Alin



Založen: 6.1.2007
Příspěvky: 254

PříspěvekZaslal: 9.5.2009 17:45 so    Předmět: Citovat

Zeppy jsou pro mne jako výplň a odreagování, nedávám si žádné koncové data, až budou, budou. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
svarva



Založen: 18.11.2008
Příspěvky: 5
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: 9.5.2009 18:26 so    Předmět: Citovat

tomu plně rozumím a omlouvám se.rozhodně jsem to nemyslel tak,že bych chtěl popohánět.Jenom jsem měl obavu z toho,jestli mi opravdu něco neuniklo.Ale zvědavej jsem a moc. Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Alin



Založen: 6.1.2007
Příspěvky: 254

PříspěvekZaslal: 20.6.2009 7:31 so    Předmět: Citovat

Na Z share se to moc nelepší, takže reup Hindenburga na deposit:
http://depositfiles.com/files/syxeadan7
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
D-LZ129



Založen: 24.4.2009
Příspěvky: 1

PříspěvekZaslal: 6.5.2011 17:06 pá    Předmět: Citovat

Na dnešek připadá výročí zkázy vzducholodi LZ 129 Hindenburg


Vzducholoď Hindenburg 25. ledna 1937 v americkém LakehurstuLZ-129 Hindenburg byla německá vzducholoď, která byla zničena požárem 6. května 1937 při přistávání na letišti Lakehurst v New Jersey (USA). Z 97 osob na palubě při této katastrofě zahynulo 13 pasažérů a 22 členů posádky, navíc zemřel jeden člen pozemního personálu (celkem si katastrofa vyžádala 36 životů).

Vzducholoď HindenburgZeppelin LZ-129 Hindenburg byl spolu se svou sesterskou lodí LZ-130 Graf Zeppelin II největším létajícím strojem všech dob. Byl pojmenován po říšském prezidentovi Paulovi von Hindenburg a v roce 1935 ho sestrojila firma Luftschiffbau Zeppelin s náklady v přepočtu 500 000 tehdejších liber. Měl zcela novou konstrukci z duralu; byl 245 m dlouhý (jen o přibližně 25 m kratší než Titanic), 41 m v průměru, obsahoval zhruba 200 000 m³ plynu rozděleného do 16 oddílů s celkovým vztlakem cca 240 tun, z čehož 112 tun bylo užitečné zatížení. Poháněly jej čtyři dieselové motory Mercedes-Benz, každý o výkonu 890 kW; umožňovaly maximální rychlost 135 km/h. Potah byl vyroben z bavlny impregnované pro nepropustnost směsí oxidu železa a acetátu celulózy a potažené hliníkovým prachem.

Hindenburg mohl nést 72 pasažérů (50 při transatlantickém letu), 61 členů posádky a náklad (v nákladním prostoru na zádi se dokonce přepravovaly i malé automobily). V zájmu lepších aerodynamických vlastností byly kabiny pasažérů umístěny uvnitř trupu, nikoli v podvěšených gondolách, jak bývalo dříve obvyklé. Interiér nabízel na leteckou dopravu nebývalý prostor a luxus: teplá jídla, sprchy se studenou i teplou vodou, v klubovně na vyhlídkové palubě hrál dokonce pianista na duralové piáno. Cena letenky byla srovnatelná s levnějším automobilem.

Původní plán počítal s plněním heliem, ale vojenské embargo Spojených států přinutilo německé konstruktéry změnit projekt a použít jako nosný plyn vysoce hořlavý vodík. Protože však vodík poskytuje oproti héliu ve vzduchu zhruba o 10 % větší vztlak, mohly být při úpravách přidány i další kabiny pro pasažéry. S používáním vodíku ve vzducholodích již měli Němci zkušenosti, takže pro ně změna neznamenala důvod ke znepokojení. Pro známá rizika vodíku obsahovala konstrukce Hindenburgu různé bezpečnostní prvky, které měly zabránit požáru v případě úniku plynu, a potah byl speciálně upraven tak, aby se zabránilo jiskrám, které by mohly způsobit požár. Jejich víra v bezpečnost zacházení s vodíkem byla tak vysoká, že na Hindenburgu byla dokonce i kuřárna.

První let absolvoval Hindenburg v březnu 1936 a v červnu téhož roku provedl rekordní dvojnásobný přelet Atlantiku v čase 5 dní, 19 hodin a 51 minut.

Katastrofa
Výbuch vzducholodě HindenburgDne 3. května 1937 odstartoval Hindenburg z frankfurtského letiště na první z řady osmnácti plánovaných transatlantických letů. Kvůli protivětru nabral zpoždění již při přeletu oceánu. Při příletu k New Yorku byla nad New Jersey bouře, proto vzducholoď město dvakrát obkroužila a k letišti Lakehurst dorazila s půldenním zpožděním pozdě odpoledne 6. května. V 19:00 byla zahájena přistávací operace. V 19:21 bylo na zem shozeno první přistávací lano a pozemní personál začal s upoutáváním vzducholodi. O čtyři minuty později, když byl Hindenburg ve výšce asi 60 metrů, vzplanul v zadní části požár a během 34 sekund celá vzducholoď zcela shořela. Z celkem 36 pasažerů a 61 členů posádky při katastrofě zahynulo 13 cestujících a 22 členů posádky. O život přišel i jeden ze členů pozemního personálu.

