Obsah fóra Papírové modelářství CZ Obsah fóra Papírové modelářství CZ
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 


Gloster Sea Gladiator / Halinski / 1:33 - vatikh

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Letecká a kosmická technika / Aircraft, space ships
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
vatikh



Založen: 13.5.2008
Příspěvky: 46
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: 11.6.2011 19:41 so    Předmět: Gloster Sea Gladiator / Halinski / 1:33 - vatikh Citovat

Zdravím,
přerušil jsem práce na modelu Panzer IV a rozhodl se střihnout do něčeho co nemá pásy a spoustu koleček. Vybral jsem si model letadla Gloster Sea Gladiator.



Byl to britský stíhací dvouplošník používaný Královským letectvem, Královským námořnictvem a letectvy mnoha dalších států během druhé světové války. Byl přímým pokračovatelem stíhacího dvouplošníku Gloster Gauntlet. Svou konstrukcí nevybočoval z konstrukcí typických pro 30. léta, dvouplošník s trupem potaženým plátnem, hvězdicovým motorem a pevným podvozkem. Jedinými moderními prvky byly hydraulické vztlakové klapky a uzavřená pilotní kabina. Do služby u RAF nastoupily Gladiatory v lednu 1937. Už v době svého zavedení do služby byl typ zastíněn novou generací moderních jednoplošných stíhačů. Po vypuknutí druhé světové války bojovaly Gladiatory ve Finsku, Francii a Norsku a i když si vedly poměrně dobře, proti moderním strojům německé Luftwaffe měly jen malou šanci uspět. Gladiatory upravené pro službu na letadlových lodích Royal Navy byly známé pod bojovým jménem Sea Gladiator. Byly úspěšnější, protože jejich nižší rychlost byla výhodná pro operace z palub letadlových lodích a bylo méně pravděpodobné, že se setkají s modernějšími stíhacími letouny protivníka.
Prototyp pod označením S.S.37 poprvé vzlétl 12. září 1934 poháněn hvězdicovým motorem Bristol Mercury VIS o výkonu 475 kW (645 k). Dne 3. dubna 1935 vzlétl vylepšený prototyp s motorem Bristol Mercury IX o výkonu 618 kW (840 k) a dvoulistou dřevěnou vrtulí. Ten se stal základem pro sériovou výrobu 203 kusů Gladiatoru Mk.I pro RAF. Od roku 1937 byly stroje vybavovány třílistou kovovou vrtulí, a od roku 1938 byla dodávána nová verze Gladiator Mk.II s mírně silnějším motorem Bristol Mercury VIIIAS o výkonu 625 kW (850 k). Do ukončení výroby v dubnu 1940 bylo vyrobeno 682 Gladiatorů, z nichž 216 bylo určeno pro export.
Technické údaje:
Posádka: 1 pilot
Rozpětí: 9,8 m
Délka: 8,4 m
Výška: 3,2 m
Nosná plocha: 30 m²
Hmotnost prázdného letounu: 1560 kg
Vzletová hmotnost: 2205 kg
Pohonná jednotka: 1 × vzduchem chlazený, přeplňovaný, hvězdicový 9válec Bristol Mercury IX
Výkony:
Maximální rychlost: 414 km/h ve výšce 4500 m
Dolet: 710 km
Dostup: 10 200 m
Stoupavost: 11,2 m/s
Výzbroj:
4 × kulomet Browning ráže 7,7 mm
2 × 45kg puma
zdroj: wikipedie

Model je od firmy Halinski. Chtěl bych jej stavět čistě, bez přebarvování, laseru, jen tak jak je udělaná vystřihovánka. Je to můj první model od Halinského, tak jsem sám zvědav jak to bude s přesností, protože graficky se mi jeví vystřihovánka velice dobře.



Vystřihovánka je ve formátu B4 a obsahuje:
5 stran dílů na tvrdém papíře
4 strany slabého papíru žeber a šablon
4 strany oboustraně tištěných návodných kreseb ve 3D
1,5 strany psaného návodu

Jen mi vadí, že jedna strana dílů je natištěna na rubu zadní strany obálky.
Některé díly se totiž mají z rubu obarvit a je tam barevný potisk.



Práce jsou zpočátku jen samé podlepování a vyřezávání.



A nakonec pár hotových vyřezaných dílů.



