Obsah fóra Papírové modelářství CZ Obsah fóra Papírové modelářství CZ
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 


Rešica / 1:35 / Betexa

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Železnice / Railways
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
B@F



Založen: 10.2.2006
Příspěvky: 466
Bydliště: Louny

PříspěvekZaslal: 18.11.2008 22:14 út    Předmět: Rešica / 1:35 / Betexa Citovat

Roztomilá čtyřnápravová úzkokolejka původem z Rumunska, prý dodnes příležitostně jezdí.

Vydavatel Betexa, měřítko 1:35, obtížnost cca jednodušší průměr (rozsah 3 stránky), doba lepení jenom asi tři víkendy Smile . A moje první mašinka vůbec (když nepočítám miniboxy třístovky).



Někdo jezdí na svatbu opentleným autem, někdo vlakem... Modýlek posloužil jako dáreček pro novomanžele, z nichž jeden je výpravčí Very Happy .
Pentle jsou proužky průklepáku, listí je prostě listí (list utržený za zelena zůstane zelený i po usušení a rozdrobení na takovouhle drť).


Pokud se na tuto vystřihovánku chystáte, možná se vám bude hodit několik postřehů ze stavby:

Arrow Pozor na "oblíbený" betexácký papír vzor umakart. Jeho jedinou výhodou je, že prakticky nesaje vlhkost, takže např. slepení bočnic podvozku je naprosto v pohodě a nehrozí zborcení při zasychání. Ovšem pak už následují jenom nevýhody: nedrží na něm lepidlo (občas nějaký díl upadne naprosto beze stopy) a těžko se tvaruje (olíznutí naprosto ignoruje).

Arrow Veškeré zakřivené spoje se vyplatí lepit natupo. Zaprvé jsou chlopně kreslené na podstavách a ne na pláštích, zadruhé se při konstrukci nepočítalo s tloušťkou papíru a s chlopněmi to nevychází a zatřetí hrana papíru je matná a tudíž na ní lepidlo drží líp než na chlopni Twisted Evil .

Arrow Vnitřní plášť kabiny se do vnějšího nepokoušejte narvat vcelku, nevejde se tam. Musí se rozstříhat na jednotlivé plochy a dolícovat.

Arrow Vrchní a spodní plochu dílu 1 (velký kvádr z nádrží a půlky kabiny) je třeba důkladně podlepit (použil jsem vlnitou lepenku), aby se nebortily při přilepování kotle a podvozku.

Arrow Geometrie i estetika (zmizí viditelný rub papíru) podvozku se udržuje líp, když se vyrobí a dovnitř vlepí vhodná přepážka umístěná vodorovně po celé délce a šířce rámu a nahoře doléhající na plochu pro přilepení kabiny a tu druhou plošku vepředu.

Arrow Rozvody jsou naznačeny špatně. Konstruktér vystřihovánky si ulehčil práci zrcadlovou kopií, ale kliky nalevo a napravo musí být navzájem natočeny o 90°, jinak by v parním stroji vznikly dva mrtvé body, ze kterých by se nerozjel. Ale na slepitelnost to vliv nemá.


Tuningový potenciál této vystřihovánky je poměrně velký: ojnice se nehýbou a mají extrémně zjednodušený tvar, trubky, madla, páky, stupačky, kabely a uhlí v uhláku jsou jenom nakreslené a tak dále. Mně už na takovéhle věci nezbyl čas ani nálada.


Patlání zdar!
_________________
...to boldly glue what no man has glued before...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Železnice / Railways Časy uváděny v GMT + 2 hodiny
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com