Obsah fóra Papírové modelářství CZ Obsah fóra Papírové modelářství CZ
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 


Tatra 148 CAS 32 / PMHT / 1:32 - HOTOVO
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Velká dopravní technika / Heavy vehicles, trucks
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Zdene



Založen: 28.5.2006
Příspěvky: 286
Bydliště: Rosice u Brna

PříspěvekZaslal: 30.1.2007 20:59 út    Předmět: Tatra 148 CAS 32 / PMHT / 1:32 - HOTOVO Citovat

Tak jsem se hned po obržení modelu do něho pustil, Embarassed no,bylo to skoro 4 dnech,ale i tak to bylo skoro hned co došel Smile . Brzdič mě docela rychle odhalil,že se do modelu chci pusti a je to tak. Po týdnu se mi podařilo něco slííípnout a tak vám dávám na ohodnocení pár celků...
Více se o modelu dozvíte zde- http://papirovemodelarstvi.cz/forum/viewtopic.php?t=1405

Přední náprava a zadní náprava se stavěly naprosto v pohodě,vše šlo jako po másle a nabyl žádný zádrhel,jen upozorním na kryt jsou to díly 5 a 6,ty jsou trochu širší oproti nápravě,ale spravilo to lehké ostřihnutí po obvodu. Jinak jsem zatím na nic těžkého nepřišel,uvidíme jak stavba půjde dále... Rolling Eyes

přední náprava-



zadní náprava-




komplet podvozek-(pouze sesazen na sucho)



no a dovolil jsem si i přední kola-



někde prosvítá ještě občas bílá,ale to mě opět kamarád Canon moc nepodržel,ale ještě to opravím... Embarassed
_________________
Zdene

TATRA 148 CAS 32 PMHT 008 100% hotovo Smile


Naposledy upravil Zdene dne 30.1.2007 21:55 út, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zdene



Založen: 28.5.2006
Příspěvky: 286
Bydliště: Rosice u Brna

PříspěvekZaslal: 5.2.2007 17:18 po    Předmět: Citovat

Takže,zdárně jsem dokončil kola,bez větších problémů,na rozdíl od Polských vystřihovánek nedošlo k úkazu,že by chybělo kousek pláště nebo disku. Cool Kola jsem lepil jako vždy na tupo,pomocí vložených pásků,což doporučují i autoři a tentokrát jsou vložené pásky nedílnou částí koleček. přední v pohodě,u zadních je to o poznání složitější,s podobnou stavbou jsem se zatím nesetkal. Zadní kola jsou vlastně dvojmontážky tedy takové 2 v 1 !!! Pokud budu počítat i vložené pásky "tuplák" se skládá celkem z 18 dílků...





Při osazování kol na osy doporučuji změřit tyto osy aby nedošlo k malému nedopatření jakého jsem se dopustil i já- dvě osy jsem udělal příliš dlouhé a krytky os nedoléhaly na vnitřní disk,naštěstí nebylo pozdě a pomocí kleští jsem osu rychle a úspěšně zakrátil. Smile

Ještě se vrátím k bubnům kol,taky jsem použil moji oblíbenou techniku- na tupo a s vloženými pásky,buben je mnohem tužší a pevnější.


Podvozek je již komplet! Smile


Nyní se pouštím do kabiny,je to dost těžké,v návodu je také doporučeno nespěchat a pečlivě pracovat. Snad to dobře dopadne,držte mně palce!!! Wink Zde je jen náhled na něco co připomíná kabinu jen zdánlivě... Embarassed Smile

_________________
Zdene

TATRA 148 CAS 32 PMHT 008 100% hotovo Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zdene



