Obsah fóra Papírové modelářství CZ Obsah fóra Papírové modelářství CZ
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 


TATRA 815 VD 13 350 6x6.1 C.Regazzoni / SPIDA / 1:32

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Velká dopravní technika - sport & Dakar / Racing trucks
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
zvukar
Moderátor


Založen: 22.10.2007
Příspěvky: 168
Bydliště: Lysice

PříspěvekZaslal: 4.2.2010 23:55 čt    Předmět: TATRA 815 VD 13 350 6x6.1 C.Regazzoni / SPIDA / 1:32 Citovat

Jak již mnozí z příznivců papírové velké závodní techniky zaregistrovali, chystá Roman Hruška další z legendárních vozidel této kategorie. Veřejnosti byl model poprvé představen na soutěžní výstavě papírových modelů v Litoměřicích. Měl jsem tu čest sestavit tento první zkušební model.

Jedná se o automobil TATRA 815 VD 13 350 6x6.1, který byl v Kopřivnici dovybaven ručním ovládáním od firmy VIVIANI REHA, a se kterým stál na startu dakarského závodu v roce 1988 bývalý závodník F1 ochrnutý na dolní část těla, Clay REGAZZONI

Nyní již ke stavbě modelu. Začátek stavby byl taková lehce kombinovaná akce. Jelikož jsem ze začátku stavby neměl k dispozici originální díly přímo pro tento model, použil jsem základ podvozku a motor z modelu TATRY 6x6 z roku 1986, který vyšel loni. Tyto díly jsou takřka totožné i na tomto autě.



Právě na poslední fotografii jsou na podvozku položeny nádrže, které jsem tehdy lepil zbytečně. Tyto na novém modelu nejsou.
Kolem 20.12. jsem dostal od autora první barevné stránky modelu. Dokončil jsem kola a přelepil rám podvozku novými díly, abych věděl, kde budou změny v umístění komponentů, které se na rám budou následně lepit.



Ty lenochu, taky jsi mohl ten nárazník z rubu natřít na černo.



Tímto jsme se dostali přes Silvestra a do nového roku. Práce na autě pokračovaly kabinou. Pro budoucí stavitele jedna malá rada. Umývat se, umývat se a ještě jednou umývat se. Na té bílé barvě je absolutně všechno vidět.



Následující fotografie jsou ze čtvrtka 14.1.2010 těsně před uložením modelu do krabice před cestou z moravy do Litoměřic. Jenom upozorňuji, že jednotlivé části modelu jsou tady jen seskládány nasucho. Byl to požadavek autora.



Po příjezdu do Litoměřic si SPIDA jednotlivé části vyfotografoval a já jsem se pustil do kompletace auta. Výsledek mnozí z Vás viděli buď na výstavě, nebo na fotografiích z ní. Přikládám pár svých i s menším provedením tohoto modelu v měřítku 1:53, který jsem lepil asi před rokem.



Pomalu končím se svým příspěvkem. Takže ještě náhled na to, jak bude model vypadat v placaté podobě.



O něco více fotografií najdete na http://www.papirove-modely.cz/galerie/index.php?showimage=65812

Takto tedy probíhala stavba tohoto modelu, na jehož vydání se jistě těší hodně modelářů a příznivců DAKARU zvlášť.

Na úplný závěr bych měl ještě jedu prosbu. Neptejme se Romana na přesný termín vydání a mějme trpělivost. Kromě tohoto modelu toho má rozpracováno celkem dost a věřím tomu, že udělá maximum pro to, aby vydání tohoto krásného auta bylo v co možná nejbližším termínu.

