Obsah fóra Papírové modelářství CZ Obsah fóra Papírové modelářství CZ
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 


LIAZ 111.154 VK Dakar 2010/J.Vintr/1:32

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Velká dopravní technika - sport & Dakar / Racing trucks
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
blekota



Založen: 7.2.2006
Příspěvky: 185
Bydliště: Židlochovice

PříspěvekZaslal: 6.3.2011 20:04 ne    Předmět: LIAZ 111.154 VK Dakar 2010/J.Vintr/1:32 Citovat

Po dokončení Dafa jsem se i já pustil do Liazky Martina Macíka z loňského Dakaru. Stavbu zde již prezentuje peetee a u grafika jsou k vidění fotky Uweho (který to hrne ďábelským tempem Shocked )...

Jako vždy jsem začal kolečky a pak už podle návodu - motor, převodovka a chladič.



Následuje stavba podvozku:



Trochu bojuji s tím, co již avízoval Peetee - zadní náprava mi vychází blíž k rámu než přední. Zatím ji mám navolno a doladím ji podle předku. Tahle část stavby se mi zdá docela komplikovaná - těžko se odhaduje, kam vlastně nápravu na péra přilepit (vzhledem k tomu že tlumiče nejdou kolmo dolů k nápravě, ale jsou zešikma).



V mezičase si chystám drobotinu na podvozek ....


_________________
Na stole: LIAZ 111.154 VK Dakar 2010
Hotovo: DAF CF 75 FAV Dakar 2004
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
piki27



Založen: 29.1.2010
Příspěvky: 6
Bydliště: dolní benešov-ms kraj

PříspěvekZaslal: 7.3.2011 11:58 po    Předmět: Citovat

Pěkné, pěkné. Ale motoru by víc slušelo výfukové potrubí udělané z drátků.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Uwe



Založen: 4.1.2011
Příspěvky: 32
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 11.3.2011 3:18 pá    Předmět: Citovat

Je dobře, že zadní náprava je blíž k rámu. Já to udělal stejny a zadek je moc vysokej. Jinak držim palce.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
blekota



Založen: 7.2.2006
Příspěvky: 185
Bydliště: Židlochovice

PříspěvekZaslal: 27.3.2011 14:42 ne    Předmět: Citovat

O.K. Uwe, díky za radu, udělal jsem ten zadek nižší.
Z osazení náprav mám největší obavu, že nebudou pasovat do středu blatníků, tož uvidíme;-)

Pokračuji dále, na podvozek osazuji všechny díly a motor:




Provedení kardanů je dost efektní, akorát to chce při osazování trošku přemýšlet, aby klouby pěkně vyšly (mně se to v prvním kole nepovedlo, drobně jsem to poupravil, ale žádný zázrak Wink )



Btw. Krycí plechy pod nádržemi se srovnají podle nástavby.
Takže vzhůru na ni, budu se držet standartního uzavřeného provedení, parádičku Uweho kalibru nepředvedu...
_________________
Na stole: LIAZ 111.154 VK Dakar 2010
Hotovo: DAF CF 75 FAV Dakar 2004
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jiří Vintr



Založen: 18.4.2010
Příspěvky: 36

PříspěvekZaslal: 27.3.2011 19:16 ne    Předmět: Citovat

Krásně se na to kouká, když vidím, že s tímhle modelem, který mě časově tak potrápil, si někdo umí tak hezky vyhrát, u Uweho modelu mi padla brada. zde na tomto podvozku, který je moc hezky postaven, jen poznámka k výfuku. pozor, vyústění výfuku půjde ven z auta směrem do boku, takže tomu by mělo odpovídat i pootočení trubky, co jde tlumičem. Zkrátka aby ta trubka, co jde ven, na ni dosedla plynule. Při tomto otočení by trubka musela jít nahoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
blekota



Založen: 7.2.2006
Příspěvky: 185
Bydliště: Židlochovice

PříspěvekZaslal: 29.3.2011 22:17 út    Předmět: Citovat

Díky za pochvalu Wink V podstatě se dá říct, že jsem rád, že Vás tenhle model potrápil. Je velmi atraktivní a jako obvykle se dobře lepí.
O tom výfuku vím, trubka je jen volně ložena v tlumiči, přesnou polohu doladím až podle nádstavby.