Založen: 28.5.2006
Příspěvky: 286
Bydliště: Rosice u Brna

PříspěvekZaslal: 11.2.2007 17:51 ne    Předmět: Citovat

Ufff,už mám asi nejhorší část této novinky pd PMHT za sebou,doufám,že další celky nebudou taková zabíračka,jako nyní,co jsem se potil s kabinou... Při stavbě sem nespěchal,někdy jsem totiž docela NERV a taky jsem nechtěl něco pokazit,takže stavba kabiny se torochu protáhla,než jsem počítal,navíc nepatřím mezi rychlolepiče,ještě do toho přítelkyně s jejím častým- "... se mě ani nevěnuješ..." Smile
No,krapet jsem OT Rolling Eyes Takže zpět ke kabině. Musím přiznat,že po kabině,kterou jsem dělal na Tatru 141,to bylo to nejtěžší co jsem měl po dlouhé době v rukách,problém ani není v tom,že by něco nesedělo,vše je naprosto přesné,ale není se čeho držet,prostě lepíš něco,co ti roste pod rukou,jen tak od oka... Po slepení zádi a okna s přední částí kabiny jsem natvaroval střechu,do rožků jsem nepoužil části co jsou ve vystřihovánce,ale jen malej rožek ustřižený z klasického kancl bloku,je to lepší na tvarovatelnost,no vlastně tvarovat ani nemusíš Smile Střechu jsem nejprve vlepil na sklo,boky,nakonec záď .Blatníky je nutné přesně a pečlivě natvarovat,nechtěl jsem riskovat loupání barvy,nebo vrstev papíru,proto jsem "slinil" Po proschnutí a vytvarování postupně vlepil do vznikající kabiny... Ještě zakrytí spodku (podlahy samože Smile) Ta jde od zádi kabiny až do motorového prostoru a navazuje na boky blatníků,její chlopně nejsou důležité,proto jsem je ustřihl. pravý rožek mi nesedl na 100% ale to asi jen mojí nepřesností. Pak už jen haupna a trocha doplňků.
Nejsem tuner,ale někdy si udělám malej doplněk,tentokrát to odnesly zrcátka,ne které jsem nalepil zrcadlovou fólii,nedávno zakoupenou v LIDLU (aspoň něco mají kvalitní a levný Rolling Eyes Smile )
Toť prozatím vše.... Wink ještě foto-


Rožky blatníků jsem chtěl trochu retušovat bílou barvou,ale z Temper je bílá naprosto nevhodná,proto jsem zakoupil bílou matnou Tamiy,ale i tak to není až tak ono...

Pro šťouravé- haupna,neboli kapota,ještě není přilepena,bude otvírací,aby byl pohodlný pohled na motor,kapota se lepí až po vsazení motoru Wink

Maják je taky pouze posazen,nechci si ho při manévrování urvat,jeho přesné osazení bude později

Zrcátko se zrcátkovou fólií,nechal jsem se inspirovat tímto DF

Takže další celek za mnou,no uvidím,jak to půjde dále,zatím vše v pohodě!!! Wink
_________________
Zdene

TATRA 148 CAS 32 PMHT 008 100% hotovo Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zdene



Založen: 28.5.2006
Příspěvky: 286
Bydliště: Rosice u Brna

PříspěvekZaslal: 11.2.2007 18:53 ne    Předmět: Citovat

No možná by to chtělo interiér,ikdyž s tím mám nulovou zkušenost,ale asi by to šlo dost špatně,stloupky jsou moooc tenký a kabina nepravidelná,byla by to pakárna,ale u toho kdo by to zvládl,by to vypadalo suprově!!! Wink
Jinak,jsem člověk soudný a třeba foto zadní části není zrovna moc pěkná...

Jinak jsem ještě opoměl upozornit na přední světla,ty jsem jetě před vystřihnutím lehce poleptal Herkulem a vypadají jako skutečné,foto v režimu makro jsem nedělal,páč to nebylo vidět... Confused
_________________
Zdene

TATRA 148 CAS 32 PMHT 008 100% hotovo Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zdene



Založen: 28.5.2006
Příspěvky: 286
Bydliště: Rosice u Brna

PříspěvekZaslal: 15.2.2007 18:48 čt    Předmět: Citovat

Zdravím!! Po kabině kterou jsem myslím jakžtakž zdárně slepil,jsem se podle návodu pustil do motoru a sání vzduchu,včetně trubic a výfukových svodů...