Mějte se V.H.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Martenzit_iso



Založen: 9.1.2011
Příspěvky: 10
Bydliště: Praha 13

PříspěvekZaslal: 13.6.2011 16:24 po    Předmět: Citovat

No , vypadá to pěkně vykročeno , tak good luck Smile budu sledovat , ( chichi Bigglesovo letadlo Smile )
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JoskaM



Založen: 8.4.2008
Příspěvky: 1733
Bydliště: Úžice u kralup

PříspěvekZaslal: 13.6.2011 23:23 po    Předmět: Citovat

Biglesovo letadlo, i po šesti pivech se mi nad touto větou natrhla smíchem slezina. První a druhá světová je ta samá válka, že...

Už nevím komu jsem to střelil krásnou monografii v češtině o tomto letadélku...tak hodně štěstí. Budu po očku sledovat. Tak A´t se dílo daří a jsi konkurencí pro gen-d Wink
_________________
Galerie: Arrow
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Rohlos



Založen: 2.3.2008
Příspěvky: 264
Bydliště: Poříčany

PříspěvekZaslal: 14.6.2011 19:17 út    Předmět: Citovat

No Josko, natrhávat slezina se ti vůbec nemusí, protože některý Bigglesovi knihy sahají snad až do korejský války. S Gladiátorem a Blenheimem lítal minimálně ve dvou příbězích...

Ale k věci.
Na německým fóru běží pěknej report o tomhle modelu. Možná pomůže...

http://www.kartonbau.de/wbb2/thread.php?threadid=24574&sid=0dad72e2c3897b57a9036bffb4fe592d
_________________
Člověk žije, dokud se má na co těšit. I kdyby to měla být jeho smrt. (Rohlos)

3.BAP
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JoskaM



Založen: 8.4.2008
Příspěvky: 1733
Bydliště: Úžice u kralup

PříspěvekZaslal: 15.6.2011 6:10 st    Předmět: Citovat

Aha, tak to omluva...já skončil u starého klasického Biglese...pak jsem asi přestal chodit do knihovny Laughing . Nic méně se těšíme na první střihy do tohoto letadélka.
_________________
Galerie: Arrow
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vatikh



Založen: 13.5.2008
Příspěvky: 46
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: 19.6.2011 21:05 ne    Předmět: Citovat

Jsem opět zde a přináším pár foteček ze stavby.
JoskaM napsal: Tak A´t se dílo daří a jsi konkurencí pro gen-d Wink
Arrow Konkurencí určitě nebudu, když vidím jeho modely, ty mini dílky, vylepšení, tomu se mohu jen přiblížit a to ještě na hodně velkou vzdálenost.

Rohlos napsal: Na německým fóru běží pěknej report.... http://www.kartonbau.de/wbb2/thread.php?threadid=24574&sid=0dad72e2c3897b57a9036bffb4fe592d
Arrow O této stavbě vím, když jsem začínal, tak jsem procházel jednotlivá fóra, ale moc staveb tohoto letadla jsem nenašel. Tohle je jediná, která se blíží ke konci.

A teď už k modelu. Zatím jsem s přesností vystřihovánky spokojen, vše sedí přesně.
Zahájil jsem práce na kokpitu. Na trubičky používám drátky menších průměrů, než udává vystřihovánka, na které navinuji cigaretové papírky, které barvím vodovkami. Nějak se mi ale nedaří trefit tu zelenou barvu. Není to sice nejhorší, ale spokojen také nejsem.Fotky jsou nemilosrdné a odhalí vše.


Dále dvě fotky toho, co mám již poslepované.


Mějte se V.H.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal Dostál



Založen: 25.2.2009
Příspěvky: 417
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PříspěvekZaslal: 19.6.2011 22:32 ne    Předmět: Citovat

Ahoj.
Moc pěkná a čistá práce.
Na tohle letadlo se taky chystám, je to krasavec, tak přeji hodně štěstí.
_________________
--------------------------------------------BLOG---------------------------------------------
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
vatikh



Založen: 13.5.2008
Příspěvky: 46
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: 28.6.2011 18:11 út    Předmět: Citovat

Stavba pokračuje, práce na tomhle letadýlku mě zatím baví, snad to vydrží až do konce.
Gen-d, těším se až se jednou do tohodle stroje pustíš, bude to jistě moc pěkný pokoukáníčko.
Pokračoval jsem pedály pilota. Nebaví mě pracovat s drátky, tak jsem si smotal pár papírových trubiček a nabarvil je vodovkama.



Jako další následovaly žebra v přední části letadla. Vše bez problémů, až na díl W1p. Žebro mi vyšlo o něco širší. Nevím jestli to není mojí chybou, ale vyřezával jsem přesně po čáře a navíc všechny předchozí žebra seděla dobře. Více napoví fotky.



A na závěr jedno foto celku.



