Obsah fóra Papírové modelářství CZ Obsah fóra Papírové modelářství CZ
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 


Škoda 130 RS / M. Antonický + doplňky Viky / 1:24
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Malá dopravní technika - sport & F1 / Racing cars
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
frydek665



Založen: 19.5.2011
Příspěvky: 36
Bydliště: Moravská Nová Ves

PříspěvekZaslal: 2.12.2011 21:14 pá    Předmět: Citovat

Taky si myslím, že to bude bez pilota mnohem lepší. Senna do Škodovky prostě nepasuje Laughing .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Martin



Založen: 5.4.2006
Příspěvky: 51
Bydliště: trvale u Zlína

PříspěvekZaslal: 6.12.2011 20:20 út    Předmět: Citovat

"...vojín XY hlásí příchod..."

Nejprve malý pokus o světla.
Našel jsem nádhernou silnější hliníhovou fólii. Sáček z instantní polévky. Dělalo se s ní poněkud lépe než z obalem od čokolády.
Sebekriticky ale přiznávám, že rámečky jsou moc široké a slušely by spíše na Octavii (Felicii, Spartaka).
Zároveň je vidět exkluzivní řezací podložka.Laughing

Jak jsem psal dříve, do karoserie jsem vymyslel pomocné bočnice.

Ty chlopně na karoserii měly být v kuse.

Konečně jsem se odhodlal přilepit střechu ke karoserii.
Pro zájemce o zopakování doporučuji nechat průběžnou clopeň i u bočních oken

U předního okna šla chopeň naopak pryč. Okno se opřelo o zesílenou palubovku.

Zamaskoval jsem díru u zadního spojleru.

Pod pravým zadním oknem je jediná více viditelná díra po mezi blatníkem a střechou

Poslední pohledy dovnitř

Místo žárovek jsou v předních světlech čiré LED. Bohužel červené, takže svítit nebudou

Pomocné bočnice jsem po nalepení musel trochu zkrátit. Hádaly s přepážkou u motorového prostoru.

Zadní plato v interiéru jsem nechal celé vodorovné. Takže do střechy přišla ještě svislá příčka


Naposledy upravil Martin dne 3.1.2012 1:50 út, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Martin



Založen: 5.4.2006
Příspěvky: 51
Bydliště: trvale u Zlína

PříspěvekZaslal: 6.12.2011 22:15 út    Předmět: Citovat

Interiér znovu nasucho v karoserii
Všechny pomocné výztuže, které jsem v dobré víře nalepil v průběhu stavby musely postupně pryč

Zde je vididelny puvodni ohyb zadniho plata.
Nevím, nakolik je chyba pouze u mne, ale opravdu mi tam kousek chyběl.

Na levé straně mi to vzadu trochu drhlo.
V jednom místě se potkalo příliš mnoho chlopní
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Martin



Založen: 5.4.2006
Příspěvky: 51
Bydliště: trvale u Zlína

PříspěvekZaslal: 6.12.2011 22:59 út    Předmět: Citovat

Nová palubka.
Foceno za tmy, víc jsem z aparátu nedostal.

U řidiče již hotovo

Navigátor zatím čeká na dodávku ochranného rámu

Z lakovny přivezli ochranný rám


Tentokrát se moc nevyznamenali svářeči
"...Je to běs, je to běs..." jak moc se hádají vodovky s disperzním lepidlem


Odstávající část je opravená, i tak ale vím, že tady je hodně prostoru ke zlepšení.
Minimélně v geometrii...
Slibuji, že u druhého pokusu si dám mnohem více záležet.


Naposledy upravil Martin dne 3.1.2012 1:51 út, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Martin



Založen: 5.4.2006
Příspěvky: 51
Bydliště: trvale u Zlína

PříspěvekZaslal: 6.12.2011 23:50 út    Předmět: Citovat

Okamžik, na který jsem sám čekal

Jak to asi bude vypadat dohromady?

Nejsem si jistý, jestli pojistné spony mají být až na vodorovnou část přední kapoty.
Připadá mi to ale víc funkční než protažení do mřížky chladiče



Dodavatelem materiálu na přední i zadní spony je opět společnost Knorr.
Asi bych měl její logo "plácnout" někam na karoserii Laughing

Pár detailnějších pohledů dovnitř





Mám trochu problém se slíváním jednotlivých obrázků, proto je tam tak velká mezera Sad


Naposledy upravil Martin dne 3.1.2012 1:53 út, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Martin



Založen: 5.4.2006
Příspěvky: 51
Bydliště: trvale u Zlína

PříspěvekZaslal: 7.12.2011 0:06 st    Předmět: Citovat

Na styčné ploše s předním nárazníkem jsem musel znovu vzít do ruky flexu. Nárazník jsem podlepil solidním kartonem a přesně tato tloušťka mi přebývala

Tady si opět moc nejsem jistý, kde ta chyba vznikla.
Tento kousek mi chybí u obou mnou postavených Vikyho rozšíření

Vzadu to naopak sedělo docela přesně.
Teda až na díru mezi podběhem a blatníkem
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Martin



Založen: 5.4.2006
Příspěvky: 51
Bydliště: trvale u Zlína

PříspěvekZaslal: 7.12.2011 0:19 st    Předmět: Nápravy Citovat

V průběhu stavby jsem si nebyl jistý, jak moc budu spodní část posunovat
A hlavně kterým směrem.