Ke ?slávě? katastrofy bezesporu přispělo na tu dobu nezvykle dokonalé zpravodajské pokrytí. Na letišti na Hindenburg totiž čekalo velké množství reportérů, takže existuje záznam rozhlasového zpravodajství Herberta Herberta Morrisona, filmový záznam a velké množství fotografií. Morrisonovo zpravodajství bylo vysíláno později téhož dne a později byly jeho části přidány k filmovému záznamu (což vede moderního diváka zvyklého na televizi k nesprávnému dojmu, že film a komentář k sobě patřily už původně). Morrisonův komentář patří k nejznámějším rozhlasovým událostem historie.

Příčiny
O příčinách katastrofy se dodnes vedou spory, existuje několik teorií:

Těsně po katastrofě se zcela běžně vyskytovala teorie sabotáže, kterou prosazovali především zástupci firmy Zeppelin, hlavně Hugo Eckener, bývalý předseda společnosti. Vzducholodi Zeppelin byly považovány za symboly Německa a nacistické moci, čímž mohly být lákavým cílem jak pro protivníky nacistů, tak pro soupeřící frakce uvnitř nacistické strany. Teorii také nahrávalo to, že podle záznamů požár vznikl uprostřed zadní části vzducholodi, daleko od kotvicích lan. Tuto teorii však v průběhu vyšetřování nepodpořily žádné konkrétní důkazy.

Ačkoliv to nelze prokázat, za nejpravděpodobnější se dnes považuje, že požár způsobila jiskra, která vznikla z nashromážděné statické elektřiny. Pro tuto teorii svědčí fakt, že vzducholoď nebyla konstruována tak, aby se na ní mohl elektrický náboj volně rozprostřít, a potah byl od hliníkové kostry oddělen nevodivými šňůrami z ramie. Při letu prošla vzducholoď přes frontu, kde kotvicí lana zvlhla a stala se vodivými. Při tření povrchu vzducholodi o vzduch na něm vzniká elektrický náboj. Ve chvíli, kdy se kotvicí lana připojená ke kostře dotkla země, uzemnila se tím celá hliníková kostra. To způsobilo, že mezi potahem a kostrou přeskočil elektrický výboj. Podle svědků bylo před požárem kolem vzducholodi vidět světélkování podobné ohni Svatého Eliáše.

Další populární teorie odkazuje na filmový záznam nehody, na kterém je těsně před vzplanutím vidět poměrně prudký obrat vzducholodi. Někteří odborníci proto spekulují, že mohlo dojít k prasknutí jednoho z mnoha drátů kostry, který prorazil potah a způsobil únik vodíku, následně zapáleného přeskokem výše zmíněného statického náboje. Toto je však pouhá teorie, neboť žádné konkrétní důkazy neukazují, že by plášť Hindenburgu byl proděravěn.

Další oblastí sporů kolem katastrofy je, kterou látku jiskra zapálila. Kromě evidentní možnosti, že hořel samotný vodík, existuje teorie, že mohl vzplanout potah, který obsahoval hořlavé materiály, zejména nátěr který měl látku chránit před účinky slunečního záření a kterým byla vzducholoď opatřena před odletem. Pro tuto teorii svědčí oranžová barva plamene zaznamenaná na filmový záznam, neboť vodík hoří bezbarvým plamenem.

DůsledkyUž před nehodou Hindenburgu došlo k řadě nehod vzducholodí, většinou způsobených špatným počasím. Žádná vážnější nehoda se však netýkala Zeppelinů, ty držely pozoruhodný rekord v bezpečnosti letecké dopravy; např. Graf Zeppelin bezpečně nalétal více než 1,6 miliónu kilometrů, mj. i první úplný oblet zeměkoule a dopravila 12000 pasažérů. Firma Zeppelin hrdě zdůrazňovala, že na jejích vzducholodích se nikdy nezranil jediný pasažér.

Katastrofa Hindenburgu to zcela změnila. Efektní filmové záběry a vzrušený rozhlasový komentář přímo z místa neštěstí zcela zničily důvěru veřejnosti ve vzducholodě. Taková negativní publicita znamenala konec Zeppelinů a dopravy prostřednictvím ohromných vzducholodí vůbec. Sesterský stroj Hindenburgu Graf Zeppelin II létal ještě dva roky na výzvědné a propagační lety, ale to už byla jen labutí píseň, ukončená začátkem 2. světové války.


http://www.stream.cz/slavnedny/582627-6-kveten-den-zkazy-vzducholodi-hindenburg
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procvi



Založen: 5.5.2011
Příspěvky: 1

PříspěvekZaslal: 10.5.2011 1:13 út    Předmět: Citovat

Alin napsal:
No a ještě pro majtele Rhina 3dm soubor.
tak pro orientaci kdyby návod nestačil.
lz 129.rar - 7.50MB

Nejsou tam výkresy a nějaké konstrukční věci(musím mít něco v rukávu
kdyby snad někoho napadlo to speněžit-nakonec by ze mně ještě udělali piráta,kdybych neměl jak dokázat autorství),ale 3D model je tam komplet

Very HappyTwisted Evil

No a link na stažení Rhina -zkušební verze(jako plná jen omezené ukádání,
po 25 uloženích funguje jako prohlížeč)
http://www.rhino3d.com/download.htm


Zdarec, máte někdo tu vzducholoď ze začátku vlákna v tom Rhinu?? Díkec Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Letecká a kosmická technika / Aircraft, space ships Časy uváděny v GMT + 2 hodiny
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com