Děkuji za pozornost a přeji nám všem více takových kvalitních a krásných modelů, ať už to budou dakarské závoďáky, nebo něco úplně jiného.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
h4nz3k



Založen: 30.6.2008
Příspěvky: 149
Bydliště: Velké Meziříčí

PříspěvekZaslal: 5.2.2010 14:00 pá    Předmět: Citovat

Tahle tatrovka se mi fakt líbí. Možná i víc, než předchozí 2 spíďovy v českých barvách. Pěkně, čistě slepeno, Zvukaři.
P.S.: Nevíte, proč vždycky, když tohle auto někde zahlídnu, dostanu chuť na cígo? Cool
_________________
Rozpracováno: ŠKODA 1000 MB, T815 LRT 2007
Hotovo: Tatra Jamal EVO II,Škoda Octavia CUP, Škoda 130RS Barum, Škoda Fabia,T813 4x4/RW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
zvukar
Moderátor


Založen: 22.10.2007
Příspěvky: 168
Bydliště: Lysice

PříspěvekZaslal: 27.3.2010 17:41 so    Předmět: Citovat

Po dokončení Azevedovy TATRY jsem se pustil podruhé do tohoto modelu. Doma mám od zkušební stavby výtisk, který se ale ještě v pár detailech liší od verze, která by měla jít do tisku. Začínám tedy částmi, které budou určitě stejné.
Tady je pár fotek z průběhu lepení kol. Vpozadí je také vidět pár drobností na podvozek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
zvukar
Moderátor


Založen: 22.10.2007
Příspěvky: 168
Bydliště: Lysice

PříspěvekZaslal: 3.5.2010 20:02 po    Předmět: Citovat

Po delší odmlce jsem zpět s výsledky svého snažení.

Mám téměř dokončený podvozek. Ten je ještě stříhaný z laserového výtisku, který mám k dispozici od zkušební stavby.

Na tento podvozek jsem si neodpustil nasadit kola. V tomto stavu ho také mohli vidět návštěvníci výstavy v Praze na Chodově při zahájení prodeje nově vydaného modelu.

Abych si trošičku odpočinul od té černé barvy, tak jsem se následně pustil do korby tohoto auta

Tato je ještě nezaretušovaná a na podvozku jen nasucho položená. Tato součást auta, stejně jako bude i kabina, je již dělaná ze SPIDOVA originálního vydání. Není to tak křiklavě červené jak laserový výtisk, ale na zkušebním modelu bylo pár drobných grafických chybiček.
Nyní mám na stole motor, který je těsně před dokončením.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
h4nz3k



Založen: 30.6.2008
Příspěvky: 149
Bydliště: Velké Meziříčí

PříspěvekZaslal: 3.5.2010 20:39 po    Předmět: Citovat

Pěkná prácička, jak autora tak i Tvoje, model se mi hodně líbí.
Objednal jsem si ho i s dezény, tak jsem hned vyzkoušel 2 kolečka slepit.. Smile
A když už jsem byl v tom, tak jsem spatlal i rám. Smile je to docela macek...
Co musím pochválit, je výběr papíru, velmi dobře se s ním pracuje.
Nemáš ty plošky dezénu na bocích pneu moc velký? Ve vystřihovánce se má zalomit do boku kousek zhruba poloviční velikosti oproti těm tvým...
Našel jsem také chybku v návodu, při lepení přední nápravy se mají nosníky slepit k sobě dílem 30 a až teprve potom na ně nasazovat diferenciál...
Další na co je potřeba dát si pozor je, že se tisk po přejezdu rukou trochu rozmazává, hlavně by bylo potřeba dávat pozor na bílé díly..
_________________
Rozpracováno: ŠKODA 1000 MB, T815 LRT 2007
Hotovo: Tatra Jamal EVO II,Škoda Octavia CUP, Škoda 130RS Barum, Škoda Fabia,T813 4x4/RW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
zvukar
Moderátor


Založen: 22.10.2007
Příspěvky: 168
Bydliště: Lysice

PříspěvekZaslal: 19.5.2010 20:35 st    Předmět: Citovat

Takto vypadá dokončený motor.

Po motoru následovala kabina. Nejdřív vnitřní vybavení a pak postupně celý skelet.

Kabinu mám již uzavřenu. Ještě musím začistit lepené hrany hlavně okolo předního skla a dodělat drobné doplňky zvenku kabiny.