Motor Tatry 148 je zatím nejpropracovanější,který jsem zatím od PMHT dělal,je vidět,že si chlapi na tomto celku stavebnice dali záležet a je to na první pohled znát,nemám zkušenosti s poláky,ale tento motůrek nebyla rychlovka,ale opravdu práce na několik hodin poctivého lepení. Určitě by se dal ještě lépe vytunit,ale i tak jsem spokojen!!! Wink
Motor se lepil bez větších problémů,jen jsem vrtuli+vývod kardanu z motoru lepil opět na tupo a také válce v horní části motoru,jsem slepil bez spodních chlopní. Dle mého názoru jsou tam zbitečně i bez nich válce hezky sedí na bloku motoru a také pevně!! Na motoru jsem si udělal i klínové řemeny pro zvýraznění autentičnosti,použil jsem "riflovou" nit,lehce přetřenou Herkulínem,to aby se netřepila,použil jsem již zde zavedený nápad... (díky Bernie Wink ) Na kladky nit nalepena opět lepidlem,lehce zatuhlým SUPER G. Svody sání jsou vyrobeny ze špejle,která je již přetřena šedou barvou. Pouze špejle+ kousky nařezané a přilepené na tupo.

Sání ještě není komplet hotové,trubice vyrobené také ze špejle- průměru 3mm a z tvrdé dřeviny DUBU,nařezané zalamovacím nožem přesně "na pookos" tedy na úhel 45 stupňů,šablonky jsou ve vystřihovánce,zde jsem využil zkušeností z mého původního profesního zaměření.
Trubice jsou již natřeny hezky světle-modrou barvou,ale z návodných kreseb jsem nevyčetl a nevykoukal,jestli trubice mají být rovně,nebo skosené,ale radši ještě před vytvrdnutím násilím zvohnul.

V psaném návodu jsem objevil malou chybičku,ne nějak velkou- údaje o špejli,která má být kardanem je psán v mm,ale to by ke spojce nedosáhla,myslím,že tohoto si všimne každý Rolling Eyes ,když jsem to našel i já Laughing Dále budu pokračovat na uložení motoru do kabiny,kompletace sání vzduchu a uložení kapoty,neboli haupny no a pak nástavba... Wink

Foto motoru




Motor a příslušenství (svody a trubice nejsou ještě natřeny)


Kabina je na svém místě na podvozku

_________________
Zdene

TATRA 148 CAS 32 PMHT 008 100% hotovo Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kamila



Založen: 28.8.2006
Příspěvky: 71
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 25.2.2007 16:40 ne    Předmět: Citovat

Malé varování všem, kteří se rozhodnou tento model lepit: POZOR při lepení stěračů, ve vystřihovánce jsou oba stejným směrem, což být nemá. Správně jsou tak, jak je nalepil Zdene, tedy proti sobě
_________________
Na lepení nemám vůbec čas...

Náš hasičský web: msdh-chodov.blog.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zdene



Založen: 28.5.2006
Příspěvky: 286
Bydliště: Rosice u Brna

PříspěvekZaslal: 26.2.2007 20:54 po    Předmět: Citovat

Tak jsem opět zde s nějakými NEW foto... Smile
Musím se přiznat,že jsem nástavbu slepil již minulý týden,ale nějak nebyl čas fotit a psát. Takže to napravuji. Ještě malá ohlédnutí za motorem,doplnil jsem trubice sání,které jsem musel upravit podle motoru a to ohnutím předních trubic k filtrům.
Celkový pohled na motor s vytuněnými svody výfuku-

Ještě něco pro Brzdiče,když má tolik rád pohled na rozkradené a neúplné auta-

Po motoru jsem se pustil do nástavby a doplňků nástavby. Vše v poho,jen si dávejte pozor při kompletaci nástavby,která se skládá ze třech kusů,ty musíte k sobě slepit,na středním díle jsem objevil chybičku a to že je na místě pro bedny s nářadím zakreslena šipka- "SMĚR JÍZDY" ,ale ukazuje na záď,což může natropit nepříjemnosti při kompletaci,na bocích je nápis DOBROVOLNÍ HASIČI MČ BRNO-SEVER st. HUSOVICE,je přes tři díly,a určitě by při přehození dílů nebyl čitelný... Smile Dal bych názorné foto chybné šipky,ale nějak jsem opoměl fotit.