Mějte se V.H.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
aro0



Založen: 2.10.2010
Příspěvky: 67
Bydliště: momentalne Glasgow

PříspěvekZaslal: 30.6.2011 12:39 čt    Předmět: Citovat

pekna konstrukcia, tie papierove rurky namiesto drotu vypadaju dobre
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jano IL



Založen: 20.12.2008
Příspěvky: 29

PříspěvekZaslal: 30.6.2011 23:26 čt    Předmět: Citovat

citace:
Vše bez problémů, až na díl W1p. Žebro mi vyšlo o něco širší. Nevím jestli to není mojí chybou, ale vyřezával jsem přesně po čáře a navíc všechny předchozí žebra seděla dobře. Více napoví fotky.

Odmeral som to v zošite a diel W1p je naozaj cca o 0,5mm v priemere väčší ako zvyšné 3 diely.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vatikh



Založen: 13.5.2008
Příspěvky: 46
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: 3.10.2011 19:25 po    Předmět: Citovat

Zdravím,
po delší době přináším pár foteček ze stavby. Práce se nějak zpomalila, ale nezastavila. Bylo léto, dovolená a tak času bylo poněkud méně.
Pokračoval jsem ve vybavování kokpitu. První byl na řadě knipl a pak věc, o které si nejsem jist, k čemu přesně sloužila. Místní znalci mi ji jistě pomohou pojmenovat správně.
A zde jsem narazil na první zádrhel. Díl 3e má po stočení do trubičky o dost menší průměr než předtištěná místa, na která se má přilepit. Já to vyřešil tak, že jsem původní díl vyhodil a vyrobil si nový.



Dále jsem se věnoval práci na přístrojové desce. Nic jsem nevylepšoval, jen jsem podle vystřihovánky "zasklil" budíky.



A zde je již vše na svém místě, nenarazil jsem na žádný problém.
To "A" jsou opět trubičky stočené z cigaretového papírku a nabarvené vodovkou.



Poté přišla řada na levou stranu. Lepit tu všechnu drobotinu, byla zdlouhavá práce. Všechno sedělo, jen pár nepřesností jsem si způsobil sám, svojí nešikovností. Jak jsem z toho vybruslil se můžete podívat na fotkách.



A na konec asi největší chyba v dosavadní stavbě, kterou jsem odhalil. Jedná se o prohozené označení pro pravou a levou stranu dílů 5e a 5f. Díly 5eL a 5fL přijdou lepit na pravou stranu a naopak. Jinak vám v dolní části vyjde širší otvor než v horní, a podle návodné kresby to má být naopak. Já na to přišel až u dílu 5f, tak to mám alespoň z poloviny dobře.



Nakonec ještě pohled na současný stav.



V současné době pracuji na sedadle pilota, tak někdy zase......
Mějte se, V.H.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Brzdic
Moderátor


Založen: 20.9.2006
Příspěvky: 2379
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 4.10.2011 11:14 út    Předmět: Citovat

Ten díl 3e tak drží kompas, pokud se nepletu. Smile Tedy pokud jsi se ptal na toto.

Jinak zatím super práce, máš to parádně vyřezaný a retuš je taky super. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vatikh



Založen: 13.5.2008
Příspěvky: 46
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: 14.11.2011 20:58 po    Předmět: Citovat

Ahoj všem,
po delší době jsem opět zde. Čas plyne, blíží se zima, ale stavba Gladiatora se nezastavila.
Arrow Díky za odpověď Brzdiči, přesně ten díl jsem myslel. V letadlech se moc nevyznám, a rád vím co lepím.
Dokončil jsem kokpit. Poslední částí byla sedačka pilota a pásy. Všechny díly pěkně seděly.
Pár nepřesností způsobily moje ruce, snad nejsou moc patrné.



Jako další přišli na řadu vnitřní části boků kokpitu. Je těžké něco psát, když díly pasují.
Zatím jsem s přesností vystřihovánky spokojen, uvidím jak bude sedět vnější část obšívky, tam se teprve bude lámat chleba.



Detail zavírání dvířek.



Na pravé straně jsem dvířka vyřízl, protože jsem se je rozhodl udělat otevřená.



A na závěr jako vždy jedno společné foto.



Mějte se V.H.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
aro0



Založen: 2.10.2010
Příspěvky: 67
Bydliště: momentalne Glasgow

PříspěvekZaslal: 16.11.2011 21:56 st    Předmět: Citovat

nadherna cista praca
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Letecká a kosmická technika / Aircraft, space ships Časy uváděny v GMT + 2 hodiny
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com