Při lepení kabiny jsem našel drobnou chybičku ve vydaném modelu vzniklou při posledních úpravách před tiskem. Ihned jsem ji ohlásil autorovi a probírali jsme možnosti nápravy. Kdo máte koupený tento model sledujte SPIDOVI stránky případně toto forum, kde se o opravě ihned dozvíte.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
spida
Moderátor


Založen: 7.2.2006
Příspěvky: 1013
Bydliště: Ústí nad Labem

PříspěvekZaslal: 20.5.2010 18:08 čt    Předmět: Citovat

V současné době jsem přez týden mimo domov. Hned jak v pátek přijedu tak zjednám nápravu. Jedná se o ten proužek na střeše s číslem. Před tiskem jsem ještě upravoval vzhled čísla, ale nějak jsem ho upravil jen na střeše a na bocích kabiny. Na tom proužku jsem na to nějak pozapoměl. Proužek pujde vytisknout i na obyčejné černobílé tiskárně.
Jinak jako vždy krásná práce. Wink
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Kovář



Založen: 30.3.2008
Příspěvky: 394
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: 20.5.2010 20:35 čt    Předmět: Citovat

Moc hezky slepeno. Nevím proč ale ten motor se mi líbí nejvíc. Wink
_________________
Na stole:PzKpfw IV Tiger I
Hotovo:Sd.Kfz. 250/3 Greif
MOJE GALERIE
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
spida
Moderátor


Založen: 7.2.2006
Příspěvky: 1013
Bydliště: Ústí nad Labem

PříspěvekZaslal: 21.5.2010 21:33 pá    Předmět: Citovat

Takže dílek je opravený. Stáhnout si ho můžete ZDE
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
bakulda



Založen: 7.8.2007
Příspěvky: 1024
Bydliště: Benešov

PříspěvekZaslal: 22.5.2010 4:15 so    Předmět: Citovat

Z takovéhoto servisu a péče o zákazníky by si měli vzít příklad všichni autoři a vydavatelství. Spido, díky.
Jinak stavbu tohoto modelu bedlivě sleduji, a mám dotaz ohledně volantu:
není ten "koláč" nějaký tlustý? Nebo to mělo nějakou souvislost s Regazzoniho indispozicí?
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukáš



Založen: 17.2.2006
Příspěvky: 1392
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 22.5.2010 9:32 so    Předmět: Citovat

Ten vnější věnec by měl být silný jako klasický volant.
_________________
na stole: Jelcz 043
hotovo: Tatra T815 (SOT)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rybak



Založen: 30.10.2006
Příspěvky: 435

PříspěvekZaslal: 22.5.2010 13:03 so    Předmět: Citovat

Ten vnitřní věnec je ovládání plynu, jestli se nepletu Very Happy
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
AmatER



Založen: 23.2.2009
Příspěvky: 322
Bydliště: Marienbad

PříspěvekZaslal: 22.5.2010 15:37 so    Předmět: Citovat

Skutečný interiér Regovy tatry:

(J. Králík - Peklo zvané PAříž - Alžír - Dakar, SNTL 1990)

Zvukař má věnec volantu opravdu moc tlustej, i když ve skutečnosti je taky silnější, protože je v obalu.
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
bakulda



Založen: 7.8.2007
Příspěvky: 1024
Bydliště: Benešov

PříspěvekZaslal: 23.5.2010 4:38 ne    Předmět: Citovat

Podle té fotky by opravdu mohl být slabší, já se alespoň pro příště poučil,
že to není žádný koláč, ale věnec. Zase jsem o něco chytřejší Idea
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
zvukar
Moderátor


Založen: 22.10.2007
Příspěvky: 168
Bydliště: Lysice

PříspěvekZaslal: 3.12.2011 21:04 so    Předmět: Citovat

Tak abych dokončil rozpracované vlákno.
Po dlouhé době se mi podařilo dokončit i druhý model tohoto auta. Tento už je z vydaného tisku.


Byl to běh na dlouhou trať a podruhé už to šlo znatelně pomaleji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Velká dopravní technika - sport & Dakar / Racing trucks Časy uváděny v GMT + 2 hodiny
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com