Horní ramena by bylo lepší osadit před nalepením nápravy do karoserie.
Foceno bezprostředně po osazení, krásně je viditelné přebývající lepidlo

Tlumiče ze šikmo seříznuté špejle.

Pružina z toho, co bylo k dispozici

Zadní náprava




Naposledy upravil Martin dne 3.1.2012 1:54 út, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Martin



Založen: 5.4.2006
Příspěvky: 51
Bydliště: trvale u Zlína

PříspěvekZaslal: 7.12.2011 0:33 st    Předmět: Motor Citovat

Tak to je absolutně nejslabší část mé stavby

Vím, že pro trubky sání a výfuku by bylo nejlepší použít šedý drát, asi tak 1,5.

Doma bych seběhnul do garáže a trvalo by mi to max 5 minut.
Tady ale něco podobného neexistuje.

Další variantou by mohl být starý kablík od myši. Opět nemám.

Utěšuji se faktem, že to stejně bude viditelné pouze se spodního pohledu.

Ten filtr je opravený.
"...no fakt, nekecám..."




Naposledy upravil Martin dne 3.1.2012 1:55 út, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Viki



Založen: 8.2.2006
Příspěvky: 77
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: 8.12.2011 22:27 čt    Předmět: Citovat

Martine, obdivuji tvou vytrvalost. porval jsi se s tím modelem dobře. Některé nepřesnosti vyplývají z nedořešené konstrukce. Mě samotnému se některé díly podařily slepit až napopáté.

Pokud jde o měřítko (98 nebo 99%) - to mě mrzí nejvíc, protože jeden díl opravíš, ale pokud nesedí celek, nedá se s tím nic dělat. Vysvětlení je snadné.

Kdo sledoval mé fotky, tak viděl, že jsem postavil model kompletního vozu a uvažoval jsem o jeho dopracování do podoby vystřihovánky k volnému stažení. Jenže pak měl o vydání zájem Michal Antonický a tak jsme se dohodli, že na web dám jen interiér pro ty, kteří chtějí experimentovat s jeho modelem. No a můj interier jsem už do jeho modelu moc neupravoval, takže na některých místech prostě rozměrově nesedí.

Můžem se sejít na srazu a probrat to osobně. Mám novou motivaci k upravám, protože se podařilo vydat další Barumacke auto a interier je velmi podobný. http://vystrihovanky.cz/skoda-130lr-barumka.html
_________________
normální je vlastnit originál (a nejlíp dva)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
JoskaM



Založen: 8.4.2008
Příspěvky: 1733
Bydliště: Úžice u kralup

PříspěvekZaslal: 8.12.2011 23:20 čt    Předmět: Citovat

NO tak to by asi hodně lidí kvitovalo s povděkem, a taky sleduji!
_________________
Galerie: Arrow
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Martin



Založen: 5.4.2006
Příspěvky: 51
Bydliště: trvale u Zlína

PříspěvekZaslal: 9.12.2011 0:36 pá    Předmět: Citovat

Děkuji za pochvaly, zasloužil bych spíš ale kritiku

Původně jsem toto shrnutí napsat až po úplném dokončení, udělám to hned.

Nejprve musím poděkovat Vikimu za jeho rozšíření.

Problém s vynuceným zmenšením je určině na mé straně. Originály mám doma, tam se dostanu až na vánoce (po skoro půl roce). Myslím si, že základní díly mám vytištěné trochu zmenšené. Nemohu to nyní ověřit.
Příště asi budu scanovat i s papírovým pravítkem s IKEA

Další řádky nejsou kritikou Vikiho práce, ale spíš mými poznatky pro případné následníky

Při stavbě jsem narazil celkem na 4 nepřesnosti:

1. palubní deska (díl 13) se mi zdála moc hluboká, odřezal jsem asi 3mm.
Toto bylo to nejmenší, stejně jsem dodělával rámeček jaký byl ve skutečnosti.

