|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
spida Moderátor

Založen: 7.2.2006 Příspěvky: 1013 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Zaslal: 8.10.2011 21:14 so Předmět: Novinky - SpidaModels |
|
|
Takže Liánka je hotová a sehnat jí můžet tu
*************
Další kousek do série DAKAR 2011.
prozatimní galerii modelu najdete zde
objednávat můžete zde
*************
Novinka z mé dílny je na světě. Za betu děkuji Mikerovy. Objednávat můžete ZDE
*************
Představuji vám nový model ze série Dakar 2011. Jedná se o model Tatry Andreho De Azeveda, který se účastnil letošní Rallye Dakar. Model je zpracován v měřítku 1:53 (i když při prvnim pohledu na model byste to nepoznaly) A můžete si ho objednat Zde
Fotogalerii modelu můžete shlédnout Zde
A MALÉ INFO NA ZÁVĚR. TÍMTO NADÍLKA MODELŮ O SPÍĎI NEKONČÍ. A NEBUDOU TO MALÉ KRABIČKY. TĚŠTE SE DO NERATOVIC _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
spida Moderátor

Založen: 7.2.2006 Příspěvky: 1013 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Zaslal: 6.11.2011 1:59 ne Předmět: |
|
|
Po dlouhé době vám představuji nový model. Jedná se o Studii soutěžního vozu pro DAKAR 1989, TATRA 162 EX.7. 440. 4X4.1.
NĚCO MÁLO KE SKUTEČNÉ PŘEDLOZE MODELU:
Na prototypu bylo použito kabiny tehdy aktuálně vyvíjené nové řady TATRA 162 (jeden z prototypů je vystaven v Technickém muzeu TATAR v Kopřivnici). Podvozek měl odpružení vpředu torzními tyčemi šikmo uloženými s náboji přímo u nosné roury (řešení, které se následně používalo u všech dalších dakarských Tater než se přešlo na přední pérování vzduchem). Vzadu mělo být použito stejného pérování jako u vítězné 4x4 z roku 1988, tj. se vzduchovým vakem pro každou polonápravu, přičemž vak byl pod rámem. Motor byl klasický 12V TATRA řady T3, tj. ještě s uložením klikové hřídele na valivých ložiscích 94x4 z roku 87 a 88 měly osmiválce T5 s kluzně uloženou klikovkou). Motor měl mít dvoustupňové přeplňování 2+1 pro každou řadu válců (tj. celkem 6 turbodmychadel) s tím, že po prvním stupni byl vřazen mezichladič plnícího vzduchu pro každou řadu válců (tj. dva vlevo a vpravo). Převodovka byla standardní desetistupňová TATRA s dvoustupňovým přídavným převodem.
Na tvarovém modelu 1:5 proběhlo několik zkoušek v aerodynamickém tunelu v Praze Kbelích, které prokázaly 33% úsporu výkonu proti standardnímu trambusovému uspořádání tehdejších závodních tatrovek. Projekt byl rozpracován a dokonce byla zahájena jeho výroba, nicméně celý projekt byl ukončen v roce 1988, kdy došlo k zákazu kategorie kamionů na Dakaru (po tragické nehodě Theo van de Riijta na Dafu). Po následném zpřísnění pravidel pro tuto kategorii nemělo smysl v projektu pokračovat a vše bylo zlikvidováno (z tohoto důvodu se snad objevila v knize Peklo zvane Paříž - Alžír - Dakar od J. Králíka zmínka o tom, že údajně prototyp existoval – pravděpodobně někdo pouze viděl rozpracované díly a komponenty, celé auto nikdy dokončeno nebylo).
text: Radomír Smolka
Když jsem získal konstrukřní plány tohoto vozu, bylo mi hned jasné, že nezůstane pouze u 2d podoby. Nejprve jsem musel dostat do počítače obrovské plány v měřítku 1:10, Takže jsem našel v bytě tu největší volnou plochu, vytáhl svúj scaner A4 a scanoval a v PC pak skládal a skládal a plány byly v PC. Díky 3D technologii bylo sestrojení modelu mnohem jednodužší než dříve a tak byl model nakreslený ve 3D, rozložený a očíslovaný během jednoho měsíce. Potom nastoupil ostřílený modelář Dakarek Olda Raab, známý mezi modeláři jako Uwe, a pustil se do stavby. Model se díky konstrukci ve 3D posunul zase o kousek dál a je určen pro opravdu zkušené modeláře. Ostatně přesvědčte se sami. Zde máte kompletní report za stavby beta modelu. Text a foto: Uwe _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
spida Moderátor

