Obsah fóra Papírové modelářství CZ Obsah fóra Papírové modelářství CZ
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 


ALD C 289 / ABC / ANTONICKÝ, SKOKAN / 1:25

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Malá dopravní technika - sport & F1 / Racing cars
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
cementik



Založen: 22.12.2009
Příspěvky: 60
Bydliště: Havlíčkobrodsko

PříspěvekZaslal: 26.6.2011 11:29 ne    Předmět: ALD C 289 / ABC / ANTONICKÝ, SKOKAN / 1:25 Citovat

Zdravím
Měl jsem chuť na sportvní model od pana Antonického, ale ne na formuli. Naštěstí pod jeho rukou vzniklo i pár placek, které budou vypadat stejně dobře,
a dokonce očekávám, že se bude stavět mnohem lépe, než formule.
Aby těch novot nebylo málo, rozhodl jsem se nešmikat originál, ale naskenovat si ho a pak nechat vytisknout ( výsledek je pak na polomatném papíře 160g.
Originál si samozřejmě nechám, a elektronickou kopii nikomu nedám =)).
Podotýkám, že když jsem to na ten samý papír zkoušel pouze kopírovat, tak to dopadlo dosti bledě.
Okupoval mě strach, jestli bude tento typ paíru a Herkules tvořit harmonický pár, a tvoří.
Taky jsem strávil spoustu času, papíru a černé barvy, abych si nastavil velikost pro tisk a vyšlo mi to opět na 1:24.
Doma mi to vyšlo, tak jsem utíkal do tiskového centra, nechal vytisknout (laserová tiskárna), a utíkal domů to porovnat.
Samozřejmě kopie a originál měly odlišné velikosti, ale poměr byl naštěstí stejný v obou směrech (x,y). Po přepočtu to vyšlo na 1:25. To mě ve finále vlastně potěšilo.


Tak, nejprve prokázání, že vlastním originál


Kartonem jsem podlepil hlavní díl podlahy a odřezal chlopně všech žeber,
pač lepit kastli k podvozku přes chlopně je pro mně dosti náročné na nervy.


Samozřejmostí u mě je, že svou práci na automobilech začínám od kol. Tam proběhla změna u zadních kol. Přišlo mi podezřelé, že hloubka disků je stejná jak u předních, tak u zadních kol. Tak jsem využil přítele google, a to je k neuvěření, jak málo fotek reálného vozu tam je. Ale jedna nebo dvě tam byly a hloubka zadních disků byla samozřejmě vyšší. Tak jsem hloubku zvětšil o rozdíl šířky plášťú předních a zadních kol.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Martinus



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 711
Bydliště: Kolín

PříspěvekZaslal: 26.6.2011 11:36 ne    Předmět: Citovat

Cementik se vrací a s ním i jeho podrobně komentované reportáže - těším se a držím palce Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
cementik



Založen: 22.12.2009
Příspěvky: 60
Bydliště: Havlíčkobrodsko

PříspěvekZaslal: 26.6.2011 11:45 ne    Předmět: Citovat

Wow, teď bylo pohlazeno moje ego a zároveň se mi splnil sen. Zanechal jsem na fóru stopu, a ne tu negativní Laughing. Tak a teď do práce.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
cementik



Založen: 22.12.2009
Příspěvky: 60
Bydliště: Havlíčkobrodsko

PříspěvekZaslal: 27.6.2011 10:57 po    Předmět: Citovat

Včerejší postup



Problémy? Ale jistě, bez nich by to nešlo.

Nejprve z oddělení návrhu. Když spasujete díl 23 a díl 19, zjistíte, že je zde rozdíl v délce asi 2mm.
Na to, že to je vada dosti podstatná, to ve finále není skoro poznat zvenčí.


Necelý milimetr rozdílu nastal mezi bočnicí zadního blatníku a zbytkem kastle. Bude zamaskováno přilepením dílu 13.


Žebrování. Nadšeně jsem si předrýhoval a prořezal všecny žebra najednou. A to byla chyba. Pak nešly kloudně ohybat žebra v poli.
Jedno z možných řešení je prořezávat a ohybat postupně od zadu do předu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Filip M.



Založen: 15.5.2009
Příspěvky: 738
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 28.6.2011 14:15 út    Předmět: Citovat

Jsi asi zanechal stopu pozitivní Smile Já se od Tebe mám co učit v popisování chyb. Jak to děláš,že si to tak pamatuješ ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
cementik



Založen: 22.12.2009
Příspěvky: 60
Bydliště: Havlíčkobrodsko

PříspěvekZaslal: 15.7.2011 10:25 pá    Předmět: Citovat

Filip M.: ono není zase tak těžké si to pamatovat. těch dílů v jednotlivých postupech mezi příspěvky nepřibude tolik,
a navíc, když už se s tím člověk morduje, tak na to nezapomene Laughing

Jináč jsem po kratší přestávce trošku postoupil.


Karoserii byly dopřány boky a čela, a pak jsem dával dohromady podvozek.
Zvláště u podvozku mám dojem, že to stavělo chromé dítě, ale výsledek naštěstí vidět nebude.

Proběhlo a ještě plánuji několik úprav v rámci tvarové stability celku. Jelikož nevlastním DREI WETTER TAFT, musel jsem si vystačit s kartonem.
Kastle je vyztužená pruhy, aby byla zaručena plochost.
Jinak zadní čelo je stále neslepené s blatníky, proto mi to tam stále trochu lítá Smile



Na podvozku jsou červeně vyznačeny vzpěry, které odstraní podelné kroucení. U zadní části jich netřeba, pač tam to ztužuje difuzor.
Zakroužkoval jsem mezeru, o které nevím co si myslet, ale řešit to dále nehodlám. Při nejhoršim se to projeví, až na to nasadim kola.

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
cementik



Založen: 22.12.2009
Příspěvky: 60
Bydliště: Havlíčkobrodsko

PříspěvekZaslal: 17.7.2011 16:16 ne    Předmět: Citovat

U náboje řízení je pouze na vás, kolik vrstev použijete. Já jsem si vystačil se třema.



Dále dokládám výslednou podobu podvozku, zvláště pak mého zpevnění.

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Stuler



Založen: 17.8.2009
Příspěvky: 120
Bydliště: Trebišov, Slovensko

PříspěvekZaslal: 17.7.2011 17:56 ne    Předmět: Citovat

Je to pekné, aj ten popis chýb je efekt(ív)ny. Teším sa na dokončenie Wink
_________________
Na stole: Prost AP04
Dokončené: Zrúcanina hradu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
cementik



Založen: 22.12.2009
Příspěvky: 60
Bydliště: Havlíčkobrodsko

PříspěvekZaslal: 17.7.2011 20:52 ne    Předmět: Citovat

Epilog.: model to byl zajímavý. Nedopadlo to nejlépe. Nad předními blatníky jsou boky prapodivně zvlněné. Pravý zadní blatník je poněkud pomuchlán,
pač jak to tak bývá, placka si jako křest vybrala pád ze stolu. Fotky jsou pořízeny až po tom, takže model je pořád schopen vystavování se.
Zadní křídlo, to jsem poněkud ujel historií, pač moje verze vypadá, jak jedna z bestií ze závodů CanAm. Model tedy se tváří, jako kdyby si už stihl zajet 24-hodinovku.
Nebo to není moje vina, ale může za to Steve McQueen se svým Porschem 917, který to do mě našil.







PS: chuť stavět placky neutuchá a volba stavby z alternativního papíru rozhodě nezklamala.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Malá dopravní technika - sport & F1 / Racing cars Časy uváděny v GMT + 2 hodiny
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com