2. U plata pod zadním oknem mi chybělo asi půl centimetru. Viki sám jeden z kokpitů pojmenoval ...S130 LR. Pro LR by to asi sedělo, nemohu ověřit.
Pro 130 RS jsem jednoduše původní zadní plato nechal rovné a do střechy jsem vlepil nový šikmý díl

3. U zadních batníků (díly 32 a 37) mi ve svislé části přebýval tak 1 mm. Přesně to, co mi chybělo u podlahové plošiny

4. Podlahové plošiny (70) se mi zdá asi 1 mm kratší. Měl jsem ji několikrát nasucho přiloženou ke kokpitu, opravdu nevím, kde se stala chyba.

Interiér i střechu mám slepené dvakrát. Výše uvedené platí pro obě stavby.

Vikyho foto hotových beta staveb jsem našel až po přilepení střechy ke karoserii. Na jejich základu spolu s vlastními zkušenostmi se mi jeví dva možné postupy lepení:


A. Začít interiérem, pak střecha.
Tady bych možná nechal chlopně u interiéru i bočních oken jak jsou navržené. Původní papírový díl bočníc oken bych prodloužil směrem dolů.
Pak tento celek oblepit blatníky, dveřmi...

B. Začít "odspodu" a to včetně žeber 41 a 42. U folie nechat chlopně půběžné po celé délce, opět prodloužit papírovou část bočníc oken dolů.
Ve dveřích nechat jen obloukovou část žeber, zbytek pryč
Díl 1 podélně rozřezat po celé délce interiéru, ohnout dolů. Tím vznikne chlopeň pro spojení se střechou.
Přilepit střechu.
Dovnitř dát pomocné bočnice
Do tohoto celku vsadit zkompletovaný interiér.

Určitě vyřezat boční okénka. Montžní díra se vždy hodí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Martin



Založen: 5.4.2006
Příspěvky: 51
Bydliště: trvale u Zlína

PříspěvekZaslal: 9.12.2011 0:42 pá    Předmět: Citovat

Viki napsal:

Mám novou motivaci k upravám, protože se podařilo vydat další Barumacke auto a interier je velmi podobný. http://vystrihovanky.cz/skoda-130lr-barumka.html


Myslím si, že rozměrově bude dokonce stejný.

Lišit se bude v palubní desce (ta je ale jednodušší než originál 130RS).
A dále bude potřeba přemalovat boční díly (2 a 3) LR mělo 4 dveře, RS jen dvě
A ochranný rám asi bude protažený dopředu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vítek



Založen: 7.2.2006
Příspěvky: 505
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: 9.12.2011 15:47 pá    Předmět: Citovat

Myslím Martine, že až se potkáš s Vikim, tak zjistíš, že o těch autech něco ví. Nech se překvapit.

Vikiho vysvětlení prakticky komplexně objasňuje, kde je problém.

Ještě ke stavbě. Ty různé přestavby a úpravy tomu moc nepomohly. Určitě by stálo za to udělat něco s pásama. Takhle stojící by nebyly ani naškrobené. Jako variantu k přední a zadní mřížce bych doporučil buď nějaké "sítko" - čili vhodnou kovovu imitaci a nebo ji namalovat a vytisknout na čirou folii.
A rám spáchat z plastových profilů správného měřítka.
Super inspirace pro interiér je tady. Auto je sice z Rally Monte Carlo a je to jako celek resin, ale to by nemělo vadit.
http://www.automotiveforums.com/t421014-wip_skoda_130rs_monte_carlo_1977.html
Jen pozor na auta ze závodů historiků. Mají interiér podle současných předpisů - čili jiný. Sám jsem do 130 uděla papírový interiér, ale jen tzv. vaničku a ten určen do laminátových kastlí.
Pokud bys tam dával figurky - dvě - je to rally, tak lépe použít plastovou nebo si vyhrát s vymodelováním a nedělat ji jako "model".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
frydek665



Založen: 19.5.2011
Příspěvky: 36
Bydliště: Moravská Nová Ves

PříspěvekZaslal: 9.12.2011 18:36 pá    Předmět: Citovat

Martine, jedna technická. Nebylo by lepší dávat fotky vedle sebe? Toto vlákno je strašně natáhnuté a mám strach, že odvařím kolečko na myši Laughing .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Martin



Založen: 5.4.2006
Příspěvky: 51
Bydliště: trvale u Zlína

PříspěvekZaslal: 3.1.2012 1:04 út    Předmět: Konečně pokračování Citovat

Nejprve poslední pohled na celý motor
Výfukové potrubí jsem "vařil z vody"
Byl jsem celkem rád, že jsem sehnal alespoň ten hnědý drát.
Spojení jednotlivých potrubí nakonec dopadlo mnohem lépe než na fotce

Motor osazený do karoserie.

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Malá dopravní technika - sport & F1 / Racing cars Časy uváděny v GMT + 2 hodiny
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 4 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com