Založen: 7.2.2006 Příspěvky: 1013 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Zaslal: 13.11.2011 1:09 ne Předmět: |
|
|
Jedná se o Model Kamazu se kterým v roce 1996 posádka Moskovkich, Kuzmin, Bagavedin vyhrála rallye Granada - Dakar
Model je vytištěn na ofsetovém papíře gramáže 140. Rozsah modelu 7xA4, návodné kresby 5xA4, psaný návod 0,5xA4, fotografie modelu 1xA4. Model je určen i pro méně zkušné modeláře
Tento model otevírá novou řadu mých modelů. Budou to modely, které na první pohled vypadají stejně jako modely složité, ale jsou to modely které slepí i méně zkušení modeláři. Autorem konstrukce tohoto modelu je Viktor Suzdalev z Běloruska. Na mých stránkách si můžete stáhnout menší verzi v měřítku 1:43. Tento model doznal od volně stažitelného několika změn. Model má propracovanější podvozek, zatáčecí nápravy, některé grafické úpravy přibližující model reálné předloze, ochranný rám uvnitř kabiny a několik dalších drobných úprav. Na fotografiích slepeného modelu má model ještě barvy, které příliš neodpovídají předloze a proto je model uvnitř obálky o něco tmavší.
Model má předlohu v Kamazu 49252, který vyhrál Rallye Granada - Dakar v roce 1996
V roce 1996 startovala slavná rallye ve Španělské Granadě. Rusové nasadily do tohoto ročníku hned 4 trucky a začaly velmi zostra. Chvílemi to vypadalo, že ani neví, na jakou rallye přijely. Posádka Moskovkich, Kuzmin, Bagavedin s Kamazem s.č. 402 se hned od začátku usadila na prvním místě mezi trucky a to si udržela až do konce závodu. I když v polovině závodu se začínají projevovat problémy. Rusové opravují denně 1996 celou noc. Nastaly problémy s ložisky, poloosami a tlumiči. Aby toho nebylo málo tak v Zoueratu odcizil zloděj Ruskému teamu tašku s doklady jak účastníku, tak i vozidel a šestnáct tisíc dolarů. Karel Loprais jede pořád své tempo a brutálně stahuje náskok Rusů. Ke konci závodu už jely kamazy jen silou vůle a rusové vsadily na jednu karu. Moskovkich musí vyhrát. Karel Loprais nasadil strhující tempo a nakonec dojel pouhých 13 minut za vítezným Kamazem.
Zkušební model pro mě opět slepil Oldřich Raab, za což mu velice děkuji. A zde, si můžete prohlédnout a přečíst jeho poznatky ze stavby.
Model Kamazu i Tatry můžete objednávat zde _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
spida Moderátor

Založen: 7.2.2006 Příspěvky: 1013 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Zaslal: 20.11.2011 14:45 ne Předmět: |
|
|
VELKÁ OMLUVA VŠEM KTEŘÍ SI NA VÝSTAVĚ V NERATOVICÍCH KOUPILI KAMAZ. NEDOPATŘENÍM V TISKÁRNĚ DOŠLO K TOMU ŽE V MODELU CHYBÍ STRÁNKA SE ŠABLONAMI K OCHRANÝM RÁMŮM. JEDNÁ SE O ČERNOBÍLOU STRÁNKU ALE JE NUTNÉ PŘI TISKU ZACHOVAT JEJÍ VELIKOST. VŠICHNI KTEŘÍ OBJEDNAJÍ MODEL OD TETO CHVÍLE UŽ STRÁNKU V MODELU MÍT BUDOU. VŠICHNI PRODEJCI DOSTALI ODE MNE TENTO SOUBOR A PŘISLÍBILI ŽE STRÁNKU DO MODELU VLOŽÍ. NA NÁPRVĚ PRACUJI A DOUFÁM ŽE JSEM TÍM NIOKOMU NESPUSOBIL NĚJAKOU UJMU. SOUBOR SE ŠABLONAMY MŮŽETE STÁHNOUT ZDE
JO A JEŠTĚ SE OMLOUVÁM ZA TATARA. TI CO VĚDÍ - VĚDÍ A TI CO NEVĚDÍ NA TO MOŽNÁ PŘIJDOU _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
spida Moderátor

Založen: 7.2.2006 Příspěvky: 1013 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Zaslal: 20.11.2011 20:41 ne Předmět: |
|
|
Tak ještě jedna omluva. To je den dneska V tiskárně vytiskli trochu víc modelu, ale už k němu nebyly návodky. Poslali mi i tyto kusy a co čert nechtěl, když jsem bral modely do Neratovic pro Jardu Svobodu, šáhl jsem zrovna po balíku bez návodek. Takže kdo jste si bral v sobotu Tatru od Jary(vystřihovanky.cz), tak se mi prosím ozvěte. návodku vám pošlu obratem
Spida _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
spida Moderátor

Založen: 7.2.2006 Příspěvky: 1013 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Zaslal: 3.12.2011 18:09 so Předmět: Malá chybka v modelu |
|
|
Jak se říká kdo nic nedělá nic nezkazí. Chtěl jsem na modelu kamazu udělat trochu plastičtější přední uchyty pro lana a v domění, že takovou blbost nemusí betatestr zkoušet, jsem mu jí neposlal a ejhle vyskytla se malá chybička. Myslím že fotky jsou dost výmluvné a není potřeba chybu nějak dál popisovat ani psát návod na to jak jí opravit.
Pokud by to přeci jenom někomu nedocvaklo, tak výřez v rámu má být z vnější strany
Za upozornění za tento nedostatek děkuji Laďovi Zvukařovi Horňanskému _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|