Doplňky na nástavbu šli skvěle od ruky,jen pzor u dlouhé bedny díl 152 je chybné rýhování,ale to vám určitě padne do oka!!
Také pozor na výplň 141 středního dílu,v návodové kresbě je nakreslen jako kolmý díl,ale ve skutečnosti se musí přes výplň roztáhnout,já jsem to pokazil,naštestí výplň byla lepena Koresem a tak šla skvěle odloupnout. použil jsem díl z druhé archívní vystřihovánky. Crying or Very sad



Pohled na zadní část nástavby,opět vše v pohodě,můj "milovaný" celek- žebříček,šel tentokrát v pohodě slípnout.


Co se mi ale nelíbí,je vodní dělo,působí velice jednoduše a to v horní části,mám už namyšlen malý tuninggggg


Tatřice byla ke spatření na akci Papírové království v sobotu v Brně,po dohodě jsem si dovolil model umístit mezi modely PMHT Embarassed ,pokud jste někdo viděl,napište mi jak se líbylo!!!! Budu rád za každou připomínku Exclamation Exclamation
Nyní mě čekají ještě vzduchojemy a výfuk no a pak zábradlíčko...
_________________
Zdene

TATRA 148 CAS 32 PMHT 008 100% hotovo Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zdene



Založen: 28.5.2006
Příspěvky: 286
Bydliště: Rosice u Brna

PříspěvekZaslal: 26.2.2007 21:06 po    Předmět: Citovat

Ještě si dovolím vložit foto z vlastní zahrádky,tedy foťáčku. Moje TATRA 148 mezi těmi nejlepšími modely,kterých bylo prý v Lužánkách kolem 600.... Shocked Shocked


_________________
Zdene

TATRA 148 CAS 32 PMHT 008 100% hotovo Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zdene



Založen: 28.5.2006
Příspěvky: 286
Bydliště: Rosice u Brna

PříspěvekZaslal: 2.3.2007 16:17 pá    Předmět: Citovat

No,ale přece jsem něco udělal a zde jsou nějaké fotečky-

Výfuk a vzduchojemy,v pohodě a bez komplikací


Nyní pohled na zástavbu trubek a válců pod kabinou,včetně už umístěných a zalepených vzduchojemů a výfuku


Dovolil jsem si i malý TUNING v podobě propojení výfukových svodů od motoru do tlumiče výfuku,nejprve jsem se do něčeho podobnýho moc nechtělo,mám ještě v živé paměti výrobu svodů na AV 14,se kterými jsem se trápil celý večer a stejně to nebylo dobře,ale nakonec jsem ukecal sám sebe a potrubí vyhotovil z měděného drátu a natřený temperou,spoje jsou zakáplé vteřiňákem a pak ještě Super G lepidlem a opět přetřeny.
Svody jsou úúúplně na spodku-


Zde jsem si všiml,jak je krásně vidět moje "FESTOVNÍ" slepení náboje předních kol Embarassed

No a na konec vytvarované zábradlíčko-

použit slabý drátek...
_________________
Zdene

TATRA 148 CAS 32 PMHT 008 100% hotovo Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zdene



Založen: 28.5.2006
Příspěvky: 286
Bydliště: Rosice u Brna

PříspěvekZaslal: 4.3.2007 17:41 ne    Předmět: Citovat

Zde je foto výkyvnosti předních poloos. Škoda,že jsou docela nízko rámy pod kabinou,pak by šlo pružení o moc líp a víc... Confused
Varování- moc se prosím nekoukejte na to množství lepidla na nábojích kol,nechtěl jsem dopadnout jak u AV 14,kde kola nevydržely váhu stroje a ulomily se z nábojů,proto ta kupa lepidla Embarassed Embarassed




for Kid Karola- rýpnutí beru Smile máš pravdu,špejle mohly být o trochu víc "ošetřeny" po prvním nátěru jsem je jemně obrousil a po druhém se mi už nechtělo nějak mazlit a lupl jsem je na podvozek,sice to nebude vidět,ale pro příště vím,že to pozornému oku neujde!!! Wink Wink Wink
_________________
Zdene