Takže vzhůru na ni..



Myslím, že jdu středem mezi peetem a majkouchem. Taky jsem začal od prostředka (od macíka), abych nějak udržel geometrii a vyšla mě zadní hrana. Sova mi sedla docela dobře, vepředu ale chybí ty 2 mm. Myslím, ale, že to není až takové drama, na modelu se to ztratí. Škoda, že se mi podařilo ohyb nástavby na levé straně u macíka trošku probořit. Snažil jsem se to poopravit, ale dalším šťouráním bych tu asi zbytečně víc poničil. Taky mě úplně nesedlo odsazení boků. Při pohledu ze zadu je vidět, že na pravém boku mi to nevyšlo přesně do pravého úhlu.


_________________
Na stole: LIAZ 111.154 VK Dakar 2010
Hotovo: DAF CF 75 FAV Dakar 2004
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rybak



Založen: 30.10.2006
Příspěvky: 435

PříspěvekZaslal: 29.3.2011 23:28 út    Předmět: Citovat

Pěkně se s tím pereš. Nástavba vypadá o dost těžší, než na červené liáně.
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
blekota



Založen: 7.2.2006
Příspěvky: 185
Bydliště: Židlochovice

PříspěvekZaslal: 30.3.2011 19:17 st    Předmět: Citovat

Jojo, nástavba vypadá, že je těžší na slepení než klasika alá 2006. Měl jsem z ní obavy, ale je to pohodová stavba. Wink
_________________
Na stole: LIAZ 111.154 VK Dakar 2010
Hotovo: DAF CF 75 FAV Dakar 2004
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
blekota



Založen: 7.2.2006
Příspěvky: 185
Bydliště: Židlochovice

PříspěvekZaslal: 3.4.2011 21:40 ne    Předmět: Citovat

A pokračujeme dál..
.. a začínám trošku kopírovat Uweho. Nechtěl jsem mít nástavbu prázdnou (i když do ní bude vidět jen při odklopené kabině) a proto jsem do ní osadil dvě náhradní kola a bedny na vercajk atp. Aby byly kola aspoň trochu vidět, musel jsem je posunout více dopředu.



Po vlepení podlahy do nástavby jsem na zadní čelo osadil světla a RZ. Oboje jsem přelepil průhlednou izolepou, aby dostaly "lesk".


_________________
Na stole: LIAZ 111.154 VK Dakar 2010
Hotovo: DAF CF 75 FAV Dakar 2004
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
blekota



Založen: 7.2.2006
Příspěvky: 185
Bydliště: Židlochovice

PříspěvekZaslal: 18.4.2011 20:16 po    Předmět: Citovat

.a opět popojedeme:

- nástavba nalepena na podvozek



- a následně doplněna záď o detaily. Světla jsem polepil průhlednou izolepou, aby se trochu leskla a podkládací plech jsem proděravěl.



Dále se pouštím do kabiny. Trochu upravím ( vlastně asi jen doplním třetí sedadlo Wink ) interiér z 06ky. Dveře jsem natřel vodovkou a zadní a boční stěny polepil černým papírem. A taky bylo potřeba do dveří doplnit reprobedny - viz. originál Wink .
Bohužel jsem nenašel příliš fotografií interiéru, takže kdybyste někdo něco někde měli...



Trošku se mi zkroutila přední maska. Tu ještě poupravím vyztužením v dolní části - podlepím páskem tlustší lepenky.

Na zkoušku jsem kabinu přiložil k podvozku:



A protože jsem truhlón a už nějaké díly poztrácel, rozstřihal jsem už i druhý výtisk liazky. Proto jsem si mohl dovolit slepit 2x přední nárazník s tím, že použiji ten lepší. Bohužel, na každém je lepší něco jiného. Ale do třetího kousku už nestřihnu Wink


_________________
Na stole: LIAZ 111.154 VK Dakar 2010
Hotovo: DAF CF 75 FAV Dakar 2004
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Velká dopravní technika - sport & Dakar / Racing trucks Časy uváděny v GMT + 2 hodiny
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com