TATRA 148 CAS 32 PMHT 008 100% hotovo Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zdene



Založen: 28.5.2006
Příspěvky: 286
Bydliště: Rosice u Brna

PříspěvekZaslal: 12.3.2007 21:05 po    Předmět: Citovat

Tak jsem opět zde!! Laughing
Stavba Tatry 148 CAS 32 od PMHT se dostala ke svému konci a tak můžu hodit pár foteček.

Nachystané a naohýbané zábradlíčko jsem už ukazoval,ještě dodám fotečku,jak jsem je nainstaloval na nástavbu. Nepoužil jsem prodloužené konce,které se zapustí do nástavby,ale pouze čistou délku a lepil na tupo sekunďákem,to šlo naštěstí v pohodě,i tak jsem lepení věnoval asi 4 hodinky... Cool



_________________
Zdene

TATRA 148 CAS 32 PMHT 008 100% hotovo Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zdene



Založen: 28.5.2006
Příspěvky: 286
Bydliště: Rosice u Brna

PříspěvekZaslal: 12.3.2007 21:21 po    Předmět: Citovat

Už v předešlém příspěvku jsem naznačil,že jsem model dovedl do (skoro) zdárného finiše,proto připojuji pár foteček. Ještě musím napsat,že jsem se dopustil pár chyb na modelu a něco mě velice štve,ale jsem poučen do budoucna,pokud si všimnete malé mezery u kapoty motoru.tak vidíte opravdu dobře! Smile Nechtěl jsem haubnu lepit na pevno,rozhodl jsem se,že haubna bude otevřená,dost jsem se na..... nadřel Smile s motorem a proto by bylo škoda jej nechat zakrytý,sice by kapota hezky navazovala na kabinu bez skulinek ale riskl jsem to,tím se bohužel u funkční haubny objevily malé škvírky,ale myslím,že nejsou až tak hrozné... Wink
Ještě se vrátím k vodnímu dělu,určitě na něj dojde,kámoš zlatník se mi nabídl pomoci s tím,že mi jeho zlatnickýma kleštičkama utočí krásný oválek pasující na vrchní díl,který docela kazí vzhled TATRY.
Jo,kdyby nějaký papírový hustotuner chtěl něco ze zlata,či stříbra není problém a nebo dokonce kdyby někdo chtěl nějaký zlatý doplněk k modelu... Laughing Laughing Laughing

Foto hotového modelu Tatry-













S odkrytým motorem-

_________________
Zdene

TATRA 148 CAS 32 PMHT 008 100% hotovo Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
martin1807



Založen: 25.9.2008
Příspěvky: 279
Bydliště: Medzilaborce , Slovensko

PříspěvekZaslal: 6.12.2008 18:15 so    Předmět: Citovat

mam jednu otazku ako sa maju byt zadne poloosky 2 maju byt v diely jedna napevno aleb iba volne zzasunute
_________________
DOkoncene: Skoda 706 RTD, Tatra 138 NT 4x4
Rozostaavane: TAZ 1203

Martin1807
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tombukal



Založen: 27.12.2006
Příspěvky: 2
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem

PříspěvekZaslal: 6.12.2008 20:25 so    Předmět: Citovat

Máš to nádherný. Pánové, moc vás prosím, nezbyla někomu doma jedna na prodej? Já ji naprosto prošvihl, než jsem se k tomu rozhoupal tak byla ze všech obchodů fuč. Děkuji za každou odpověď.
_________________
tom krišot
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TOm.a.s.h.



Založen: 11.10.2008
Příspěvky: 371
Bydliště: Slezské Rudoltice

PříspěvekZaslal: 6.12.2008 20:38 so    Předmět: Citovat

Mám pocit že jsem ji ještě viděl ve čtvrtek u Wágnera v Brně
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Velká dopravní technika / Heavy vehicles, trucks Časy uváděny v GMT + 2 hodiny
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com